ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ حرارتی برای جوجه

لامپ حرارتی برای جوجه برای نگه داشتن پرنده در خانه باید تمام عوامل و فاکتورهای محیط مناسب آن را برای بستر پرنده فراهم کنید. باید محیطی شبیه محیط زیست که در آن باید زندگی کنند را با لامپ حرارتی برای جوجه فراهم کنید. پرورش پرندگان از حیواناتی هستند که امروزه به صورت انبوه در مرغداری و جوجه کشی ها انجام میشود.یکی از تجهیزاتی که برای پرورش جوجه احتیاج است ، لامپ مادون قرمز است. لامپ حرارتی برای جوجه یا همان لامپ مادون قرمز برای پرورش دهندگان استفاده میکنند.

لامپ حرارتی برای جوجه و مرغداری

دمای این لامپ حرارتی برای جوجه تازه متولد شده باید 90-95 درجه فارنهایت باشد. هر هفته 5 درجه کاهش پیدا میکند تا بعد از 10 هفتگی کاملا آن را خاموش کنیم . لامپ حرارتی برای جوجه یک تشابه به مانند گرمای بدن میشود. با توجه به اینکه پرهای آن توانایی گرم نگه داشتن مناسب نیست. این لامپ برای مرغداری ها نظیمات خاص خودش را دارد.

لامپ حرارتی برای جوجه تا چه سنی است؟

جوجه ها توانایی گرم کردن خود را ندارد و این گرما را از بدن مادر دریافت میکند. خواص اصلی لامپ حرارتی برای جوجه تشابه گرمای بدن مادر است.تا 10 هفتگی پرهای جوجه ها امکان گرم نگه کردن را ندارد و این گرما اگر به آن ها نرسد ممکن است جوجه ها بمیرند. پس لامپ مادون قرمز برای سلامتی آن ها بسیار مهم است.

از کجا میزان سردی و گرمی را برای جوجه ها متوجه شدیم

با توجه به اهمیت گرمای بدن جوجه ، دمای محیط باید به طور مداوم چک شود. راه حل بهتر برای این کار استفاده از دو دماسنج در دو مکان مختلف است. با توجه به رفتار جوجه ها میتوان پی برد که خود آن ها در حال به چه چیزی احتیاج دارند.

دمای زیاد : اگر جوجه ها سر و صدای گذشته را نداشته باشد و سر خود را پایین بیاورند و نفس نفس بزنند. یعنی محیط خیلی گرم میباشد. در این هنگام باید از تعداد کمتری لامپ مادون قرمز استفاده کنید.

دمای کم : اگر جوجه ها در یک نقطه دور هم بچسبند محیط آن ها سرد است. صدای جوجه ها زیاد میشود و احساس اضطراب آن ها را میتوان حس کنید. در این هنگام باید از تعداد بیشتر لامپ مادون قرمز استفاده کنید.

دمای مناسب : اگر جوجه ها به کار خود مشغول شوند . مشغول آب و دون خوردن شوند و صدای جیک جیک آن را بشنوید به این معنی است که دمای محیط مناسب است. با این حال باید تمام نکات برای لامپ حرارتی برای جوجه را زیر نظر داشته باشید.

خواص لامپ مادون قرمز برای جوجه ها در چه ارتفاعی مناسب تر است

به طور معمول لامپ ها در ارتفاع 12 تا 18 اینچی نصب میکند. خاصیت های لامپ حرارتی برای جوجه عوامل زیادی به همراه دارند. در ضمن به یاد داشته باشید. حتما از دو لامپ استفاده کنید زیرا ممکن است زیرا ممکن است یکی از آن ها بسوزد

یکی دیگر از خاصیت های لامپ حرارتی برای جوجه تولید نکردن نور سفید می باشد پس به راحتی میتوان در شب نیز از آن استفاده کرد. با توجه به جوجه ها فصل ، موقعیت جغرافیایی جوجه ها خاصیت لامپ حرارتی برای جوجه متفاوت است.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی