ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۲۷ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

مقایسه گوشی a20s با a11

کمپانی سامسونگ در سال پیش گوشی a11 را با قیمت مناسب و امکانات فراون وارد بازار کرد، در مقایسه گوشی a20s با a11 حالی که گوشی a20s در بازار جایگاه خوبی را پیدا کرده بودد . گوشی جدید a11 امکاناتی مشابه با هم رده های خود در سال 2019 داشت ولی قیمت آن مناسب تر بود . در ادامه می خواهیم به مقایسه گوشی a20s با a11 بپردازیم . 

 

بررسی گوشی هواوی y9s

در این مقاله به بررسی گوشی هواوی y9sمی پردازیم . یکی از محصولات شرکت هواوی در دسته گوشی های میان رده است . یکی از  گوشی های سری y9 هواوی است . گوشی هواوی y9s از جدیدترین های گوشی هواوی به حساب می آید. در این دستگاه می توانید از تمام سرویس های گوگل استفاده کنید . این گوشی در رنگهای مشکی ،  آبی و بنفش تولید می شود . در بررسی گوشی هواوی y9s می توان به شباهت ان با گوشی آنر 9x پرو اشاره کرد. 

معرفی محصول : لامپ 40 وات رشته ای

لامپ رشته ای از قدیمی ترین لامپ های موجود در بازار لامپ 40 وات رشته ای است که برندهای مختلف ان را تولید می کنند . قیمت این لامپ از بقیه انواع محصولات نوری معمولا کمتر است که با کیفیت آن رابطه مستقیمی دارد ، البته باز هم در بازار می توان لامپ 40 وات رشته ای را با قیمت های مختلف پیدا کرد اما توجه داشته باشید که کیفیت این لامپ نیز متفاوت می شود . 

لامپ فلورسنت

 لامپ فلورسنتلامپ فلورسنت زیر مجموعه ی لامپ کم مصرف است . در لامپ فلورسنت به دو سر محفظه لامپ ولتاژ اعمال می شود و گاز درون لامپ داغ شده و جیوه موجود بخار می شود که موجب تولید تابش فرابتفش می شود که توسط ماده فسفر بر روی بدنه به نور مرئی تبدیل می شود. لامپ های فلورسنت نور مناسب و خنثی دارند. 

تقویت گلهای خانگی

تقویت گیاهان خانگیافراد زیادی هستند که در خانه خود گل و گیاه نگه داری می کنند. سلامتی و شادابی گیاهان خانگی برای ما اهمیت دارد . روش های مختلفی برای تقویت گلهای خانگی وجود دارد. نکته مهمی که باید توجه کنید گل های مناسب محیط خود را تهیه کنید ، نکته مهم در انتخاب گلهای خانگی نور است ، بسته به میزان نور خانه شما و یا شرایط نوری که فراهم می کنید می توانید گلهای مختلفی را برای نگه داری انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم موارد مختلفی که به تقویت گلهای خانگی کمک می کنند را معرفی کنیم .

جدیدترین گوشی سامسونگ 2021

سامسونگ یکی از کمپانی های پیشرو در صنعت گوشی موبایل است ، که سالانه تعدادی گوشی جدید وارد بازار می کند. در این مقاله لیستی از جدیدترین گوشی های سامسونگ 2021 را معرفی می کنیم :

لامپ افتابی

لامپ افتابیلامپ ها در دماهای رنگ نور متفاوت تولید می شوند . مثلا لامپ بخار جیوه نور سفید دارد و لامپ بخار سدیم زرد رنگ است . لامپ هایی که ما استفاده می کنیم مب توانند افتابی ( نور زرد ) یا مهتابی ( نور سفید ) باشند و آنها را لامپ مهتابی و لامپ آفتابی می نامند . رنگ لامپ را بر روی جعبه آن با دمای رنگ مشخص می کنند. هر چه دمای رنگ بیشتر باشد ، نور به سمت سفید گرایش دارد و هر چه دمای رنک کمتر باشد زرد و لامپ آفتابی تر است . 

مضرات اشعه uv

 تابش یو وی یکی از تشعشعاتی است که از خورشید ساطع می شود ، زیر نور خورشید بودن برای موجودات زنده فواید فراوانی دارد. امروزه لامپ های uv وجود دارند که این بخش از تابش خورشید را شبیه سازی می کنند. برای بدن انسان ، اشعه uv مضرات مختلفی می تواند داشته باشد . در ادامه بعضی از مضرات اشعه uv  را بیان می کنیم .

 

اشعه uv  هنگامی که بر بدن انسان می تابد ، بخش uva موجب فعال شدن رنگدانه های موجود در پوست می شود و پوست برنز می شود که زود قابل بازگشت است . از مضرات اشعه uva این است که بر روی لایه های زیرین پوست نیز تاثیر می گذارد و موجب می شود پوست خاصیت الاستیکی اش را از دست بدهد و زود تر چروک شود . هنگامی که مدت زمان زیادی را در معرض اشعه uv قرار گیرد می توانید دچار پیری زودرس شوید و همچنین احتمال سرطان در بدن شما افزایش می یابد .

مضرات اشعه uv  بر روی پوست

بخش دیگر اشعه uv ، uvb موجب تحریک فرایند تولید ملاتین جدید در پوست می شود که رنگدانه های تیره پوست را افزایش می دهد و این تاثیر بلند مدت است . همچنین موجب نازک شدن لایه بیرونی پوست می شود که موتواند موجب سرطان پوست شود . پوست بخشی از قسمت های ایمنی بدن است . تحقیقات مختلفی نشان می دهد که اشعه یو وی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

مضرات اشعه uv برای چشم

یکی دیگر از مضرات اشعه uv تاثیر آن بر روی چشم است ، اشعه یو وی می تواند به عمق چشم نفوذ کند ، uvb توسط چشم جذب می شود ولی uva از سطح قرنیه عبور می کند و به لنز چشم می رسد . که در معرض اشعه یو وی بودن می تواند موجب بیماری آب مروارید و تار شدن دید فرد شود . افرادی که مدت زماان بیشتری در معرض نور خورشید هستند احتمال بیشتری دارد به این بیماری مبتلا شوند . بیماری های مختلف چشم هستند که با در معرض تابش یو وی قرار گرفتن تشدید می شوند به عنوان مثال سوختگی قرنیه ، اسیب بافت شبکه و ... 

 

 

چراغ

چراغما معمولا به انواع منابع روشنایی چراغ می گوییم . این کلمه که در  گذشته نیز برای منابع روشنایی استفاده می شود که در قدیم چراغ های پی سوز داشتیم که با چربی حیوانات کار می کرد و بعد از آن چراغهای گرسز بود که امروز ها هم در پروژه های معماری به عنوان زیبایی استفاده می شود.

کابل کنترل

برای ارسال سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال از کابل کنترل استفاده می شود ، کابل کنترل در برنامه های اتوماسیون و ابزار دقیق کاربرد دارد. این کابل ها با استفاده از سپر فویل یا سپر بند حفاظت می شوند .در انتخاب کابل کنترل باید به انعطاف پذیری کابل توجه کرد و با توجه به نیاز سیستم انتخاب کرد، کابل کنترل با کابل ابزار دقیق متفاوت است ، کابل های ابزار دقیق حساس تر از کابل کنترل هستند .