ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

چگونگی اعلام حریق یا حادثه به آتش نشانی

پس از اینکه از جانب شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته و اعلام ایجاد حادثه و آتش سوزس شد ، اپراتور سامانه 125 بر اساس نشانی اعلام شده ، زنگ حریق نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به نشانی اعلام شده را با استفاده از دستگاه های پیشرفته رادیویی به صدا در آورده و نیروی عملیاتی تنها در زمان 30 ثانیه سوار بر خودروهای آتش نشانی شده و با استفاده از دستگاه بی سیم موجود در خودروها از ستاد فرماندهی آدرس محل حادثه را دریافت می کند. 

همزمان همانطور که نیرو در حال حرکت به سمت محل حادثه است ، اپراتور ستاد فرماندهی نیز اطلاعات دقیقی شامل نوع حادثه ، وسعت و خطرات ممکن در حادثه ، تعداد افراد درگیر و در خطر و بسیاری موارد دیگر را از فرد اطلاع دهنده دریافت کرده و از راه بی سیم آتش نشانان اعلام می کند . این کار به آتش نشانان کمک می کند تا با دانستن موارد مهمی از وضعیت محل آتش سوزی یا حادثه بهترین روش عملیاتی را انتخاب کرده و پس از رسیدن به محل ، در سریع ترین زمان ممکن ، بهترین راهبرد عملیاتی را اجرا نمایند. 

حال در این حین ممکن است فرد اطلاع دهنده که ممکن است خود دچار حادثه بوده یا هیجان زده شده باشد ، از این پرسش هایی که از سوی متصدی ستاد فرماندهی طرح می شود ناراحت شده و به دلیل ناآگاهی ، با این طرز فکر که خود فرد متصدی باید برای رسیدگی به حادثه یا آتش سوزی گسیل شود ، ابراز ناراحتی کرده و او را مورد بازخواست قرار دهد. ولی بسیار پیش آمده است که فرد اطلاع دهنده در حال صحبت با اپراتور 125 است که نیروی آتش نشانی به محل رسیده است و کار خود را آغاز می کند. بنابراین نتیجه می گیریم که به هنگام نیاز به تماس با شماره 125 باید سعی کنیم بهترین اطلاعات ممکن را در اختیار اپراتور سامانه 125 قرار دهیم . بعضی اوقات هم پیش می آید که به دلیل دستپاچگی و دلهره در فرد اطلاع دهنده ، بعد از تماس با تلفن 125 تنها اعلام وقوع حادثه می شود و با این تصور که آتش نشانیس خودش آدرس محل حادثه را دارد تلفن را قطع کرده و دیگر به آن پاسخ نمی دهد. که این موضوع یکی از شایع ترین دلایل دیر رسیدن نیروی آتش نشانی به محل وقوع حریق و حادثه است . 

گاهی نیز ممکن است اپراتور 125 از اطلاع دهنده بخواهد که تلفن را قطع کند و منتظر تماس آتش نشانی یاشد که این کار به دلایلی مثل اطمینان از صحت حادثه ، جلوگیری از اعزارم نیرو به حادثه غیرواقعی و آزاد ماندن یکی از خطوط 125 انجام می گیرد. به طور کلی روش درست اعلام آدرس به آتش نشانی این گونه است : 

  1. با تلفن 125 تماس بگیرید. 
  2. بعد از برقراری تماس نوع حادثه را اعلام کنید . 
  3. اعلام آدرس به ترتیب : محدوده اصلی - میدان اصلی - خیابان اصلی - خیابان فرعی - کوچه و پلاک 
  4.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی