ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مهاجرت تحصیلی

در صورتی که تصمیم گرفته اید که به یکی از کشور های غیر از ایران برای تحصیل مراجعه کنید بلا شک یکی از مهم ترین تصمیمات خود را در زندگی گرفته اید و لازم است پیش از انکه به این موضوع به صورت اقدام عملی فکر کنید. زیر بم آن را بیشتر بشناسید.

امروز ورود به یک کشور جدید و تحصیل در ان کشور به یک رویای همگانی بدل شده است. اینکه چرا افراد این رویا را در سر می پرورانند به علل زیادی بر می گردد. ولی بلاشک مزایای زیادی را برای تحصیل در یک کشور خارجی می توان در نظر گرفت. از تسلط بر یک زبان خارجی تا آشنایی با فرهنگ و نحوه زیست افراد تا تحصیل در یک رشته که در کشور خودتان وجود ندارد. حتی اگر شما عاشق شرایط زیست خود باشید!!! تحصیل در کشور خارجی و بازگشت به کشور خودتان می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

 

پیشنهاد می کنیم مطلب هزینه تحصیل در کانادا را نیز مطالعه کنید.

 

تحصیل و پیشرفت در یک کشور خارجی برای شما دست اورد های زیادی میتواند داشته باشد این دست آورد ها را می توان در درسته بندی های مختلفی در نظر گرفت، از همگامی با علم روز دنیا در رشته تخصصی تا به دست اوردن کانکشن و ارتباط بین المللی. زندگی در پناه و امن و امان متروپل های جهانی حتی برای چند سال می تواند تجربه ای باشد که شما تا پایان عمر خود از آن برداشت کنید. اما فراموش نکنیم که در گام اول قبل از هر کاری باید تحقیقات کاملی را به عمل اورید شماره یک چه کشوری؟ دو چه شهری ؟ سه چه رشته ای ؟ یا شاید هم این روال را از سر به ته باید طی کرد! به هر صورت ما در این مقاله به شما اطلاعاتی را می دهیم که می تواند مفید فایده باشد.

اول از همه برای خودتان برنامه داشته باشید، هدفتان را تعیین کنید قرار است چه اینده ای داشته باشید؟ در کشور مقصد می مانید یا به کشور سومی مهاجرت می کنید؟ رشته را در ادامه تغییر می دهید یا تا دکترا ادامه می دهید؟ کار و تحصیل اولویت زندگی شما هستند؟ همه اینها باعث می شود که هیچ دو فردی پاسخ یکسانی را نداشته باشند.

هنوز هم سر در گم هستید؟ بیایید یک لیست با هم درست کنیم

1- هدف برای مهاجرت تحصیلی

هدف خود را روی کاغذ بیاورید هدفتان از مهاجرت تحصیلی چه چیزی است؟ چرا مهاجرت تحصیلی؟ روی یک کاغذ بنویسید.

مشخص کردن هدف دقیقاً اولین گام شماست، شما نمی توانید بدون هدف مهاجرت کنید و منتظر آینده ای باشید که سرنوشت پیش روی شما قرار خواهد داد.
قرار نیست ریز به ریز هدف های زندگیتان را بدانید. همین که کلیات را بنویسید از سر در گمی خارج می شوید.

2- برنامه ریزی مهاجرت تحصیلی

یک اکسل درست کنید. در آن لیست تمام دانشگاه ها کشور ها و رشته را وارد کنید. جلوی هر کدام اطلاعات رنک دانشگاه، هزینه زندگی، سردی اب هوا، فرهنگ و ... را وارد کنید. این اکسل به شما یک بیگ بیکچر می دهد
برای برنامه ریزی و اکسل شاید لیست زیر مناسب باشد. باز هم با جستجوی بیشتر می توانید المان های خود را استخراج کنید.

تحصیل در این دانشگاه چقدر طول می کشد؟

در این دانشگاه چه واحد های تحصیلی ارائه می شود؟

این دانشگاه چه قوانین و قواعدی دارد؟

و المان هایی از این قبیل که با توجه به برنامه مهاجرت تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد

3- تعیین بودجه مهاجرت تحصیلی

با توجه به شرایط کشور مقصد و دانشگاه مورد نظر و مهم تر از ان انتظارات شما از زندگی باید بتوانید برای مهاجرت تحصیلی خود یک بودجه متعارف در نظر بگیرید. در این مرحله بهتر از مراحل دیگر می توانید یک گزینه معقول را انتخاب کنید. احتمال دارد در این مرحله به دنبال بورسیه تحصیلی باشید. بورسیه تحصیلی را نیز در نظر بگیرید، انها مهمترین گزینه ها هستند برای اینکه بتوانید بخشی از هزینه ها را پوشش دهیم پیشنهاد می دیهم این گزینه را نیز در اکسل خود و در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. ممکن است بورسیه تحصیلی به شما تعلق نگیرد در این حالت بهتر است به شرایط کار در آن کشور فکر کنید. چه مقدار در هفته می توان کار کرد؟ هزینه کار در هر ساعت چقدر است؟ این در امد چه مقدار از هزینه ها را پوشش می دهد و ...

4- شرایط اقامت پس از مهاجرت تحصیلی

حالا وقت این است که هدف خود را پس از مهاجرت تحصیلی تعیین کنید. در صورتی که میخواهید بعد از مهاجرت تحصیلی در آن کشور بمانید و یا کار کنید باید این شرایط را در جستجو های خود در نظر بگیرد. بسیاری از کشورها به شما اجازه میدهند که بعد از مهاجرت تحصیلی در این کشور بمانید. اما ممکن است چنین نباشد. باید به این نکته بسیار حساس باشید. اطلاعات کامل را کسب کنید. پیشنهاد می کنیم این مورد را نیز به اکسل خود اضافه کنید.

در پست های بعدی این مطلب را بیشتر باز خواهیم کرد

 

 

  • مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی