ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

ایمنی در برق

کار با برق انسان را در بسیار از وضعیت ها و موقعیت های خطرناک قرار می دهد. مقدار جریانی که ممکن است بدون هیچ گونه خطری از بدن انسان عبور کند به ویژگی های جسمی شخص ، دامنه جریان ، نوع جریان ، مسیر و طول مدت عبور جریان بستگی دارد . در این حالت مقاومت بدن در اثر رطوبت به حداقل و در اثر خشکی به حداکثر می رسد . خراج ، زخم و سوختگی نیز می تواند باعث پایین امدن مقاومت بدن شود.

گوشی هواوی

هواوی یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه است . انواع گوشی هواوی در بازارهای جهانی با عملکرد عالی و کیفیت ساخت خوب و طراحی های چشمگیر شناخته شده هستند. هواوی یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات است . Huawei technologies Co.Ltd یک شرکت چینی است که دفتر اصلی آن در شنژن است . شروع کار این شرکت با تولید سوییچ مخابراتی آغاز شد. 

تفاوت سامانه پیام کوتاه با مودم جی اس ام

شاید با دیدن تعرفه ها این سوال برایتان پیش آید که چرا قیمت رسال اس ام اس با استفاده از جی اس ام مودم ارزانتر از قیمت ارسال اس ام اس از طریق اینترنت است؟ برای اطلاع از پاسخ خود به مطالب زیر دقت کنید : 

  • ارسال اس ام اس بوسیله جی اس ام مودم غالبا چند ساعت بعد از ارسال به موبایل مخاطب می رسند لذا حجم بسیاری از اس ام اس های شما در ساعات پایانی شب و ...به مخاطب می رسد واین موضوع بر روی تبلیغ شما اثر منفی می گذارد ،در حالیکه در ارسال اس ام اس از طریق اینترنت اس ام اس ها فورا به مخاطب خواهد رسید.
  • در ارسال اس ام اس از طریق برخی از نرم افزارهای سازگاربا جی اس ام مودم شما امکاناتی از قبیل ارسال اس ام اس فارسی ، ارسال اس ام اس های چند قسمتی و دریافت اس ام اس را نخواهید داشت در حالیکه در ارسال اس ام اس از طریق اینترنت همه امکانات فوق در اختیار شما قرار خواهد داشت ، چی اس ام یک روش مبتدی و بدون بازدهی و حتی ضرررسان هم هست. 
  • از انجا که ارسال اس ام اس بویسله جی اس ام مودم معمولا بصورت ارسال به لیستی از شماره موبایلهای رندوم و بر اساس پیش شماره های مورد نظر شما انجام می شود و چون برخی از پیش شماره ها در بین چند شهر مشترک می باشد لذا ارسال اس ام اس به اسن شیوه برای تبلیغات محلی مناسب نیست. 
  • سیم کارتهای مربوط به اپراتورهای ایران دارای محدودیت ارسال اس ام اس در روز می باشند و با هیچ سیم کارتی نمی توان بیش از 1500 پیامک در روز ارسال کرد. لذا ارسال از طریق جی اس ام مودم محدود به روزانه 1500 عدد می باشد در حالیکه ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنت دارای هیچگونه محدودیتی در روز نمی باشد. 

چراغ دیواری

چراغ دیواری برای نورپردازی فضاهای مختلف استفاده می شود و در هنگام خرید به ست بودن چراغ دیواری با المان های دیگر در محسط توجه می شود ، یک وسیله کاربردی است که هم نور محیط را تولید می کند و هم میتواند موجب زیبا تر شدن محیط شود.چراغ دیواری را در مکان های مختلف می توان نصب کرد : در راهرو ، حمام ، اتاق خواب  و ... 

نور

برای آنکه جسمی دیده شود باید از ان جسم نور به چشم برسد ، بنابراین جسم یا باید از خودش نور تابش کند و یا نورهایی را که بر آن تابیده شده است را به چشم بیننده بازتاب کند . به همین دلیل اجسام به دو دسته تقسیم می شوند : 

  1. اجسام منیر یا چشمه نور : اجسامی که از خود نور تولید می کنند . مانند خورشید ، لامپ روشن ، شمع ، چوب در حال سوختن 
  2. اجسام غیر منیر : این اجسام از خود نوری تابش نمی کنند، بلکه نوری را که از چشمه های نور به ان ها تابیده شده است را به طرف چشم باز می گردانند و ما میتوانیم آنها را ببینیم .

تاریخچه گوشی نوکیا

نوکیا شروع فعالیت خود را با تولید محصولات مختلفی آغاز کرده است ، اشرکت نوکیا در ابتدا یک کارخانه کاغذسازی در جنوب کشور فنلاند داشت . چند سال بعد نان نوکیا به همزمان با افتتاح شعبه دوم شرکت به دنیا امد . سالها بعد ادوارد پولون ، شرکت لاستیک سازی خود را با نام نوکیا افتتاح کرد . این شرکت انواع محصولات پلاستیکی را تولید می کرد که امروزه نیز به کار خود ادامه می دهد. با اضافه شدن بخش تولید کابل ، شروع کار محصولات الکترونیکی و ساخت گوشی نوکیا بود. 

سامانه های ارسال و دریافت SMS - قسمت دوم

راه حل های حرفه ای پیام دهی شامل :

smpp api

برای مشتریانی که نیاز به اتصال دائم و ارسال پیامک به صورت سریع و در حجم بالا دارند . با استفاده از این راه حل کاربر می تواند از طریق نرم افزارهایی که در سمت خود دارد با استفاده از پروتکل smpp به سیستم پیام دهی مخابرات متصل شده و از تمامی امکانات این پروتکل برای ارسال و دریافت پیامک های انگلیسی و فارسی و پیامک های طولانی و نیز خبری استفاده کند. 

بهترین های گوشی شیامی

برند شیامی یا شیائومی ، یک برند چینی است که امروزه به گوش همه ی ما آشنا است . گوشی شیامی در سال 2010 توسط یک گروه هفت نفره آغاز به کار کرد که همگی جوان و پرانرژی بودند و سوابق خیلی خوبی در شرکت های مطرح جهان مثل گوگل ، موتورلا و ماکروسافت داشتند . شیامی تا به امروز تعداد فراوانی موبایل به بازاد معرفی کرده است که در ادامه می خواهیم محصولات پرطرفدار انها را معرفی کنیم . 

سامانه های ارسال و دریافت SMS - قسمت اول

sms  یا سرویس پیام کوتاه ، به موفقیت عظیمی در جهان بی سیم رسیده است . هر روز میلیون ها پیام کوتاه فرستاده می شود . اکنون پیام کوتاه به یک تولید کننده عظیم درآمد  برای حاملان بی سیم تبدیل شده است . ایده فرستادن پیام کوتاه بسیار ساده است . یک پیام روی تلفن موبایلتان می نویسید ، شماره تلفن موبایل مقصدتان را وارد می کنید و دکمه ارسال را می فشارید و پیام خیلی زود توسط گیرنده قابل دسترس خواهد بود . 

سامانه به طور کلی به نرم افزاری می گویند که همه ی نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند. به سامانه ای که به طور تخصصی جهت ارساال و دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد ، ارسال ، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد سامانه پیام کوتاه می گویند . 

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال ، دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و باید بوسیله نرم افزار استفاده شوند . این شماره ها که در ایران با پیش شماره 1000 ، 2000 و 3000 ارائه می شوند فاقد سیم کارت هستند. 

شمارههای مجازی از 5 رقمی هستند و بر اساس تعداد ارقام قیمت های متفاوتی دارند . البته در شماره های 8 رقمی و کمتر میزان روانخوانی و رند بودن شماره تاثیر بسزایی در قیمت دارد . 

انواع ارسال پیامهای کوتاه از کامپیوتر به تلفن همراه : 

  • بین یک تلفن همراه یا یک مودم با یک کامپیوتر اتصالی برقرار می شود سپس برای دستور دادن به تلفن همراه یا مودم جهت ارسال اس ام اس از کامپیوتر ها استفاده می شود . 
  • با کامپیوتر به مرکز اس ام اس یا یک ارائه کننده سرویس اس ام اس متصل شده ، سپس با استفاده از پروتکل یا رابطی که توسط درگاه اس ام اس ایجاد شده ، پیام ارسال می شود .