ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه یکی از موارد ضروری است که بهتر است در همه ی مکان ها مانند پاساژ ، مدارس ، پارکینگ ، ادارات ، منازل و ... وجود داشته باشد . در صورت ایجاد مشکل می توان از آن برای فرد آسیب دیده تا قبل از رسیدن اورژانس استفاده کرد. جعبه کمکهای اولیه بهتر است از دسترس کودکان دور باشد . زیرا به دلیل وجود چیزهای مختلف می تواند برای کودک جذاب باشد ولی بسیار خطرناک است که دارو ها و موارد درمانی در دسترس کودک باشد. 

انواع ایستگاه های آتش نشانی

ایستگاه های آتش نشانی بر اساس نوع تجهیزات ، تخصص نیرو های آتش نشان و منطقه ای که در آن قرار دارند به سه نوع تقسیم می شوند :

 

ایستگاه های حریق تک منظوره: 

ایستگاه هایی که انواع خودرو های ویژه اطفاء آتش سوزی ها در انها قرار دارند را ایستگاه های حریق می گویند . در حقیقت کار اصلی این ایستگاه ها اطفا حریق است . البته این بدین معنا نیست که نیرو های حاضر در این ایستگاه ها فقط به رسیدگی به آتش سوزی ها می پردازند بلکه با تجهیزات پیشرفته ای که در خودروهای ایستگاه ها وجود دارد می توانند به بسیاری از بدآمد ها و حوادث غیر از آتش سوزی هم رسیدگی نمایند. 

سیم چیست ؟

چون در مدارهای الکتریکی از انواع مختلف هادی ها استفاده می شود لازم است که اشکال و مشخصات الکتریکی متداولترین آنها را بشناسید . برای مقایسه مقدار مقاومت و اندازه فیزیکی یک هادی با هادی دیگر باید واحد استانداردی در دست باشد. برای اندازه گیری قطر سیم از میلی متر و طول آن از واحد متر استفاده می کنند. 

سیم نایلون چیست ؟

سیم نایلون احتمالا اسم سیم نایلون را در فروشگاه های الکتریکی شنیده اید ، سیم های سفید دوتایی که به هم چسبیده اند و به صورت قرقره به فروش می روند. سیم نایلون یک رسانای عالی است که در ان از مس استفاده شده است . نام دیگر سیم نایلون ، سیم بند است . در بازار الکتریکی انواع مختلفی از آن در ضخامت های مختلف وجود دارد.

گوشی شیائومی

 

بعضی برندها زاده شدند تا انقلاب کنند یکی از آنها برند گوشی شیائومی است که با ورود به بازار های جهانی موبایل دید کلی بازار نسبت به محصولات چینی را از بیخ و بن تغییر داد پس از عدم محبوبیت برند هایی مانند NEC و یا  Smart  که به علت کیفیت بسیار پایین  محصولات نتوانستند جایی در بازار های جهانی پیدا کنند شیائومی پرچمدار چین در این عرصه شد و شروع به رقابت با برند های مطرحی چون Apple  و Samsung  کرد .

برق گرفتگی

شوک الکتریکی ، که ناشی از تماس بدن با مدارهای الکتریکی یا اثرات رعد و برق است ، تکان دهنده است و موجب لرزش می شود . چنین مصدومی معمولا به ضربه و تکان هایی دچار می شود و اگر ولتاژ به قدر کافی زیاد باشد بی هوش خواهد شد و احتمال دارد که روی پوست او در محل تماس ، سوختگی شدیدی ایجاد شود و ماهیچه هایش به تشنج موضعی دچار شود . 

سیم برق

سیم برق یکی از سیم های پرکاربرد در صنعت سیم و کابل است ، جالب است که تفاوت این دو را بدانیم ، سیم برق و کابل یکی نیستند ، سیم یک رسانای الکتریکی است در حالی که کابل مجموعه ای از سیم های در هم تنیده است. کابل از مجموعه ای سیم های در کنار هم که روکش شده اند ساخته شده است . سیم برق برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود ، میزان استفاده از مس ( رسانا ) و روکش در سیم کمتر است پس قیمت ان در مقایسه با کابل کمتر است.