ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

جاذبه های گردشگری قبرس

 قبرس جزیره ای چشم نواز است که در شمال ترکیه و شرق دریای مدیترانه قرار دارد. این جزیره کوچک تاریخچه ی باشکوهی دارد . برای مسافرانی که علاوه  بر علاقه مندی به  ماسه و خورشید ، می خواهند با تاریخ و فرهنگ اشنا شوند قبرس دارای مکان های باستان شناسی ، کلیساهای خوب ، صومعه ها و موزه ها است. همچنین با وجود غنی بودن این جزیره  از گیاهان و جانوران بی نظیر ، یک مکان شگفت انگیز برای پیاده روی است. مهمتر از همه ، آنقدر کوچک است که می توانید به راحتی در یک شهر مستقر شوید و در سفرهای روزانه از آنجا سر بزنید.

 

کوریون باستان

 

کوریون باستان:

 

در قبرس ، مکانهای باستانی بسیار زیاد وجود دارد . کوریون باستان ، یک اثر تاریخی با معماری یونانی است . مشهورترین بخش این بنا  تئاتر و خانه Eustolios است که مجموعه ای از موزائیک های خوب و مرتب را در خود جای داده است.

 

قلعه سنت هیلاریون

 

قلعه سنت هیلاریون:

 

یکی از زیباترین قلعه های ویرانه مدیترانه ، قلعه سنت هیلاریون که یک سنگر قدیمی و همچنین زادگاه افشانه ها و اسطوره های محلی است . در نزدیکی شهر گیرنه و در آنسوی سواحل شمالی قبرس قرار دارد و از قلعه های به جای مانده از قرن ۱۱ است. این قلعه داری چشم انداز بی نظیری از شهر و ساحل  است .

 

لارناکا

 

 لارناکا:

 

لارناکا ، در سمت جنوب شرقی جزیره ، ممکن است یک ساحل تفریحی باشد ، اما روح محلی خود را حفظ کرده است. تمام امکانات تفریحی مبتنی بر آفتاب و ماسه را در این شهر می توان یافت ، اما محله قدیمی ترک خورده ترکی (به نام اسکالا) و زینتی آجیوس لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) موجب جذابیت تاریخی آن می شود . در طول بهار مملو از گله های فلامینگو صورتی است و تعداد زیادی از دهکده ها بر روی  تپه و جاذبه های گردشگری فرهنگی در مناطق داخلی آن واقع شده اند.

 

شبه جزیره کارپاس

 

شبه جزیره کارپاس:

 

از زیباترین مناطق در قبرس، شبه جزیره ناهموار و دورافتاده کارپاس می باشد که در سواحل طلایی پشت تپه های ناهموار شمال شرقی جزیره  واقع شده است.به روستای  دیپکارپاز در شمال شرقی بروید و از خرابه های کلیسای آگیوس فیلون بازدید کنیدو در اخر به ساحل طلایی معروف و زیبای کارپاس بروید .

 

سالامیس باستان

 

 سالامیس باستان:

 

سالامیس باستان که در 6 کیلومتری فاماگوستا در قبرس شمالی واقع شده است یک بنای رومی، یونانی می باشد.این مکان بزرگ باستان شناسی دارای تعداد زیادی از ویرانه های مرمر است و مجموعه ای از ارزشمندترین بناهای باستانی است . سرگردانی در مسیرهای خاکی آن ،بین مجموعه ای از ویرانه ها از گل و لای دوره های زمانی مختلف ، درسی در تاریخ گسترده قبرس است. مجسمه های  بزرگ با با سر بریده ( که توسط مسیحیان متعصب)در میان ویرانه ها دیده میشود.

 

ادامه دارد ...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی