ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کابل برق چیست ؟

کابل برق یکی از ابزار پر کاربرد است که برای انتقال انرژی الکتریکی بین دو نقطه استفاده می شود. در هنگام خرید کابل برق باید به پیکربندی های مختلف آن برای کاربردهای مختلف توجه داشت ، کابل برق از کنار هم قرار گرفتن دو یا چند سیم ایجاد می شوند، انعطاف پذیری کابل برق نیز در موارد مختلف کاربرد آن اهمیت دارد که بسته به نوع کنار هم قرار گرفتن سیم ها و تعداد انها و جنس روکش متفاوت است . 

اتصالات لحیمی-1

لحیم کاری عبارت از اتصال دو یا چند فلز به وسیله یک فلز یا آلیاژ سوک است . دز این فرآیند آلیاژ یا فلز لحیم کننده به نقطه ذوب خود می رسد ولی فلزات مورد اتصال ذوب نمی شوند و باعث متصل شدن فلزات لحیم شونده به یکدیگر می شوند. لحیم کاری در دو نوع لحیم کاری سخت و لحیم کاری نرم انجام می شود. 

جعبه آتش نشانی

جعبه آنش نشانی جعبه آتش نشانی یک باکس از جنس فلز یا فایرباکس است که در آن تجهیزات اطفاء حریق نگه داری می شود ، تجهیزات اطفا حریق درون جعبه آتش نشانی می توانند شامل موارد مختلفی از قبیل : قرقره ، کپسول آتش نشانی ، شلنگ آتش نشانی ، سطل شن و ... باشد . قرقره آتش نشانی جهت تامین آب در جعبه آتش نشانی قرار دارد و دارای شیلنگ با طول زیاد ( بیش از 20 متر ) است که معمولا از جنس پی وی سی هستند. شیلنگ استفاده شده در قرقره باید قابلیت انعطاف پذیری خوبی داشته باشد زیرا  به دور قرقره پیچیده است . 

چگونگی اعلام حریق یا حادثه به آتش نشانی

پس از اینکه از جانب شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته و اعلام ایجاد حادثه و آتش سوزس شد ، اپراتور سامانه 125 بر اساس نشانی اعلام شده ، زنگ حریق نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به نشانی اعلام شده را با استفاده از دستگاه های پیشرفته رادیویی به صدا در آورده و نیروی عملیاتی تنها در زمان 30 ثانیه سوار بر خودروهای آتش نشانی شده و با استفاده از دستگاه بی سیم موجود در خودروها از ستاد فرماندهی آدرس محل حادثه را دریافت می کند.