ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

کابل تلفن چیست؟

کابل تلفن سالها برای ارتباطات تلفنی استفاده می شود و دارای دو نوع کابل تلفن زمینی و کابل تلفن هوایی است . کابل تلفن زمینی از مخابرات با کمک جعبه هایی در سطح شهر متصل می شود و از طریق جعبه تقسیم وارد ساختمان می شود و خطوط تلفن رو متصل می کند. کابل تلفن به عنوان مسیر فیزیکی برای انتقال امواج الکترومغناطیسی از نقطه ای به نقطه ی دیگر استفاده می شود. 

نحوه ی لحیم کاری

برای اینکه لحیم کاری به خوبی انجام گیرد باید نکات زیر را در نظر بگیرید: 

  • نقاطی را که می خواهید لحیم کاری کنید را کاملا تمیز و پاک کنید. 
  • نوک هویه را کاملا تمیز کنید. 

لحیم کاری -هویه -2

برای اینکه لحیم دو قطعه فلز را به یکدیگر ارتباط دهد باید  با هر دو فلز ممزوج شود و در محل امتزاج تولید آلیاژ کند . این عمل بدین صورت انجام می گیرد که در اثر کرما فاصله بین مولکولهای دو قطعه فلز در محل اتصال زیاد شده و تعدادی از مولکولهای آلیاژ لحیم  در داخل آن نفوذ می کند و ایجاد آلیاژ جدیدی مرکب از آلیاژ لحیم و فلز لحیم شده می نماید. 

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار ، کابل برقی است که دارای رساناهای عایق درون یک لایه رسانای دیگر قرار دارد. شیلد می تواند از جنس رشته های مس بافته ، نوار مسی مارپچ و دیگر پلیمرهای رسانا است . شیلد یا سپر برای محاقظفت از سیم  در مقابل تداخلات الکتریکی ، نوز و فشار فیزیکی است .معمولا در مدار کنترل از کابل شیلد دار استفاده می شود زیرا به دلیل داشتن شیلد سیگنالهای فرمان بدون نویز منتقل می کند .

پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یکی از وسایل نورپردازی محبوب برای معماران است که در نور پردازی فضاهای داخلی استفاده می شود. پنل ال ای دی را می توان در داخل سقفهای کاذب و مشبک استفاده کرد . پل ال ای دی در طیفهای نوری مختلف و شدت نورهای متفاوت تولید می شوند . شما با توجه به نیاز خود می توانید انتخاب کنید که پنل ال ای دی شما در چه طیف و با چه شدت نوری باشد. معمولا پنلهای ال ای دی زرد که به نور خورشید نزدیک است برای منازل استفاده می شود و پنل های با نور سفید در محیط های اداری کاربرد دارند. 

جزییات نصب جعبه آتش نشانی

 

جزئیات نصب جعبه آتش نشانی مدل هوزریلی

به طور کلی دو نوع قرقره آتشنشانی در جعبه های آتش نشانی نصب می شوند ، مدل اول قرقره خوزریلی است که دارای دو سایز خورجی است : 3.4 اینچی و 1 اینچی ، سایز 3.4 اینچی معمولا در ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شوند. 

جزئیات نصب جعبه آتش نشانی مدل هوزریلی که باید به آنها توجه کنیم عبارتند از :

انواع خودرو های حریق

 

مشخصات خودروهایی که در ایستگاه های حریق وجود دارند به شرح زیر است :

خودروی پیشرو 

خوردی سنگینی است که دارای محزن آب ، پمپ آتش نشانی ، تجهیزات هیدرولیکی نجات ، انواع تجهیزات آبرسانی و … می باشد. این خودرو در زمان اعزام به ماموریت در جلوی ناوگان خودرویی حرکت کرده و فرمانده تیم آتش نشانی در این خودرو حضور دارد. این خودرو دارای دو کابین است و حامل آتش نشانانی خواهد بود که به محل آتش سوزی اعزام می شوند .