ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

جاذبه های گردشگری قبرس - بخش دوم

در قسمت قبلی تعدادی از جاذبه های این جزیره را معرفی کردیم ، با هم  از کوریون باستان با موزاییکهای زیبایش، قلعه سنت هیلاریون با چشم انداز زیبایش از شهر و دریا، ساحل تفریحی لارناکا، شبه جزیره کارپاس و سالامیس باستان با مجسمه های بی سر بازدید کردیم . باز هم میخواهیم اطلاعات بیشتری از جاذبه های قبرس در اختیارتان قرار دهیم .

قلعه کلوسی

قلعه کلوسی:

 این قلعه کوچک خارج از لیماسول مقر صلیبی قدیمی و یادآور اهمیت قبرس برای اروپایی ها در طول جنگ های صلیبی است. لیماسول، یکی از بزرگترین شهرهای قبرس می باشد .در این شهر بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین ترین آن ها قلعه کلوسی است.از این قلعه به عنوان فرمانداری منطقه استفاده می شد  و موقعیت مکانی بسیار خوبی از خط ساحلی داشت. امروزه از ساختمان اصلی آن چیزی جز دیوارهای سنگی نمانده و به یک خرابه تبدیل شده اما در پشتبام آن نمای فوق العاده ای از دریا مشاهده می شود.

 

گیپ گرکو

 

گیپ گرکو :

حتی در امتداد سواحل جنوبی قبرس مناطقی وجود دارد که می توانید از جمعیت فرار کنید. کیپ گرکو یک پارک ملی ساحلی بسیار زیبا و با انواع مسیرهای پیاده روی است که دقیقاً از شرق تفرجگاه آگیا نپا شروع می شود. در اینجا تنوع شگفت انگیزی از گیاهان محلی وجود دارد ، به ویژه بسیاری از ارکیده های وحشی بومی قبرس که در اوایل بهار شکوفا می شوند. اما برجستگی اصلی آن   مناظر ساحلی کاملاً زرق و برق دار با دریای آبی لاجورد است. مسیرهای پیاده‌روی تا نقطه‌ی کیپ گریکو که غربی‌ترین نقطه در جنوب قبرس است ، امتداد دارند.

 

روستاهای ترودوس 

 

روستاهای ترودوس :

ترودوس(کوههای Troodos) ، در منطقه تپه ای در جنوب غربی ، مملو از روستاهای زیبا و خانه های سنتی سنگی و کوچه های سنگفرش است.بعضی از کلیساهای شگفت انگیز و صومعه های قبرس در این منطقه قرار دارند که دارای نقاشی های دیواری مربوط به دوره قرون وسطایی هستند.کلیساهای Troodos از نظر تاریخی بسیار مهم هستند که  9 مورد از آنها  جز میراث جهانی یونسکو هستند. یک روز اتومبیل را کرایه کنید و به همه آنها سر بزنید ، اما اگر فقط فرصت دیدن یک مورد را دارید ، حتماً آن کلیسای Archangelos Michail در دهکده زیبای Pedoulas است.

 

 خانه دیونیسوس

 

خانه دیونیسوس :

سایت بزرگ پر بازدید در تفرجگاه پافوس ، خانه دیونیسوس است که مجموعه ای باورنکردنی از کف موزاییک هایی با نقش های اساطیری است . بخشی از محوطه باستان شناسی بزرگ پافوس ، با ویرانه های فراوان Graeco-Roman ، خانه دیونیسوس نمونه ای فوق العاده از هنرهای پیچیده دوره است.اسم این خانه از اسم خدای عیش و نوش که دیونیسوس است گرفته شده است.

 

موزه قبرس

موزه قبرس :

با وجود تعداد زیادی مکان باستان شناسی ، قبرس مملو از موزه ها است ، اما موزه قبرس در پایتخت نیکوزیا جایی است که شما برای آشنایی با تمام تاریخ این جزیره می روید. این موزه که کاملاً مطبوع و جذاب است ، از عصر نوسنگی تا زمان عثمانی با استفاده از مصنوعات زیبا برای بازدید از هنری پیچیده هر دوره ، بازدید کنندگان را به مسافرت می برد. حتی اگر در ساحل مستقر هستید ، حتماً باید یک سفر نیم روزه را به پایتخت اختصاص دهید تا فقط موزه را ببینید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی