ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

فرانسه

فرانسهدر این مجموعه از مقالات قرار است به بررسی کشور فرانسه بپردازیم فرانسه یکی از کشور هایی است که مقصد بسیاری از ایرانیان بوده، این سنت مهاجرت به فرانسه از سالیان گذشته تا به امروز ادامه داشته است. شاید شما نیز به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه باشید. در این مجموعه از مقالات که به مرور منتشر خواهیم کرد. در مورد این کشور به شما اطلاعات کاملی خواهیم داد. داشتن اطلاعات در مورد این کشور به شما کمک خواهد کرد که برای مهاجرت تصمیم بهتری بگیرید. یا نه شما حتی برنامه مهاجرت نیز ندارید و همچنان محکم چسبیده اید به ایران اشکالی ندارد این مجموعه به اطلاعات عمومی شما نیز کمک خواهد کرد. بسیار خب با ما همراه باشید تا سفری مقاله ای به فرانسه داشته باشیم.

 

فرانسه بزرگترین کشور در اروپای غربی ست. این کشور مدتهاست که دروازه ای میان مناطق شمالی و جنوبی این قاره به حساب می اید. مرزهای طولانی آن با آلمان و بلژیک در شمال ، اقیانوس اطلس در غرب و کوههای پیرنه و اسپانیا در جنوب این کشور را محدود کرده اند. همچنین در دریای مدیترانه در جنوب شرقی و با آلپ ، سوئیس و ایتالیا در شرق هم مرز است.

فرانسه چشم انداز بسیار متنوعی دارد. سواحل زیبایی در جنوب شرقی گویای این تنوع است. از این جمله می توان به خانه ریوریای فرانسه ، و کوههای برجسته در جنوب و شرق ، جایی که کوه های آلپ فرانسوی پوشیده از برف برافراشته شده اند اشاره کرد. از طرف دیگر بلندترین قله اروپا ، مونت بلان ، در رشته کوههای آلپ فرانسه قرار گرفته است که تا ارتفاع 4،810 بلند شده است!

دشتهای گسترده و حاصلخیز بیشتر مناطق شمال و غرب این کشور را محاصره کرده اند و این دشت ها و جلگه ها فرانسه را به عنوان مرکز کشاورزی اروپا تبدیل کرده اند. فلات پراکنده و جنگلی منطقه مرکزی Massif - طیف وسیعی از کوههای باستانی و آتشفشانهای را اشغال کرده.

 

طبیعت و حیات وحش فرانسه

فرانسه مساحت زیادی را برای طیف گسترده ای از گیاهان و حیوانات به عنوان یک زیست بوم دارد. بیش از 25 درصد از قلمرو آن پوشیده از جنگل ، و 50 درصد دیگر نیز زمین روستایی یا زمین کشاورزی است.

جنگل ها و کوهستان های فرانسه جولانگاه گوزن و گراز وحشی است. در حالی که جنگل های آلپ و پیرنه از میان گونه های دیگر ، پناهگاه های کمیاب آنلوپ ، ایبکس ، خرس های قهوه ای و خرگوشهای آلپی هستند. خط ساحلی دریای مدیترانه نیز محلی برای میلیون ها پرنده مهاجر آفریقایی است ، از جمله فلامینگوها ، کرکس ها و ... .

دولت فرانسه احتمام ویژه ای برای حفظ فضاهای باز و حیات وحش موجود در آن به عمل آورده است. اگر این موضوع را باز تر کنیم باید بگوییم حدود ده درصد از کشور به عنوان پارک های ملی یا منطقه ای و ذخایر طبیعت ثبت شده و از آن محافظت به عمل می آید.

 

این مطلب ادامه دارد...

منبع

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی