ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

آزمون GMAT

آزمون GMAT

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب و کار را در خارج از کشور داشته باشید، احتمالاً نام آزمون GMAT را شنیده‌اید و شاید اطلاعاتی نیز درباره آن کسب کرده باشید. GMAT مخفف عبارت Graduate Management Admission Test و به معنی آزمون مورد نیاز برای پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مدیریت است. در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره آزمون GMAT، شامل ساختار آزمون، محتوا و نوع سوالات، شیوه نمره‌دهی، مدت زمان، منابع و نکاتی درباره آزمون می‌پردازیم. 

آزمون GMAT چیست؟

GMAT آزمونی بین‌المللی به زبان انگلیسی است که مخاطبین آن غالباً دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با مدیریت هستند. هدف این آزمون، سنجش توانایی‌های فرد در مهارت‌هایی نظیر مهارت‌های تحلیلی، کلامی و ریاضیات است که در رشته‌های مدیریت حائز اهمیت می‌باشند. نمرات آزمون GMAT (جی مت) در بیش‌ از ۱۶۰۰ دانشگاه مربوط به این رشته‌ها قابل قبول و یا مورد نیاز است

مخاطبان آزمون: متقاضیان ورود به دانشکده‌ها (مدارس) کسب و کار

مورد نیاز برای ورود به: دانشکده‌های کسب و کار

هدف آزمون: سنجش توانایی متقاضی برای ورود به دانشکده‌های کسب و کار، با ارزیابی مهارت‌های کلامی زبان انگلیسی، ریاضی و تحلیلی

مدت زمان آزمون: ۳ ساعت و ۷ دقیقه (در صورتی که متقاضی از زمان‌های استراحت اختیاری استفاده کند کل مدت آزمون به ۳ساعت و ۲۳ دقیقه می‌رسد)

ساختار آزمون GMAT

آزمون GMAT به چهار بخش تقسیم می‌شود:

۱- ارزیابی نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment) : در این بخش متقاضی باید مقاله‌ای برای تحلیل یک بحث بنویسد (یک مقاله در ۳۰ دقیقه).

۲– استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning) : در این بخش متقاضی باید به سوالات چندگزینه‌ای پاسخ دهد که توانایی او را برای ارزیابی اطلاعات ارائه‌شده در قالب‌های متفاوت و از منابع مختلف می‌سنجند (۱۲ سؤال در ۳۰ دقیقه).

۳- مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning) : در این بخش متقاضی باید به سوالاتی که توانایی او را برای حل مسائل و درک داده‌ها می‌سنجند، پاسخ دهد (۳۱ سؤال در ۶۲ دقیقه).

۴- مهارت کلامی زبان (Verbal Reasoning) : در این بخش متقاضی باید به سوالاتی که توانایی او را برای درک مطلب، ارزیابی بحث‌ها و ویرایش (تصحیح) متون مطابق با قواعد زبان انگلیسی می‌سنجند، پاسخ دهد (۳۶ سؤال در ۶۵ دقیقه)

بخش‌های آزمون GMAT تعداد سوالات زمان نوع سوالات نمرات
ANALYTICAL WRITING ASSESSMENT 1 30 دقیقه ارزیابی موضوع مورد بحث (ARGUMENT) 6-0
INTEGRATED REASONING (IR) 12 30 دقیقه تحلیل صوری، آنالیز جداول، استدلال چند منبعی، آنالیز دو بخشی ۸-۱
QUANTITATIVE REASONING 31  ۶۲ دقیقه حل سوالات حساب، جبر و هندسه ۵۱-۶
VERBAL REASONING 36  ۶۵ دقیقه درک مطلب، استدلال نقادانه (CRITICAL REASONING) تصحیح جملات ۵۱-۶

سوالات آزمون GMAT

سوالات آزمون GMAT

همانطور که گفته شد، آزمون از چهار بخش تشکیل شده است. در ادامه به توضیح درباره هریک از این بخش‌ها و بیان مثال‌هایی از سوالات آزمون GMAT در هر بخش خواهیم پرداخت.

۱- Analytical Writing Assessment

در این بخش، مهارت نوشتاری متقاضی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مصححان این قسمت دو دسته هستند: الف) کامپیوتر؛ ب) نیروی انسانی. نمره کلی این بخش، میانگین این دو نمره می‌باشد. در صورت مغایرت زیاد بین دو نمره، نیروی انسانی دیگری مجدداً به تصحیح بخش مربوطه می‌پردازد. در این بخش، متنی مشابه مثال زیر در اختیار فرد قرار می‌گیرد و نمره اختصاص‌یافته به این بخش، ۰ تا ۶ نمره است.

مثال:

The following appeared as part of an annual report sent to stockholders by Olympic Foods, a processor of frozen foods:

Over time, the costs of processing go down because as organizations learn how to do things better, they become more efficient. In color film processing, for example, the cost of a 3-by-5-inch print fell from 50 cents for five-day service in 1970 to 20 cents for one-day service in 1984. The same principle applies to the processing of food. And since Olympic Foods will soon celebrate its 25th birthday, we can expect that our long experience will enable us to minimize costs and thus maximize profits.

پاسخ این بخش به صورت تشریحی است. متقاضیان باید به ارزیابی موضوع مورد بحث (argument) پرداخته و آن را نقد کنند. لازم به ذکر است که هدف از طراحی این بخش، سنجیدن نقطه نظر شما در مورد موضوع بحث نیست بلکه تمرکز اصلی بر روی ساختار متنی است که ارائه می‌دهید.

۲- Integrated Reasoning یا IR

این بخش شامل موارد زیر است:

الف) تحلیل تصاویر و نمودارها

ب) استدلال چند منبعی (شامل سوالاتی از منابع متنوع و متفاوت)

پ) آنالیز دو بخشی و ارزیابی جداول

نمره این بخش ۱ تا ۸ نمره است.

مثال:

تصویر سمت راست، نمونه‌ای از سوالات ارزیابی جداول است که از متقاضی خواسته می‌شود با استفاده از اطلاعات درج شده در جدول، درستی عباراتی که سؤال در اختیار آنها قرار داده را تأیید کنند.

تصویر سمت چپ، نمونه‌ای از سؤال تحلیل تصاویر و نمودار است. در این بخش از متقاضیان خواسته می‌شود که با استفاده از نمودار و یا تصاویر ارائه شده، به سوالات مربوطه پاسخ دهند.‌

تصویر سمت راست مربوط به قسمتی از سوالات استدلال چندمنبعی است. در این بخش چند عبارت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که باید توسط منابع در دسترس، درستی عبارات را مورد بررسی قرار دهند.

تصویر سمت چپ مربوط به قسمتی از سوالات آنالیز دوبخشی است. در این بخش متنی به اندازه یک پاراگراف در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که گزینه‌های مربوطه در ردیف و ستون‌های این جداول وجود دارند. شرکت‌کنندگان باید از هر ستون پاسخ مربوطه را پیدا کنند.

۳- Quantitative Reasoning

این بخش با هدف سنجش توانایی متقاضی در زمینه دانش ریاضیات پایه مانند حساب، جبر و هندسه، طراحی شده است که شامل بخش‌های Data Sufficiency و Problem Solving است. در قسمت سوالات data sufficiency، هر سؤال همراه با دو عبارت در اختیار متقاضی قرار گرفته و فرد باید مشخص کند که آیا اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات کافی هستند یا خیر. قسمت problem solving، شامل سوالاتی نظیر ریاضیات (هم سطح ریاضی دبیرستان)، جبر و هندسه است. به طور کلی بخش Quantitative Reasoning، از ۶ تا ۵۱ نمره دارد.

مثال:

DATA SUFFICIENCY

What is the average (arithmetic mean) of a, b, and c?

(1) a+2b+3c=10

(2) 3a+2b+c=14

Answer choices:

  1. Statement (1) ALONE is sufficient, but statement (2) ALONE is not sufficient.
  2. Statement (2) ALONE is not sufficient, but statement (1) ALONE is sufficient.
  3. Both statement TOGETHER are sufficient, but NEITHER statement ALONE is sufficient.
  4. Statement (1) and (2) TOGETHER are not sufficient.

پاسخ صحیح گزینه C است.

توضیح: میانگین a،b و c برابر است با حاصل جمع این سه، تقسیم بر تعداد آنها. از عبارت (۱) a+2b+3c= 10 نمی‌توان حاصل جمع a، b وc را محاسبه کرد؛ بنابراین عبارت (۱) به تنهایی برای محاسبه میانگین کافی نیست (حذف گزینه ۱). بر اساس توضیحات فوق، عبارت (۲) نیز به تنهایی کافی نیست (حذف گزینه ۲). اگر عبارت‌های (۱) و (۲) را با هم جمع کنیم، نتیجه می‌شود ۴a+4b+4c=24 بنابراین a+ b+ c= 6. از اطلاعات به دست آمده به حاصل جمع این سه، دسترسی پیدا می‌کنیم و با تقسیم مجموع بر ۳ به میانگین مورد ‌نظر می‌رسیم: ۶/۳=۲. بنابراین؛ جواب گزینه C است.

PROBLEM SOLVING

One hour after Yolanda started walking from X to Y, a distance of 45 miles, Bob started walking along the same road from Y to X. if Yolanda’s walking rate was 3miles per hour and Bob’s was 4 miles per hour, how many miles had Bob walked when they met?

Answer Choices:

  1. A) 24
  2. B) 23
  3. C) 22
  4. D) 21
  5. E) 19.5

پاسخ صحیح، گزینه A است.

توضیح: اگر t تعداد ساعاتی باشد که Bob بعد از دیدن Yolanda، شروع به راه رفتن کرده. پس وقتیBob به Yolanda می‌رسد، ۴t مایل و Yolanda 3(t+1) مایل راه رفته‌اند. همچنین فاصله‌ای ۴۵ مایلی بین این دو وجود دارد. بنابراین؛ ۴t+3(t+1)= 45 که از این عبارت نتیجه می‌شود:

۴t+3(t+1) = 45

4t+3t+3= 45

7t+=42

t= 6

4- Verbal Reasoning

این بخش شامل ۳ دسته از سوالات است:

الف) درک مفاهیم (Reading Comprehension)

ب) استدلال نقادانه (critical reasoning)

پ) تصحیح جملات (Sentence Correction)

در ادامه به نکاتی در مورد هریک اشاره می‌کنیم.

الف) درک مفاهیم (Reading Comprehension)

این بخش توانایی شما را در خواندن نقادانه متن، خلاصه کردن موضوع اصلی (main idea)، تشخیص ایده‌های بیان نشده (Implied Idea) در متن، آنالیز ساختار متن و استنتاج لحن و شیوه بیان نویسنده، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. متنی که در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد، مرتبط با مدیریت، علوم اجتماعی، علوم زیستی یا علوم طبیعی است.

مثال:

Although oft-maligned in modern culture, the pigeon once stood not only for speed and reliability but also for grace and beauty. Darwin himself became a pigeon fancier after beginning to work with the humble Columbia livid, discovering them to be more fascinating than he had formerly believed. During the Victorian age, in fact, raising show pigeons was a popular hobby, with new breeds continuously arising as amateur (and not-so-amateur) ornithologists crossed animals in the hopes of creating ever more fantastic creatures. One of the most sought-after varieties was known as the Almond Tumbler, a name presumably derived from the color of the birds combined with the distinctive flight style. Over the course of many generations, this bird was so manipulated as to have a beak so small as to prevent the adult birds from feeding their offspring. And yet, it was wildly popular, drawing high prices at auctions and high prizes at competitions.

How then did an animal once so well-loved come to be so loathed? As recently as World War II, the military used pigeons to carry messages but today, many people would kick a pigeon before they would feed one. Perhaps it is just a problem of population density – a lack of esteem for that which is ubiquitous. Pigeons have become our constant urban companions and, as such, have been transformed from symbols of peace, plenty, and prosperity, to representatives of disease and decay.

1. The primary purpose of this passage is to:

A) convince the reader of the nobility of the pigeon, based on its history as a symbol of virtue

B) dissuade the reader from mistreating a once-majestic animal that has fallen from favor

C) rebut claims that the pigeon carries disease any more frequently than do other domestic animals

D) promote a renewal of pigeon fancying and a resurgence of breeds such as the Almond Tumbler

E) suggest that there might be more to the story of some urban wildlife than is commonly known

پاسخ صحیح گزینه E است.

توضیحات: متن فوق درباره نقش کبوتران در تاریخ زندگی انسان و مقایسه آن با جایگاه امروزی‌شان می‌باشد. گزینه A درباره اصالت کبوتران است که بسیار فراتر از هدف نویسنده است. گزینه B و C تنها بیان نظری درباره متن هستند. گزینه D در مورد ترویج دادن یک فعالیت است که ربط چندانی به موضوع ندارد. بنابراین گزینه E بهترین پاسخ است زیرا لحنی بی‌طرف و اخباری دارد.

۲. The case of the Almond Tumbler is most analogous to which of the following?

A) a strain of wheat that can be grown in plentiful quantities but loses much of its nutritional value in the process

B) Arabian horses that are able to run at phenomenal speeds due to centuries of careful breeding designed to enhance those physical attributes

C) vitamins that were purported to provide all of the necessary nutrients but have since been found not to be very effective

D) the dachshund, a popular breed of dog that is nonetheless prone to severe back problems, due to weaknesses exacerbated by targeted breeding

E) the wild rock doves that are most commonly found nesting in the faces of cliffs far from human habitation

پاسخ صحیح گزینه D است.

توضیحات: Almond Tumbler ها نسلی از کبوتران هستند که در دوره ویکتوریا بسیار مشهور بودند. همچنین اشاره شده ‌است که این نسل دارای منقارهای کوچکی هستند که مانع از غذا دادن به بچه‌هایشان می‌شود. گزینه A اشتباه است، زیرا هیچ اشاره‌ای به دلایل شهرت این نژاد نکرده ‌است. گزیه B تنها به ویژگی‌های مثبت این نسل اشاره کرده‌ است (ما به ویژگی‌های منفی هم احتیاج داریم). گزینه Cدر مورد موضوع مدنظر نمی‌باشد. گزینه E به پرورش کبوتران توسط انسان اشاره نمی‌کند. بنابراین پاسخ صحیح، گزینه D است.

۳. The passage suggests that:

A) pigeons were once known for flying with celerity

B) the Almond Tumbler was the most beautiful breed of pigeon

C) Darwin was infatuated with his fancy pigeons

D) modern pigeons are dirtier than the fancy pigeons of yore

E) only scientists should breed new kinds of animals

پاسخ صحیح گزینه A است.

توضیحات: برای سوالاتی مانند نمونه فوق، بهتر است تمام گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. گزینه A، بیشتر مربوط به ابتدای متن است. گزینه B بسیار فراتر از هدف متن است. گزینه C درباره داروین، بسیار بزرگنمایی کرده است. گزینه D نتیجه‌گیری اشتباهی از متن دارد. گزینه E در متن ذکر نشده است. بنابراین بهترین پاسخ، گزینه A است.

ب) استدلال نقادانه (critical reasoning)

هدف از این بخش، سنجش توانایی فرد در ساخت و ارزیابی موضوع مورد بحث (argument) است.

مثال:

One food writer wrote that reducing the amount of animal products in one’s diet can contribute to better health and well-being. Based on this claim, some people are completely eliminating meat from their diets in order to be healthier.

The argument above relies on which of the following assumptions?

A) Increasing the amount of vegetables and grains in one’s diet can contribute to better health

B) There will be no corresponding increase in the amount of dairy products in the diets of those who are eliminating meat

C) Most food writers believe that some amount of animal products is necessary to a health diet

D) Not all healthy lifestyles require a vegetarian diet

E) Many people who do not eat animal products make decisions for health reasons

پاسخ صحیح گزینه B است.

توضیحات: در عبارت سؤال داریم که بعضی از از افراد گوشت را از وعده‌های غذایی‌شان حذف می‌کنند زیرا باعث داشتن یک رژیم غذایی سالم‌تر می‌شود. اما باید توجه کرد که گوشت تنها یکی از فرآورده‌های حیوانی است. گزینه A در مورد افزایش مقادیر سبزیجات می‌گوید، در صورتی که عبارت سؤال تنها در مورد کاهش مقدار گوشت صحبت می‌کند. گزینه B می‌گوید افرادی که گوشت را از رژیم غذایی‌شان حذف می‌کنند، مصرف لبنیات (نمونه ای دیگر از فرآورده‌های حیوانی) را افزایش نمی‌دهند. بنابراین، این افراد در حقیقت مصرف فرآورده‌های حیوانی را کاهش می‌دهند (گزینه صحیح). گزینه C، در مورد بیشترFood Writer ها صحبت کرده است درحالی‌که در صورت سؤال عبارت One Food Writer را داریم. گزینه D در مورد رژیم‌های غذایی سالم صحبت می‌کند که به موضوع بحث بی‌ربط است. گزینه E نیز در مورد دلایل مصرف نکردن گوشت می‌گوید که مجدداً به موضوع مورد بحث ربطی ندارد.

پ) تصحیح جملات (Sentence Correction)

در این بخش جملاتی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که دارای قسمت‌هایی منتخب (زیرخط‌دار) هستند. فرد شرکت کننده باید بهترین گزینه را از بین گزینه‌های موجود، برای بخش مشخص‌شده انتخاب کند. نمونه زیر، یک مثال از سوالات این بخش است:

In order to better differentiate its product from generic brands, the cereal company first hired a marketing firm that specializes in creating campaigns to build brand awareness and then retools its factory to produce a variety of different shapes of cereal.

A) then retools its factory to produce a variety of different shapes of cereal

B) retools its factory to produce a variety of different shapes of cereal

C) then retooled its factory to produce a variety of different shapes of cereal

D) then will retool its factory to produce a variety of different shapes of cereal

E) then produces a variety of different shapes of cereal through retooling its factory

پاسخ صحیح گزینه C است.

توضیحات: از آنجایی‌که فعالیت‌های cereal company در یک راستا نیستند و عملیات hiring بر retooling مقدم است، گزینه A و B حذف می‌شوند. گزینه D به علت تغییر زمان فعل به آینده، اشتباه است. گزینه E نیز جمله را بدون اصلاح اشتباه، بازنویسی کرده ‌است.

نمره کلی Verbal Reasoning، از ۶ تا ۵۱ نمره است.

لازم به ذکر است که بخش‌های سوالات چندگزینه‌ای (Verbal Reasoning و Quantitative Reasoning) با سوالاتی از سطح متوسط آغاز می‌شوند. هر پاسخ درست، یک سؤال سخت‌تر را به دنبال خواهد داشت و هر پاسخ نادرست باعث می‌شود که سطح سؤال بعدی پایین‌تر باشد. برای تکمیل هر بخش باید به دشوارترین سوالات پاسخ دهید. تعیین سطح سوالات، توسط کامپیوتر صورت می‌گیرد.

نمره آزمون GMAT

نمره آزمون GMAT

بخش مهارت کلامی (Verbal Reasoning): از ۶ تا ۵۱ نمره‌دهی می‌شود.

بخش مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning) : از ۶ تا ۵۱ نمره‌دهی می‌شود.

بخش ارزیابی نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment): از ۰ تا ۶  (با گام‌های ۰/۵ نمره‌ای) نمره‌دهی می‌شود.

بخش استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning): از ۱ تا ۸ (با گام‌های ۱ نمره‌ای) نمره‌دهی می‌شود.

همچنین متقاضی یک نمره درصدی برای هریک از این چهار بخش که نشان می‌دهد از چند درصد شرکت‌کنندگان آزمون نمره بهتری کسب کرده است و نیز یک نمره کلی (Total) که بر مبنای نمره‌های بخش‌های مهارت کلامی و مهارت محاسباتی، محاسبه می‌شود، دریافت می‌کند. این نمره در بازه ۸۰۰-۲۰۰ ارائه می‌شود.

متقاضی می‌تواند تا ۵ دانشکده را برای ارسال گزارش نمره خود انتخاب کند. همچنین امکان ارسال گزارش‌های بیشتر با پرداخت هزینه اضافی وجود دارد. در صورتی که از نمره خود راضی نباشید، می‌توانید دوباره در آزمون شرکت کنید (حداکثر ۵ بار در یک بازه ۱۲ ماهه)؛ اما به یاد داشته باشید که تمام نمرات آزمون‌های ۵ سال گذشته در کارت نمره (Scorecard) ارسال شده به دانشکده‌های کسب و کار مورد نظر شما، قرار خواهند گرفت. شرکت‌کنندگان می‌توانند بلافاصله پس از اتمام آزمون، ارسال گزارش نمرات به دانشکده‌ها را لغو کنند.

هزینه شرکت در آزمون: ۲۵۰ دلار آمریکا (هزینه آزمون در سراسر جهان یکسان است)

مدت اعتبار نمرات آزمون: ۵ سال (نمرات قدیمی‌تر موجود هستند اما به عنوان معیار دقیقی از وضعیت فعلی شما محسوب نمی‌شوند).

نمره مورد نیاز: اکثر شرکت‌کنندگان در آزمون GMAT نمره‌ای بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کسب می‌کنند؛ نمرات بسیار بالا و بسیار پایین نادر هستند. نتیجه آزمون به صورت قبولی یا ردی ارائه نمی‌شود و نمره مورد نیاز برای پذیرش، به دانشکده مد نظر شما بستگی دارد.

منابع آزمون GMAT

سایت رسمی آزمون GMAT یک نرم‌افزار رایگان آمادگی برای شرکت در آزمون، در اختیار کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند قرار می‌دهد. این همان نرم‌افزاری است که برای آزمون واقعی از آن استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان آن را یک شبیه‌ساز دقیق به حساب آورد.

متقاضیان می‌توانند در یک دوره آمادگی برای شرکت در آزمون GMAT نیز شرکت کنند یا از منابع آنلاین مختلف موجود، از جمله سایت QS LEAP استفاده کنند.

وب‌سایت رسمی آزمون GMAT (www.mba.com)، هر هفته به صورت رایگان تمرین‌هایی را برای آمادگی در آزمون، ارائه می‌دهد. نرم‌افزار رایگان GMATPrep نیز منبع مناسبی است. متقاضیان می‌توانند از منابع آنلاین و در دسترس دیگر هم استفاده کنند.

ثبت‌نام آزمون GMAT

متقاضیان باید از طریق وب‌سایت رسمی آزمون GMAT به نشانی www.mba.com اقدام به ثبت‌نام کنند. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، هزینه ثبت‌نام در آزمون ۲۸۵ دلار امریکا، ۲۵۰ یورو یا ۲۲۵ پوند انگلیس است.

کشور‌های برگزار‌کننده آزمون GMAT

آمریکا، کانادا، چین، هند، آلمان، تایوان و کره‌جنوبی، سرشناس‌ترین کشورهای برگزارکننده آزمون GMAT هستند. لازم به ذکر است که آزمون GMAT در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان مقیم ایران که قصد شرکت در آزمون را دارند، باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه یا کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند.

دو نکته درباره آزمون GMAT

  • در صورتی که متقاضی نتواند در زمان تعیین‌شده آزمون را به پایان برساند، جریمه‌ای در نمره او لحاظ می‌گردد.
  • آزمون GMAT تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 

اعزام دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی