ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کانادا

مؤسسه‌ QS براساس شاخص‌های کیفیت دانشگاهی رتبه 29 برترین دانشگاه‌های جهان را به دانشگاه دولتی تورنتو داده است. تأسیس این دانشگاه پیشتاز در زمینه‌های آموزش، اکتشافات و دانش به سال ۱۸۲۷ برمی‌گردد. دانشگاه تورنتو بیش از ۵۶۰,۰۰۰ فارغ‌التحصیل، ۷۴,۰۰۰ دانشجوی در حال تحصیل دارد. با مطالعه این مقاله با پردیس‌ میسیساگا - یکی از پردیس‌های دانشگاه تورنتو کانادا - دپارتمان‌ها و رشته‌های تحصیلی آن آشنا خواهید شد.

دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه

دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه

پس از انتخاب فرانسه برای تحصیل، یکی از پرسش‌های مهم دانشجویان بین‌المللی، چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه است. آشنایی با اطلاعاتی دربارۀ تحصیل در فرانسه، به دانشجویان کمک شایانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه می‌کند. در این مقاله، پس از اشاره به موضوع‌هایی به‌عنوان پیش‌نیاز، توضیحاتی دربارۀ دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه خواهیم داد.

ماهیت نور- قسمت سوم

در سال 1887 هرتز موفق به تولید امواج الکترومغناطیس نامرئی شد و به جست و جوی امواج دیگری با طول موجهای دیگر پرداخت. امروزه ما از بیناب امواج الکترومغناطیسی صحبت می کنیم و فرکانسهای بین 1010× 3 تا 1020×3 هرتز را می شناسیم ، این بیناب گسترده تشکیل شده است از نواحی مرزی مختلفی که مرز مشخصی برای آنها نیست. ما معمولا وقتی از ناحیه اپتیکی بیناب صحبت می کنیم از ناحیه مرئی و مادون قرمز نزدیک و ناحیه ماوراء بنفش از فرکانس های حدود 1013×3 تا 1016×3 تشکیل شده است. این ناحیه اپتیکی است . 

لامپ :نور مصنوعی

لامپ به عنوان منبع نور مصنوعی یکی از نیازهای انسان امروز است . لامپ اجزای مختلفی دارد مانند : منبع نور، قطعات الکتریکی مانند بالاست ، مدارهای راه انداز و .. ، بخش های محافظ : حباب و .... 

ماهیت نور- قسمت دوم

پدیده پراش را می توان با توجه به اصل هویگنس و ایجاد موجک های ثانوی توضیح داد. هویگنس به منظور توضیح دادن چگونگی انتشار غیر مستقیم الخط نور فرض کرد که هر نقطه روی سطح موج بمانند یک چشمه جدید نور عمل می کند، که امواج کروی منتشر می نماید . پس از زمان کوتاهی ، جبهه موج جدید سطحی است که مماس بر همه ی موجکهای ثانوی است .

هزینه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه

فرانسه دومین کشور محبوب دانشجویان بین‌المللی بعد از انگلستان برای تحصیل در اروپا محسوب می‌شود. اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و اقدام برای دریافت ویزا مراحل ورود به دانشگاه‌ جهت تحصیل در فرانسه هستند. این مقاله کشور فرانسه، زبان فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه، کار دانشجویی و شرایط و هزینه زندگی در فرانسه بررسی می‌شوند. 
درباره فرانسه
بعد از روسیه، فرانسه با حدود 644000 کیلومتر مربع وسعت، البته با در نظر گرفتن ضمائم، دومین کشور اروپایی است. فرانسه با کشورهای آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ در شمال شرقی، سوییس و ایتالیا در جنوب شرقی و اسپانیا در جنوب غربی مرز مشترک دارد. در شمال غربی فرانسه، انگلستان قرار دارد که از طریق کانال مانش از یکدیگر جدا می‌شوند. فرانسه به دلیل داشتن چندین فرودگاه بزرگ (دو مورد در پاریس)، بندرهای متعدد و راه‌آهن گسترده که فرانسه را به کشورهای متعددی متصل می‌کند، به دروازه اروپا شهرت دارد. 
لذت بردن از غذا اهمیت زیادی برای فرانسوی‌ها دارد. به طور معمول خانواده‌ها وعده‌های اصلی را کنار هم میل می‌کنند. هر وعده‌ 3 تا 4 مرحله را شامل می‌شود که یکی از آنها صرف پنیر پیش از دسر است. نان تازه و نوشیدنی اجزای اصلی وعده‌های غذایی به حساب می‌آیند. مرغ با سس مخصوص و حلزون سرخ‌شده در کره محبوب‌ترین غذای هر فرانسوی است. فرانسویان بسیار مؤدب و رسمی رفتار می‌کنند و مثل غذا خوردن، اهمیت زیادی به پوشش خود می‌دهند. 
چند نکته جالب که باید در مورد فرانسه بدانید:

  • %۸۵ ساکنان فرانسه کاتولیک هستند.
  • پس از فرانسوی، انگلیسی بیشترین گویشور را در فرانسه دارد.
  • بیش از ۴۰۰ گونه پنیر در فرانسه تولید می‌شوند که هرکدام نیز انوع مختلفی دارند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

ایتالیا به‌منظور افزایش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های خود و کسب درآمد‌های ناشی از حضور آنان، تعداد دوره‌های انگلیسی‌زبان در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی خود را افزایش داده است. این موضوع در کنار تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و قدیمی ایتالیا که در جهان نیز شناخته‌ شده‌اند و شهریه‌ی نسبتاً اندک دانشگاه‌ها، شرایط مطلوبی برای تحصیل در این کشور فراهم کرده است. این شیوه باعث شده تا دانشجویان بدون نگرانی در مورد یادگیری زبان ایتالیایی به تحصیل و زندگی در آن کشور توجه داشته باشند و در اولین فرصت، ضمن تحصیل و حضور در محیط، دانش زبانی خود را تقویت کنند. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا، تحصیل به زبان انگلیسی است که در ادامه مفصل درباره‌ی آن مطالبی ارائه شده است. 

مزایای تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا بیش از 301 کیلومتر مربع وسعت و حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد. سالانه 60 میلیون گردشگر برای تماشای بناهای تاریخی، لذت بردن از آب و هوای خوب و طبیعت زیبا به ایتالیا سفر می‌کنند. کشوری که در بین دانشجویان بین‌المللی طرفدار زیادی دارد که دانشجویان ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این نوشته مزایای تحصیل در ایتالیا، تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا و بورسیه‌های تحصیلی در ایتالیا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

فراخوان بورسیه ایفل فرانسه 2021

فراخوان بورسیه ایفل فرانسه 2021

سایت رسمی کامپوس فرانس با انتشار جدیدترین فراخوان بورسیه ایفل فرانسه ۲۰۲۱ به متقاضیان این بورسیه تا ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ مهلت ثبت‌نام داده است. برنامه‌ی این بورسیه در چهار زمینه‌ی تحصیلی زیر را ارائه می‌شود:

  • حقوق
  • مدیریت و اقتصاد
  • علوم مهندسی (مقطع کارشناسی ارشد)، علوم گسترده‌تر نظیر علوم مهندسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم زیستی، فناوری زیستی و نانو، علوم زمین، کیهان و محیط‌زیست، علوم اطلاعات و ارتباطات و فناوری (مقطع دکتری)
  • علوم سیاسی

مؤسسه‌های آموزشی بورسیه‌ی ایفل فرانسه ۲۰۲۱ فایل‌های درخواست برای بورسیه را بسته به صلاحیت دانشجویان خارجی ارائه می‌کنند. بورسیه ایفل را وزارت آموزش برای امور اروپایی و خارجی تنظیم کرده است و مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه برای جذب دانشجویان برتر خارجی به‌منظور تحصیل در رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را کمک می‌کند. فراخوان این بورسیه از ۲۸سپتامبر ‌۲۰۲۰ آغاز شده است و تا ۸ ژانویۀ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت و نتایج درخواست متقاضیان ۲۲مارس ‌۲۰۲۱ یا هفته‌ی منتهی به این ماه اعلام می‌شود. نکته‌ی مهمی که درخواست‌کنندگان باید بدانند این است که تنها مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه قادر به پذیرش درخواست‌ها هستند. 

دوره زبان فرانسه در استراسبورگ

فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مهم برای تحصیل توانسته در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۴۳۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب کند. در حال حاضر از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیرها برای تحصیل در خارج از کشور، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای شرکت در دوره زبان در خود فرانسه است. در این مقاله شرایط دوره‌های زبان فرانسوی در دانشگاههای فرانسه بررسی می‌شود. امکان یادگیری زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در فرانسه به صورت دوره‌های زبان در دانشگاه استراسبورگ وجود دارد. فرصتی بی‌نظیر تا دانشجویان در کنار آموزش زبان فرانسه در محیطی فرانسوی‌زبان فرصت این را دارند که خود را با شرایط فرهنگی آن کشور برای تحصیل به مدت طولانی‌تر وقف دهند. در ادامه شرایط دوره زبان فرانسه در استراسبورگ و هزینه‌ی این دوره را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.