ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

پارکور

در دهه 1990 در حومه پاریس ، در حالی که در قلب پاریش هنر و ادبیات در حال شکوفایی بود ، پارکور متولد شد . پارکور یک  هنر ساخته شده توسط قشر کارگر فرانسه است . دیوید بل این ورزش و هنر را با اموزه های خود از هنر حرکت توسط پدرش پایه ریزی کرد . بل و دوستانش در نوجوانی پریدن ، بالارفتن از پله ها ، موانع ، دیوارها و .. را تمرین کردند . پارکور در واقع برای آنها نوعی روش برای غلبه به موانع محیطهای شهری و طبیعی بود . 

در دهه نود فیلم هایی در مورد این ورزش ساخته شد که به شناخته شدن و علاقه مند شدن بیشتر افراد به پارکور کمک کرد. فیلم هایی مانند Yamakasi که در آن بل هنر نمایی کرده است و جوان هایی با هنر حرکت به گروههای تبهکاران شهر نشان می دهند که رئیس انها نیستند. 

پارکور در واقع بر مبنای رقابت نیست و در ان بیشتر همکاری با همتیمی های خود برای عبور از موانع تعریف می شود. اما اندک اندک رویداد های ورزشی برای این ورزش ایجاد شد که البته برای شناخته شدن آن مفید بود. بل و دوستانش برای به رسمیت شناساندن پارکور به عنوان یک ورزش با fig  ارتباط برقرار کردند و در نبیجه تلاشهای آنها در سال 2018 اولین سری جام جهانی آن برگزار شد. 

پارکور در واقع به شما می اموزد که چگونه در لحظه تصمیم گیری کنید و مسیر حرکات ان قابل پیش بینی نیست و یک تراسور خوب در واقع کسی است که روش های خلاقانه تری را برای عنور از موانع پیدا و اجرا کند. در ورزش پارکور به نتیجه کار نمی اندیشید و در واقع مسیر است که اهمیت دارد. 

شما در وضعیت بدنی مختلف چاق یا لاغر می توانید پارکور کار شوید ولی با بهبود شرایط بدن عبور از موانع برای شما اسان تر است و مهارت های شما بهتر می شود، در این ورزش ذهن و بدن شما به طور همزمان فعال است .

  • مدیر سایت

بهترین ورزش

پارکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی