ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

اقتصاد ایتالیا

اقتصاد ایتالیا اقتصاد ایتالیا یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان است ، و همچنین سومین اقتصاد منطقه یورو محسوب می شود.

اقتصاد ایتالیا مبتنی بر سرمایه داری است ، بدین معنی که شرکت های  خصوصی تعیین می کنند چه کالاهایی را تولید کنند و این کار بدون دخالت حداکثری دولت صورت می پذیرد.

اقتصاد ایتالیا  هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است که با تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می شود. این کشور همچنین سومین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو است . کشورهای عضو اتحادیه از یورو به عنوان پول ملی استفاده می کنند. بنابراین آنها را به عنوان کشور های حوزه یورو می شناسند.

شهروندان ایتالیا به طور کلی از شاخص کیفیت توسعه انسانی و از کیفیت بالای زندگی برخوردار هستند. علاوه بر این ، جالب است بدانید که ایتالیا صاحب سومین ذخیره بزرگ طلا در جهان نیز است.

آمار ها برای سال 2016 می گویند که اقتصاد ایتالیا دارای تولید ناخالص داخلی اسمی 1.86 تریلیون دلار و تولید ناخالص داخلی سرانه 30.540 دلار بوده است. ایتالیا دارای نیروی کار 25.7 میلیون و نرخ بیکاری 11.4٪ است. از افراد شاغل آن ، 68٪ در صنعت خدمات، 28٪ در صنعت و 4٪ در کشاورزی مشغول به کار اند،

 

صنایع پیشرو در اقتصاد ایتالیا

اقتصاد ایتالیا بسیار متنوع است و از صنایع مختلفی تشکیل شده است. ایتالیا به دلیل داشتن مشاغل ، کشاورزی و اتوموبیل های لوکس مشهور است. در حقیقت ایتالیا بزرگترین بازار کالاهای لوکس در اروپا است. سایر صنایع مهم آن شامل پلاستیک ، سیمان ، آهن و فولاد ، کشتی سازی ، فضا و هواپیما ، منسوجات ، مد و جهانگردی ست.

 

کالاهای صادراتی در اقتصاد ایتالیا

این کشور در سال 2014 به ارزش 509 میلیارد دلار کالا صادر کرده است و به همین دلیل اقتصاد ایتالیا را به یک اقتصاد بزرگ صادراتی جهان تبدیل کرده است. برخی از صادرات عمده آن شامل داروهای بسته بندی شده (22.9 میلیارد دلار) ، نفت تصفیه شده (16.7 میلیارد دلار) ، قطعات خودرو (14.3 میلیارد دلار) ، خودرو (12.1 میلیارد دلار) و دریچه (9.3 میلیارد دلار) است. اکثر این محصولات به کشور های زیر صادر می شوند:

آلمان (61.3 میلیارد دلار) ، فرانسه (49.8 میلیارد دلار) ، ایالات متحده (40.8 میلیارد دلار) ، انگلیس (28.1 میلیارد دلار) و سوئیس (22.5 میلیارد دلار).

 

کالاهای وارداتی در اقتصاد ایتالیا

در سال 2014 ، واردات به ایتالیا بالغ بر 466 میلیارد دلار بود که به اقتصاد ایتالیا تراز تجاری مثبت 43.5 میلیارد دلار هدیه کرد. کالاهای اصلی وارداتی به ایتالیا شامل نفت خام (38 میلیارد دلار) ، اتومبیل (22.9 میلیارد دلار) ، بنزین نفت (21.6 میلیارد دلار) ، داروهای بسته بندی شده (14.9 میلیارد دلار) و نفت تصفیه شده (12.6 میلیارد دلار) می شود. بیشتر این واردات در این کشورها سرچشمه می گیرد: آلمان (70.2 میلیارد دلار) ، فرانسه (39.5 میلیارد دلار) ، چین (33.2 میلیارد دلار) ، هلند (27.3 میلیارد دلار) و روسیه (22.9 میلیارد دلار).

 

چالش های پیش روی اقتصاد ایتالیا

پس از جنگ جهانی دوم ، اقتصاد ایتالیا از کشاورزی و به سمت صنعتی شدن پشرفت. در دوره پس از جنگ و تا 1990 ، اقتصاد این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کندتر رشد نمود. رکود اقتصادی 2000s در اقتصاد کل جهان چالش های بسیاری را به وجود اورد. امروز ، این کشور بدهی بالایی دارد و فاصله بین طبقات آن بسیار زیاد است. شاخص آزادی اقتصادی سال 2015 از اقتصاد ایتالیا به عنوان یک سیستم قانونی کند و قوانین سخت گیر یاد کرد.

 

برنامه های اقتصادی آینده

نخست وزیر فعلی این کشور برای افزایش عملکرد اقتصادی قصد دارد مالیات مشاغل را کاهش دهد و سرمایه گذاری های عمومی را افزایش دهد. این طرح همچنین شامل عملیاتی با کسری 2.3٪ از تولید ناخالص داخلی است. علاوه بر این ، دولت امیدوار است که حقوق بازنشستگی را افزایش یابد و برنامه های بازنشستگی زودرس را اجرایی کند. هدف اصلی این ابتکار افزایش هزینه های مصرف کننده و تأمین شغل برای نسل های جوان است. علاوه بر این ، این کشور در زمینه بازسازی پس از زلزله سرمایه گذاری می کند ، که انتظار می رود که اشتغال بیشتری ایجاد شود.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی