ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

میدانهای الکترومغناطیس تلفنهای همراه

در دو دهه گذشته با گذشت زمان، برقراری ارتباطات از طریق تلفن همراه رشد چشمگیری داشته است. رشد سریع ارتباطات از نوع تلفن 4 میلیارد کاربر موبایل تا پایان سال 2113 موجب  نگرانی های زیادی در خصوص مواجهه با میدانهای رادیو فرکانس ناشی از تلفنهای همراه و ایستگاههای آنها و اارات ناشی از آنها برسلامت کاربران شده است.

در تلفنهای همراه آنالوگ و دیجیتال سیگنالهای انتقال یافته و دریافت شده به شکل امواج مایکروویو
اغلب در گستره MHz 311 تا GHz 1/0 و در مواردی تا حد GHz 2/1 می باشد که مواجهه کاربران را در این محدوده ناگزیر ساختهاست
میدانهای الکترومغناطیس در فضای آزاد دارای کمیت میدانی شدت میدان الکتریکی (E) برحسب (V/m) ، شدت میدان مغناطیسی(H ) بر حسب  A/m  میباشند همچنین توسط دستگاههای مربوطه چگالی توان منبع بر حسب  W/m2  نیز تعیین می گردد . هنگام استفاده از تلفن های همراه، انرژی ساطع شده از میدان الکترومغناطیس آنها و نزدیک بودن فاصله گوشی با سر امکان دارد مقداری از آن توسط اندام بدن به ویژه سر جذب گردد.

موقع استفاده از گوشی همراه اثرات گرمایشی که در اطراف سر ایجاد می شود.  برخی مطالعات، احساس سوختگی یا احساس گرما در اطراف و پشت گوش، پوست صورت و همچنین سردرد به عنوان علائم گرمایی در اثر استفاده از تلفن همراه گزارش شده است. یکی از پارامترهای مهم در مواجهه با RF-EMF ناشی از سیگنال های تلفن همراه، نرخ جذب ویژه SAR  است که به عنوان جریان انرژی جذب شده در واحد جرم W/Kg  تعریف میگردد. میزان SAR نیز به چندین عامل از جمله خصوصیات آنتن، عمر تلفن، وضعیت و عمر باتری، فاصله سر با منبع تشعشع و خصوصیات فرد مواجهه یافته بستگی دارد. توان میدان انتشار یافته در گوشیهای همراه متفاوت بوده اما راهنماهایی وجود دارد که ماکزیمم SAR  مجاز را نشان میدهد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی