ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

انچه باید درباره لامپ بخار سدیم بدانیم

لامپ بخار سدیم ساختار مشابهی با لامپ بخار جیوه دارد. در این لامپ سدیم و گاز نئون وجود دارد. لامپ بخار سدیم از گروه لامپهای تخلیه گازی محسوب می شود. لامپ بخار سدیم در مدت زمان 20-15 دقیقه کاملا روشن می شود و زمان راه اندازی آن زیاد است. 

سدیم در دماهای معمول بخار نمی شود ، این موضوع دلیل زمانی طولانی راه اندازی لامپ است. حباب این لامپ ها شفاف و به شکلهای بیضوی و استوانه ای ساخته می شود. 

این لامپ بازدهی بالا و در تمام طول عمر لامپ ثابتی دارد. 

میزان فشار درون لامپهای بخار سدیم متفاوت است و انها به دور گروه کم فشار و پر فشار تقسیم می شوند. درون لامپ بخار سدیم کم فشار گاز نئون و و آرگون برای روشنایی بیشتر استفاده می شود. این لامپ دارای دو حباب است که دلیل وجود حباب دوم ، عدم حدر رفتن گرما است. 

 

 

در ابتدای روشن شدن لامپ نور قرمز رنگی به چشم می خورد ، پس از مدتی که سدیم تبخیر شد، نور زرد رنگ، که مشخصه لامپ بخار سدیم است ، پدید می آید. 99درصد از تابش مرئی لامپ در ناحیه رنگ زرد است . طول موج آن 589.6 الی 589 نانومتر است که برای محیط غبار آلود و مه آلود مورد استفاده است. 

برای راه اندازی لامپ از ایگناتور و محدود کننده جریان استفاده می شود ، گروهی از لامپهای بخار سدیم دارای ایگنایتور در کلاهک لامپ است که به انها ایگنایتور سرخود می گویند. 

لامپ بخار سدیم به دلیل طول عمر و بهره بالا و همچنین نور عالی بسیار قابل توجه است. 

 

  • مدیر سایت

لامپ بخار سدیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی