ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانیدر این مقاله قصد داریم به بررسی مدرک زبان آلمانی بپردازیم. در صورتی که قصد تحصیل در آلمان را داشته باشید یکی از دغدغه شما نحوه اخذ مدرک آلمانی معتبر خواهد بود. ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا اطلاعات دقیق تری درباه این موضوع داشته باشید.

مدرک زبان آلمانی TestDaF

اولین مدرکی که به آن می پردازیم یکی معتبرترین مدرک زبان آلمانی برای پذیرش و تحصیل در آلمان است، مدرک TestDaF است که یک آزمون استاندارد برای داوطلبان غیرآلمانی است و جهت ارزیابی دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند یا اساتید و پژوهشگرانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های آلمان مشغول به کار شوند، طراحی شده. این آزمون به صورت متمرکز در شهر هاگن آلمان طراحی و تصحیح می‌شود و در کشور های مختلف جهان برگزار می‌گردد. تمامی شرکت‌کنندگان در این آزمون به سؤالات یکسانی پاسخ می‌دهند که این پاسخ‌ها توسط افراد تایید شده تصحیح می شود.

 

مدرک زبان آلمانی DSH

یکی دیگر از معتبرترین مدارک زبان آلمانی مدرک زبان آلمانی DSH است. DSH به معنی «آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه» است اگر شما این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید برای دانشگاه های آلمان محرز می شود که شما توانی و مهارت زبانی آلمان را دارید. این آزمون نیز همانند دیگر آزمون ها دارای دو بخش کتبی و شفاهی است. بخش کتبی پیش‌ نیاز بخش شفاهی است. دانشجویان می‌توانند در آزمون کتبی از یک واژه‌نامه آلمانی به آلمانی استفاده کنند و در صورت عدم موفقیت در آن، می‌توانند یک بار دیگر برای گذراندن آزمون شانس خود را امتحان کنند. مقیاس نمره DSH بین ۳-۱ است که ۳ بالاترین نمره ممکن می‌باشد. جزئیات درصد کسب ‌شده در هر بخش در گواهی‌نامه آورده می‌شود.
 
 

آزمون Telc

آزمون‌ Telc بر پایه CEFR مربوط به شورای اروپا ست و برای سنجش ۱۰ زبان رایج در اروپا از جمله زبان آلمانی، برگزار می‌شود. از دیگر آزمون های زبان آلمانی  ÖSD یا  Österreichisches Sprachdiplom و KDS یا Kleines Deutsches Sprachdiplom و ZOP یا Zentrale Oberstufenprüfung و GDS یا Großes Deutsches Sprachdiplom اشاره کرد.

 

مدرک و آزمون زبان آلمانی گوته

این آزمون نیز یکی از آزمون‌های زبان آلمانی است که توسط گوته برگزار می‌شود و این آزمون بر مبنای CEFR است. مدت زمان آزمون ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است. از روشی هوشمند استفاده می‌کند. تمام شرکت‌کنندگان آزمون را در یک سطح شروع می‌کنند. با گذشت زمان و پیشرفت آزمون، برنامه سؤال بعدی را بر مبنای پاسخ قبلی انتخاب می‌کند و سطح دشواری به طور خودکار با مهارت زبان شرکت‌کننده تنظیم می‌شود. به این ترتیب امکان رد شدن در آزمون وجود ندارد.

نتایج آزمون و گزارشی از سطح زبان شرکت‌کننده بلافاصله پس از پایان آزمون در اختیار او قرار می‌گیرد. همچنین در صورت لزوم مبنایی برای تصمیم‌گیری، مثلاً در مورد نیاز به آموزش‌های تکمیلی ارائه می‌دهد.

 

در صورتی که تمایل دارید در مورد این آزمون بیشتر بدانید لطفا با مراجعه به صفحه سیم آخر که در ابتدای پراگراف آورده شده به صورت دقیق تر این مطلب را دنبال کنید.

 

منبع : سیم آخر

https://simeakhar.org

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی