ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ بخار جیوه

این لامپ در گروه لامپهای گازی است که با نام لامپ جیوه هم شناخته می شود. لامپ بخار جیوه از دسته پرنور ترین لامپهای گازی است . با عبور جریان الکتریکی از درون بخار جیوه موجب تولید نور می شود.

ای لامپ دارای دو حباب ، حباب داخلی از جنس کوارتز و یک حباب خارجی است . علت انتخاب کوارتز به دلیل تحمل فشارهای بالا است. دو حباب داخلی و خارجی در دو انهتا به هم متصل هستند.

 

درون لامپ الکترودهایی از جنس تنگستن وجود دارد . در این لامپ یک الکترود فرعی برای راه اندازی وجود دارد. وظیفه حباب خارجی محافظت از حباب داخلی در برابر عوامل جوی و محیطی است . 

لامپ بخار جیوه دارای دو دسته است . لامپ بخار جیوه مستقیم یا لامپ گازی دسته اول است . این لامپها تنها گروهی هستند که نیاز به استارتر ندارند.

 

 

درون لامپ بخار جیوه مستقیم فیلامانهایی وجود دارد که نور حاصل از این لامپ ترکیبی از نور ناشی از گداخته شدن فیلامان و تخلیه الکتریکی گاز است . 

در لامپ بخار جیوه ، برای راه اندازی آسان لامپ مقداری گاز آرگون نیز به آن اضافه می کنند. بیش از پنجاه درصد تابش این لامپ در ناحیه نامرئی است که برای استفاده از آن لایه داخلی لامپ را از فسفر می پوشانند، که این موضوع موجب سفیدتر شدن نور لامپ نیز می شود. 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی