ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

استارت مهتابی

تجهیزات برقی مدل ها و کاربردهای مختلفی دارند  و هر صنعت تجهیزات برقی مرتبط با خود را در دسته بندی ها مرتب دارد. استارت مهتابی یکی از قطعات پرکاربرد در صعنت روشنایی و نور می باشد. 

بار الکتریکی چیست ؟

با مالش یک میله شیشه ای با ابریشم و آویختن آن از یک نخ  دراز می توان نشان داد که دو نوع بار وجود دارد . اگر میله دیگری را با ابریشم مالش دهیم و آن را به میله اول نزدیک کنیم ، دو میله یکدیگر را می رانند . از سوی ذیگر ، یک میله پلاستیکی که پوست خز مالش داده شده است میله شیشه ای را می رباید . دو میله پلاستیکی گه با پوست خز مالش داده شده اند یکدیگر را می رانند . 

لامپ هالوژن G9

لامپ هالوژن ، در واقع شکل تغییر یافته لامپ رشته ای است . درون لامپ ها تگستن ، گاز بی اثر و عنصر ید یا برم پر می شود.یکی از انواع لامپ هالوژن ، لامپ هالوژن G9 است که نیاز به ترانس ندارد . 

لامپ هالوژن g9 دارای شاخص رنگ 100 است که مشابه ترین نور به نور خوردشید است و بازدی نوری آن 460 لومن است .

خواص مغناطیسی اجسام

کلیه اجسام در طبیعت از نظر خواص مغناطیسی یه دو دسته تقسیم می شوند : اجسام مغناطیسی و اجسام غیر مغناطیسی 

اجسام مغناطیسی 

اجسامی که خواص آهنربایی از خود نشان می دهند دارای خاصیت مغناطیسی یا آهن ربایی هستند .از جمله ی این مواد ، آهن و آلیاژ های آهن است که به آن ها مواد فرومغناطیس می گویند . 

انواع لامپ فلورسنت

لامپ فلورسنت در دهه 1920 وارد بازار شد . با اعمال ولتاژ به دور سر لامپ ، گاز درون لامپ داغ می شود و جیوه بخار می شود ، طی این فرآیند تابش فرابنفش ایجاد می شود که توسط ماده فسفر در حباب لامپ به نور مرئی تبدیل می شود. لامپ فلورسنت نور حنثی دارد و از ان در محیط منازل و اداری استفاده می شود.