ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

آلمان | قسمت دوم

آلمانهمانطور که در مقاله های قبلی به بررسی کشور آلمان پرداختیم در این مقاله نیز همان موضوع را ادامه می دهیم. البته قبل از خواندن کامل این مطلب به شدت توصیه می کنیم که اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، مطلب مدرک زبان آلمانی را نیز مطالعه کنید.

 

تاریخ آلمان

انسانها پس از پایان آخرین عصر یخبندان ، و در حدود 10،000 سال پیش در شمال اروپا مستقر شدند. اولین انسان هایی که با زبانی مشابه زبان آلمانی مدرن صحبت می کرده اند احتمالاً حدود 5000 سال پیش در این منطقه که ما آن را آلمان می نامیم زندگی می کردند. با این حال همه اینها هنوز هزاران سال قبل از ایجاد آلمان و کشوری ست که ما امروز آلمان می نامیم.

آلمان اوایل ضمیمه ای بر کشورهای دیگر بود که توسط دوکها و پادشاهان اداره می شدند. اما در سال 1871 ، این کشور با زور و اتحاد توسط سیاستمداری به نام اتو فون بیسمارک متحد شد.

جالب انکه در فاصله کوتاهی یعنی در اواخر قرن 19، آلمان برای داشتن مستعمرات در آفریقا و آسیا با سایر کشورهای اروپایی رقابت می کرد. این تنش ها منجر به جنگ جهانی اول در سال 1914 شد ، بدترین درگیری که جهان تاکنون به خود دیده بود.

آدولف هیتلر و حزب نازی که در سال 1933 به قدرت رسیدند. قول دادند که دوباره آلمان بزرگ را به جهانیان نشان دهند. در سال 1939 ، هیتلر با شروع جنگ جهانی دوم به لهستان حمله کرد. در طول جنگ ، هیتلر اردوگاههایی را در آلمان ایجاد کرد که میلیون ها یهودی و دیگر انسانها را به قتل رساندند. جنگ در سال 1945 با کمک کمونیست ها و با شکست آلمانی ها به پایان رسید و هیتلر خودکشی کرد.

پس از جنگ جهانی دوم ، آلمان به  آلمان غربی و شرقی تقسیم شد. این کشور بین اتحاد جماهیر شوروی و قدرت های غربی تقسیم شد. این رویارویی که 44 سال به طول انجامید ، جنگ سرد نامیده شد. در سال 1989 ، آلمان شرقی مرزهای خود را باز کرد و جنگ سرد به پایان رسید.

 

دولت و اقتصاد آلمان

پس از از دست دادن جنگ جهانی دوم ، آلمان در حال ویرانی بود. آلمان غربی پشرفت کرده بود و ثروتمندترین کشور اروپا شود ، اما آلمان شرقی که زیر فشار دولت های غربی بود عقب افتاده بود. پس از اتحاد مجدد در سال 1989 ، آلمان میلیاردها دلار برای مدرن سازی شرق هزینه کرد.

 

ادامه دارد . ..

منبع

https://kids.nationalgeographic.com/explore/countries/germany/

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی