ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

خازن های ثابت

خازنها انواع مختلفی دارند که از لحاظ شکل و اندازه با یکدیگر متفاوتند. برای مثال بعضی خازن ها از روغن پر شده بسیار حچیم هستند و برخی دیگر بسیار کوچک . خازنها بر حسب ثابت بودن یا نبودن ظرفیت به دو گروه تقسیم می شوند : 

  • خازنهای ثابت 
  • خازنهای متغیر

 

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن اولین بار در سال 1959 وارد بازار شد. این لامپ در آن زمان برای روشنایی محیطهای بزرگ استفاده می شد. امروزه با تغییر ساز و شکل ان در طرحهای مختلف موارد استفاده مختلفی دارد. لامپ هالوژن در واقع شکل تغییر یافته لامپ رشته ای است و از لامپهای جدید به حساب می آید.

این لامپ شامل رشته های تنگستن ، یک نوع گاز بی اثر و مقداری عنصر هالوژن می شود. حباب لامپ هالوژن از کوارتز ساخته شده است تا دماهای بالا را تحمل کند. لامپ هالوژن نور سفیدتری را ارائه می دهد. 

خازن

خازن وسیله الکتریکی است که در مدار الکتریکی اثر خازنی درست می کنند . اثر خازنی خاصیتی است که موجب می شود مقدار انرژی الکتریکی در میدان الکتروستاتیک ذخیره شده بعد از مدتی آن انرژی آزاد شود. خازنها المانهایی هستند که می توانند مقداری الکتریسیته را به صورت یک میدان الکتروستاتیک در خود ذخیره کنند. 

انواع لامپ ماوراء بنفش

با استفاده از طیفهای متنوع ماوراء بنفش ، انواع لامپهای یو وی با کاربردهای گوناگون ساخته می شوند. طیف های مختلف به دلیل ویژگیهای خاص میتوانند در صنعت خاصی کاربرد دارند. به طور کلی لامپ ماوراء بنفش بیشتر به عنوان یک لامپ تخصصی برای ساخت ابزارهای مختلف استفاده می شود. 

مدارهای الکتریکی مقاومت اهمی

اگاهی از اصول و قوانین مدارهای الکتریکی برای عیب یابی از دستگاهها و مدارهای برقی ، مهم است . بدون درک این اصول و قوانین ، محاسبات و عیب یابی از دستگاهها و مدارها بسیار مشکل و میتواند غیر ممکن باشد . در این مقاله ما با مدارهای سری ، موازی و مدارهای سری موازی مقاومت اهمی آشنا می شویم . 

لامپ متال هالید چیست

در این سلسله از مطالب به بررسی لامپ ها می پردازیم. این بار به سراغ لامپ متال هالید رفته ایم.لامپ متال هالید از جمله لامپ های مرسومی نیست که همه اسم ان را شنیده باشیم. حتی در بازار تخصصی لامپ ها نیز مشتری ها گاها اسم ان را اشتباه به کار می برند و ان را با لامپ هلیوم اشتباه می گیرند.

کمیت های الکتریکی 2

در این مقاله به بررسی کمیت های الکتریکی قسمت دوم می پردازیم. در قسمت اول این مطالب ولتاژ، شدت جریان الکتریکی و مقاومت الکتریکی را به طور مختصر توضیح دادیم قسمت قبلی این مطلب در وبلاگ موجود است. در این قسمت به بررسی انرژی الکتریکی،توان الکتریکی و جریان مستقیم می پردازیم.

همه چیز در مورد شهر میلان 2020

در این مطلب قصد داریم شهر میلان را بررسی کنیم. شهرمیلان در شمال کشور ایتالیا واقع شده است. این شهر با بیش از 1.3 میلیون نفر یکی از شهرهای پر جمعیت ایتالیا محسوب می شود. میلان مرکز مد و بانکداری است. شاید جالب باشد که بدانید بعد از انقلاب صنعتی که جهان را متحول کرد. این شهر به قطب اقتصادی ایتالیا بدل شد.

لامپ رشد گیاه چیست ؟

در این سری از مقالات قرار است به موضوعات لامپ ها و روشنایی بپردازیم در این قسمت در رابطه با لامپ رشد گیاه صحبت خواهیم کرد.

مشکلات بودجه در ایتالیا 2020

به نقل از بلومبرگ - نخست وزیر ایتالیا ، جوزپه کنته گفت که احتمالاً دولت وی به دنبال ایجاد برنامه ای برای  کمکهای اتحادیه اروپا برای شروع مجدد اقتصاد کشورش است ، وی به دنبال ایجاد گسترش بودجه خواهد بود. دولت روی پروژه های زیربنایی از جمله راه آهن پر سرعت تمرکز خواهد کرد و ممکن است کاهش مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کند. این تصمیمات کاملا به موضوع ویروس کرونا مرتبط هستند.