ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

لامپ حرارتی در درمان

لامپ های حرارتی در مجموعه لامپ های مادون قرمز هستند . این گروه تخصصی به تازگی وارد بازار شده اند و موارد استفاده فراوانی دارند ، به عنوان مثال در رستوران ها و فست فودها برای گرم نگه داشتن غذا از لامپ حرارتی استفاده می شود . این لامپ ها دارای حباب شفاف هستند و دارای یک آینه در بدنه برای متمرکزتر کردن نور و افزایش کارایی آن هستند . 

انواع موج ها در فیزیک

در سال 2001 پل زیبایی بر روی رودخانه تایمز در لندن افتتاح شد که گالری هنری مدرن را به اطراف کلیسای جام سن پل به عنوان نشانه ای از هزاره ی جدید وصل کند . ولی پس از آنکه اولین موج عابران پیاده شروع به راه رفتن بر روی آن کردند ، پل چنان شروع به نوسان کرد که عابران در حفظ تعادل خود با اشکال مواجهه شدند ، همین نوسان ها می توانند در محل اجرای موسیقی با کف چوبی ، بخصوص وقتی که حضار پایکوبی می کنند نیز اتفاق بیافتد ، اما چه چیزی موجب چنین نوسان هایی می شود ؟برای پاسخ به چنین پدیده هاییی باید با موج ها آشنا شویم ، موج یکی از موضوعات اولیه فیزیک است . در ادامه می خواهیم انواع موج ها را معرفی کنیم 

 

موج های مکانیکی :

این موج ها آشنا ترین نوع هستند چون تقریبا همیشه با آنها سر و کار داریم موج های آب ، موج های صوتی و موج های زلزله نمونه های متداول آن هستند . تمام این موج ها دو ویژگی اصلی دارند : 

  • از قانون های نیوتن پیروی می کنند . 
  • فقط می توانند در محیط های مادی مانند آب ، هوا و سنگ وجود داشته باشند. 

 

موج های الکترومغناطیس : 

با این موج ها کمتر آشنا هستید ولی همواره از آنها استفاده می کنیم : نور مرئی و فرابنفش ، موج های رادیویی و تلویزیونی و میکرو موج ها ، پرتو ایکس و موج های رادار از این دسته هستند . وجود این موج ها به محیط مادی نیاز ندارند . برای مپال موج های نوری ستارگان در فضای خلا حرکت می کنند و به ما می رسند . همه ی موجهای الکترومغناطیسی با سرعت یکسان 299792458 متر بر ثانیه در خلا حرکت می کنند. 

 

موج های ماده : 

اگرچه این موج ها معمولا در فناوری نوین به کار می روند ولی احتمالا با این موج ها خیلی آشنا نیستید . این موج ها به الکترون ها ، پروتون ها و سایر ذره های بنیادی و حتی اتم ها و مولکول ها وابسته هستند . چون اغلب این ذره ها به صورت اجزای تشکیل دهنده ماده می شضناسیم . ایم موج ها را موج ماده می نامیم

 

 

دانشگاه هایدلبرگ

معرفی دانشگاه هایدلبرگ

تأسیس دانشگاه دولتی هایدلبرگ به سال ۱۳۸۶م برمی‌گردد. این دانشگاه را با نام Ruperto Carola هم می‌شناسند. این قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان که مؤسسه‌ای تحقیق‌محور است در وبگاه‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان، توانسته جایگاه‌های درخورتوجهی کسب کند. دانشگاه هایدلبرگ با ارائۀ رشته‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های مختلف علمی، شهرتی جهانی به‌دست آورده و همواره یکی از گزینه‌های اصلی برای علاقه‌مندان به تحصیل رایگان در آلمان محسوب می‌شود.

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

دانشگاه‌های رایگان آلمان یکی از دلایل مهمی است که  باعث می‌شود دانشجویان از سراسر دنیا، تحصیل در آلمان را در اولویت خود قرار دهند. با اینکه دانشگاه‌های دولتی آلمان، امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده‌اند، اما اکثر دانشگاه‌های خصوصی این کشور از دانشجویان شهریه دریافت می‌کنند. در صورت استفاده نکردن از بورسیه های تحصیلی در آلمان، دانشجویان باید خودش هزینه زندگی را تأمین کنند. در این نوشته دانشگاه‌های رایگان آلمان معرفی می‌شوند و شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به‌طور مفصل شرح بسط داده خواهند شد. همچنین نکته‌هایی در مورد تحصیل رایگان در آلمان آورده شده‌ است که برای متقاضیان تحصیل در این کشور توصیه می‌شوند. 

مزایای لامپ کم مصرف

لامپ کم مصرف به دلیل مصرف کم انرژی و در عین حال بازدهی بالا به این نام معروف شده اند. لامپ کم مصرف در سال 1973 اختراع شد. یک لامپ کم مصرف دارای دو قسمت تیوپ شیشه ای و مدار راه انداز است. 

تفاوت هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

تفاوت هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بروید، توصیه می‌شود پیش از هر تصمیم و اقدامی از هزینه‌های زندگی در شهرها و استان‌های کانادا مطلع شوید. باتوجه به‌اینکه هزینه زندگی و تحصیل در کانادا در مقایسه با دیگر کشورها مقرون‌به‌صرفه‌تر است ولی بسته به سبک و نوع زندگی هر فرد در شهرهای مختلف، این هزینه ممکن است بیشتر یا کمتر شود. این مقاله، به مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو، دو شهر مهم و بزرگ کانادا اختصاص داده شده است تا تصویری جامع و کامل از هزینه‌‌های این دو شهر در ذهن متقاضیان تحصیل در کانادا شکل بگیرد. 

 

آزمون GMAT

آزمون GMAT

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب و کار را در خارج از کشور داشته باشید، احتمالاً نام آزمون GMAT را شنیده‌اید و شاید اطلاعاتی نیز درباره آن کسب کرده باشید. GMAT مخفف عبارت Graduate Management Admission Test و به معنی آزمون مورد نیاز برای پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مدیریت است. در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره آزمون GMAT، شامل ساختار آزمون، محتوا و نوع سوالات، شیوه نمره‌دهی، مدت زمان، منابع و نکاتی درباره آزمون می‌پردازیم. 

تمدید مهلت صدور ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

تمدید مهلت صدور ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

براساس تازه‌ترین خبر منتشر‌شده در وبگاه سفارت ایتالیا، وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات دولت این کشور به‌دلیل شرایط خطرناک ناشی از ویروس کرونا و وضعیت بحرانی بهداشتی مربوط به این ویروس، مهلت صدور ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را از طرف نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی ایتالیا تمدید کرد.

دانشگاه هنر فلورانس

دانشگاه هنر فلورانس

دانشگاه هنر فلورانس یکی از دانشگاه های ایتالیا است که هفت ساختمان مجزا در مرکز شهر فلورانس دارد. هرکدام از رشته‌ها این دانشگاه به ابزار و امکانات حرفه‌ای مجهز شده‌اند تا در کنار آموزش خلاقیت و انگیزه دانشجویان افزایش پیدا کند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل در خود دانشگاه، با گشت و گذار در خیابان‌های این شهر از آثاری نظیر شاهکارهای داوینچی الهام می‌گیرند. این دانشگاه رشته‌های هنرهای زیبا، تصویرپردازی و هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و معماری، تاریخ هنر، رقص، زبان و فرهنگ ایتالیایی، ادبیات، طراحی وب و… را برگزار می‌کند که در ادامه به توضیحاتی در مورد بعضی از این رشته‌های پرمخاطب خواهیم پرداخت.

افزایش روادید تحصیلی ایتالیا

افزایش روادید تحصیلی ایتالیا

براساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از طرف وبگاه رسمی سفارت ایتالیا در ایران، در پی افزایش درخواست روادید تحصیلی این کشور، این سفارت با همکاری شرکت Cox & Kings Global Services Management (Singapore) Pte Limited – CKGS، که به عنوان کار گزار، مسئول تنظیم وقت جهت درخواست روادید می‌باشد، اقدام به افزایش ظرفیت وقت‌های روزانه برای این نوع از روادید (روادید تحصیلی) نموده است که این موضوع می‌تواند خبر خوشایندی برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا باشد. براساس این اطلاعیه همچنین، سفارت ایتالیا، ضمن مد نظر داشتن محدودیت‌های فراوان عملکردی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، تلاش می‌کند تا با کیفیت ترین خدمات ممکن را در چارچوب مقررات جاری و رعایت هرچه بیشتر مسایل ایمنی، به دانشجویان ایرانی عرضه نماید. فرآیند صدور روادید تحصیلی همچنان تابع دستورالعمل‌های اضطراری فعلی و آتی دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا در زمینه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ می‌باشد. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهیمت است که دانشجویان و علاقه‌مندان تحصیل در این کشور به‌طورمرتب به وبگاه رسمی این سفارت مراجعه کنند و از آخرین اخبار مربوط به شرایط کرونا و ویزای تحصیلی اطلاع پیدا کنند.