ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

ده شهر زیبای ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا با نام مستعار کشور زیبا است. تعجب نکنید زیرا با دیدن آثار تاریخی فراوان و جذاب آن ، منظره های بکر کوه های آلپ و آپنه ، ساحل و دریای مدیترانه و حتی غذاهای رنگین و خوشمزه ایتالیایی پی می برید که این نام برازنده است .ایتالیا و یونان ، به عنوان زادگاه فرهنگ غربی شناخته شده می شود.این کشور بیشترین تعداد میراث ثبت شده در یونسکو را دارد. ایتالیا بیشترین مرز  در دریای مدیترانه و  شمال را دارد ، همسایه هایش فرانسه ، سوئیس ، اتریش و اسلوونی هستند. ایتالیا  از طریق دریاهای لگوریا و تیرنه در غرب ، دریای مدیترانه و یونی به جنوب و دریای دریای آدریاتیک از شرق احاطه شده است.ایتالیایی زبان اصلی این کشور است اما در مناطق مختلف لهجه های گوناگونی یافت می شود . در این مطلب میخواهیم ده شهر زیبای این کشور را که در هنگام سفر به این کشور پیشنهاد می شود حتما از آنها بازدید کنید را معرفی کنیم .البته اینها تعداد کمی از شهرهای زیبای ایتالیا هستند و انتخاب آنها بسیار سخت بود .

 

 

 

ورونا

ورونیا

 

 

ورونا فقط جایی نیست که ویلیام شکسپیر رومئو و ژولیت را تنظیم کرد. بلکه یک شهر زیبا است که فعالیتهای زیادی برای انجام ومکان های فراوانی برای  دیدن دارد! از ویرانه های روم باستان  گرفته تا قلعه قرون وسطایی ، از piazzas  خیره کننده گرفته تا کلیساهای تاریخی ، Verona مملو از مکان های دیدنی  است.  این یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است ... وبه همان اندازه که انتظار دارید عاشقانه است!

 

ونیز

 

ونیز

 

چه چیزی ونیز را به یکی از زیباترین شهرها ی دنیا تبدیل کرده است؟ معماری بی نظیر و زیبای ونیز، کلیساهای زیبای آن ،  میدان سنت مارکو... اما آنچه واقعاً ونیز را زیبا می کند در واقعیت این است که کاملاً روی کانال ها ساخته شده است ، بنابراین ترافیکی یا اگزوز اتوبوس و اتومبیل وجود ندارد.

 

بولونیا

 

بولونیا

 

بولونیا پایتخت منطقه Emilia-Romagna در شمال ایتالیا است. کمتر از یک ساعت از ساحل شرقی و تقریباً در نیمه راه بین فلورانس و میلان است.بولونیا یک شهر دانشگاهی قدیمی است که دارای مسیر و میدانهای پر پیچ و خم ،  بناهای تاریخی زیبا  و یک مرکز جالب قرون وسطایی است. این شهر به دلیل زیبایی ، غذاهای عالی و سیاست های چپ - به مهمانی حزب کمونیست سابق ایتالیا و روزنامه اش ، لونیتا -معروف است.

 

رم

رم

 

 

رم بزرگترین شهر ایتالیا است و با 2500 سال سابقه و مکانهای بی نظیر باستان شناسی ، موزه های هنری ، کلیساها و ویرانه ها ، احتمالا جذاب ترین شهر است! با وجود مرکز تاریخی نسبتاً کم حجم (و زیبا!) ، شما به راحتی می توانید یک ماه را در کاوش در شهر بگذرانید و همه چیز را نبینید.

 

ناپل

 

ناپل

 

مردم آنرا بلا ناپولی می نامند. چیزی در مورد فروپاشی کاخ های ظریف ناپل و قلعه های قرون وسطایی وجود دارد که هم تلخ و هم شیرین است. در اینجا  مکانهای فراوانی دیدن و فعالیتهای جذابی نیز برای سرگرم شدن وجود دارد ،  از لذت بردن از غذاهای مشهور جهان گرفته تا کاوش در زیر زمینی آن ، دیدن برخی از مهمترین آثار هنر و باستان شناسی در ایتالیا در موزه های سطح بالای ناپل.

 

ادامه دارد...

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی