ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیستم  تزریق  مستقیم  موترونیک  دی آی

سیستم موترونیک دی ایدر این مقاله به سیاق دو مقاله قبل که در رابطه با موترونیک منتشر کردیم به تشریح بیشتر این سیستم میپردازیم.

پیش از ادامه این مطلب پیشنهاد میکنم به صفحه بهترین لنت ترمز 206 سر بزنید. با خرید این محصول از پارتکده می توانید از تخفیفات 4 فصل و ارسال رایگان به سراسر ایران بهره مند شوید.

 

طراحی این سیستم و استفاده از آن، بهعنوان سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم موترونیک در موتورهای بنزینی، موجب کنترل دقیقتر اجزا و آسانسازی مراحل سوخت رسانی و جرقه گردید. سوخت رسانی در اثر تحریک تزریق کننده ی سوخت (انژکتور) و پاشش مستقیم، سبب تولید مخلوط همگن میگردد و این مخلوط در محفظه ی احتراق پخش می شود.
هوای سیلندر در این سیستم، در مدت زمان پاشش سوخت برای تأمین مخلوط کامل و قدرت بیشتر، به گردش درمی آید. در سیستم جرقه زنی (اشتعال،) فرآین د تأخیر تزریق (ریتارد) تا زمان تراکم کامل (کمی قبل از اشتعال) برای ایجاد مخلوط در مکان محدود وجود دارد و همین اختلاط موضعی را در محل نصب شمع کامل میکند. به علاوه، این سیستم
DI-Motronic هماهنگ سازی مرحله ی جرقه زنی و سوخت رسانی مخلوط را ً کاملا همگن میکند تا موتور به طور هماهنگ و منظم λ = ١در یک محدوده ی کاملا عملی کار کند. در این سیستم عملیات موردنیاز در هر مرحله تغییر میکند
و مرحله ی بعدی، با توجه به هماهنگسازی و کنترل و هدایت سیستم اشتعال و سوخترسانی، برنامه ریزی میشود.

سوخت پاش در زمان دریافت پاشش موردنظر اولین کمیت سوخت را برای تولید قدرت و گشتاور موردنیاز در محفظه احتراق تزریق میکند و سیستم جرقه با توجه به شرایط معین شده شمع را آمادهی جرقهزدن مینماید. شمع در این زمان بهوسیلهی مخلوط همگن منتشر شده در تمام اتاق احتراق احاطه شده است. مد عملکرد مجدد (برای مثال گرم کردن کاتالیست کنورتور) با اطلاعات دریافتی از حسگرها باعث ریتارد کردن زمان پاشش سوخت و تعیین زمان دقیق جرقه زدن میگردد تا فرایند گرم کردن کاتالیست انجام شود. سیستم پاشش مستقیم سوخت موترونیک
به یک عملگر هم پایه کننده احتیاج دارد تا مرحله ی تغییر از حالتی به حالت دیگر رافراهم کند.
این سیستم به مد عملگرهای مختلف دیگری نیز احتیاج دارد. از آن جمله انتخاب کردن حسگر مپ
MAP است که عملکرد آن برخلاف سرعت و گشتاور موتوراست. اولین بار سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم موترونیک DI-Motronic در سال ٢٠٠٠میلادی روی موتور یکی از خودروهای شرکت فولکس واگن نصب شده است.

 

ادامه دارد...
 


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی