ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ UVC

لامپ یو وی سی برای کاربردهای بهداشتی مانند گندزدایی آب ، استرلیزه کردن تجهیزات پزشکی ، دستگاههای تهویه مطبوع استفاده می شود. لامپ یو وی سی زیر مجموعه لامپهای ماوراء بنفش است . مقدار بسیار کمی جیوه در این لامپ وجود دارد که پس از گذر جریان الکتریکی از آن نور فرابنفش ساطع می کند. این لامپ بسیار حساس است و در ساخت آن هر گونه انتخاب یا استفاده اشنباهی می تواند موجب آسیب رساندن شود. 

برتوهای پر توان فرابنفش این لامپ می تواند باکتربها و میکروبها را از بین ببرد، به همین دلیل از این لامپ برای ضد عفونی استفاده می شود.

ویروسهای مختلف مانند انفولانزا به راحتی در صورت سرفه ، حرف زدن و ... میتواند به افراد در محیط منتقل شود. تحقیقات مختلفی انجام شده اند که نشان می دهند لامپ یو وی سی می تواند ویروسهای محیط را از بین ببرد .

 

 

در نتیجه استفاده از این لامپ در محیط های بسته میتواند برای ویروس جدید کرونا نیز احتمالا مفید باشد. لازم به ذکر است که میزان نابودی میکرو ارگانیزم  توسط لامپ به دوعامل : نوع میکرو ارگانیزم و میزان نور ساطع شده بستگی دارد. چون این لامپ موارد مصرفی فراوانی در محیطهای درمانی دارد ، شرکتهای لوازم پزشکی در محصولات خود آن را نیز دارند. 

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که انسان نباید در معرض نور قرار گیرد زیرا به چشمها و پوست آسیب می رسد و در زمانهایی که افراد در محیط وجود ندارند باید لامپها را برای ضد عفونی کردن استفاده کرد . 

  • مدیر سایت

لامپ یو وی سی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی