ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

شکستن لامپ کم مصرف

شکستن لامپ کم مصرفامروزه در مناطق مختلف از لامپ کم مصرف استفاده میکنند با این حال احتمال شکستن لامپ کم مصرف وجود دارد. با توجه به مواد موجود در آن آسیب های خطرناکی برای محیط دارند. حال میخواهیم مضرات شکستن لامپ کم مصرف را باهم بررسی کنیم. به طور کلی تمام محصولاتی که در آن از جیوه به کار به کار برده شده است بهتر است از محل زندگی خود دور کنیم این محصولات مانند دماسنج های جیوه ای و لامپ کم مصرف و... میباشد. این محصولات را باید با شرایط خاص نگهداری وصل کنیم . بهترین راه استفاده از لامپ های ال ای دی به جای لامپ کم مصرف میباشد.

بررسی مضرات شکستن لامپ کم مصرف

با توجه با این که استفاده از لامپ کم مصرف مزایایی همچون صرفه جویی در برق و هزینه دارد اما معایبی هم این لامپ ها به همراه دارند. معایب این لامپ ها مدت زمان طولانی به رسیدن روشنایی ، عدم قابلیت دیمر شدن و از همه مهمتر وجود جیوه است. با اینکه مقدار جیوه در آن 4 یا 5 میلی گرم است اما خطر شکستن آن را نیز باید در نظر گرفت. در گذشته به دلیل عدم وجود جیوه در لامپ شکستن لامپ ها اهمیتی نداشت. اما به دلیل وجود جیوه در لامپ کم مصرف و احتمال شکستن لامپ کم مصرف میتواند خطراتی مانند استنشاق جیوه یا باقی ماندن آن روی سطح یا داخل پرز فرش ها داشته باشد.

مضرات شکستن لامپ کم مصرف برای سلامتی

جیوه ماده ای خطرناک و برای سلامتی مضر است. اما میزان آسیب های آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از :

1-      میزان و مدت در معرض جیوه قرار گرفتن

2-      سن و وضعیت سلامتی فرد

3-      نمره در معرض قرارگیری

بعد از شکستن لامپ کم مصرف و بعد از استنشاق جیوه حالت هایی مانند : حالت تهوع ، مشکلات تنفسی ، لرزش دست و پا ، از دست دادن کنترل ماهیچه ها ، از دست دادن حافظه ، مشکلات کلیوی ، مشکلات قبلی و ... میشود.عواملی مانند حافظه می تواند دائمی باشد اما بعضی دیگر ممکن است بعد از مدت زمانی قطع شود.

شکستن لامپ کم مصرف در دست

شکستن لامپ کم مصرف در خانه بسیار خطرناک میباشد پس بهتر است بدانیم در صورت شکستن لامپ کم مصرف چه کارهایی باید انجام داد.

1-      ابتدا ارتباط با سایر اتاق ها را قطع کنید سپس پنجره ها را که به بیرون راه دارد را باز کنید و اتاق را تا 15 دقیقه ترک کنید

2-      مواد و قطعات لامپ را بعد از شکستن لامپ کم مصرف با شرایط زیر را روی زمین جمع کنید

الف) حتما از دستکش استفاده کنید. ب) با وسیله ای شبیه کارت قطعات آن را از رو زمین پاک کنید. ج) قطعات ریزتر را به وسیله موچین یا چسب بردارید. د) زمین را با استفاده از یک حوله مرطوب تمیز کنید.

3-      وسایلی که با آن محیط را تمیز کرده اید جدا از زباله ها در ظرفی فلزی در دار قرار دهید

4-      دست ها را کاملا بشویید

5-      درها و پنجره ها را تا جایی که هوا و محیط اجازه میدهد باز نگه دارید

6-      فرش و موکت را بیرون تکان دهید و مدتی در هوای آزاد آن را قرار دهید

7-       رفت و آمد غیر ضروری به این اتاق را محدود کنید

8-      به مدت دو ساعت از ورود نوزادان و زنان باردار به داخل این اتاق اجتناب کنید

9-      در صورت استفاده از فرش در مسیر رفت و آمد نوزادان احتیاط انجام دهید

  • مدیر سایت

لامپ کم مصرف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی