ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

کشور آلمان با مساحت 357.386 کیلومترمربع  در قاره اروپا قرار دارد، پایتخت آن شهر برلین است. آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است . این ایالت های میتوانند در بعضی موضوعات مستقل عمل کنند. آلمان یک کشور صنعتی و ثروتمند عضو اتحادیه اروپا است . شهرهای بزرگ آن ، برلین ، هامبورگ ، مونیخ و فرانکفورت است. هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپای غربی کمتر و نسبت به شرق خود بیشتر است. در این کشور شما از کیفیت بالای از زندگی برخوردارید . کیفیت حمل و نقل ، سیستم سلامت و سیستم آموزشی آلمان از استانداردهای بالایی برخوردار است . آلمان به دلیل داشتن دانشگاههای زیاد و اعتبار بالای آنها همچنین رایگان بودن نسبی دانشگاه ها ، یکی از گزینه های مهم دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی است . در این مقاله میخواهیم در مورد هزینه زندگی در آلمان صحبت کنیم .

 

 زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان به طور کلی از هزینه زندگی در شهرهای بزرگ اروپایی کمتر است . هزینه های زندگی بر حسب سبک زندگی فرد و شهری که در آن ساکن است متفاوت است. هزینه های پیش روی یک دانشجو هنگام ورود به یک کشور را میتوان به چند دسته تقسیم کرد: هزینه تحصیل ، هزینه مسکن ، هزینه حمل و نقل ، هزینه بیمه ، مخارج زندگی .

 

 

1.هزینه تحصیل در آلمان

همان طور که گفته شد ، آلمان دارای تعداد زیادی دانشگاه با اعتبار بالای جهانی است. 46 دانشگاه این کشور در بین هزار دانشگاه برتر جهان در سال 2020 بوده است . تحصیل در بیشتر دانشگاههای این کشور رایگان است. این موضوع یکی از دلایل مهم دانشجویان برای علاقه مندی به ادماه تحصیل در این کشور می باشد . البته در بعضی دانشگاههای آلمان ، دانشجویان بین المللی باید هزینه پرداخت کنند.

 

 

2.هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی یک دانشجو در آلمان به طور متوسط 600 -800 یورو در ماه است که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. قبل از انتخاب شهر مورد نظر خود ، هزینه های زندگی در آن شهر از جمله : اجاره مسکن ، هزینه خوراک، پوشاک ، حمل و نقل و ... را باید بررسی کنید. در شهرهای صنعتی هزینه ها بالاتر است. جنوب آلمان گران ترین منطقه این کشور است که دو شهر بزرگ مونیخ و اشتوتگارت در این منطقه است . اجاره مسکن به طور متوسط در حدود 300-200 یورو در ماه است که برای مسکن گزینه های مختلفی از جمله خوابگاه و زندگی هم خانه نیز وجود دارد. هزینه خوراک و پوشاک در ماه 250-190 یورو است. هزینه حمل ونقل را باید در حودو 90-70 یورو در نظر بگیرید.

 

 

3.هزینه مسکن در آلمان

هزینه مسکن بخش بزرگی از هزینه های یک دانشجو را در بر میگیرد . این هزینه بسته به شهر و محله متفاوت است. اجاره مسکن در شهرهای بزرگ مانند مونیخ ، فرانکفورت ، برلین ، دوسلدورف و هامبورگ بالاترین هزینه و در شهرهای برمن و لیپزیگ بایین ترین است. جالب است که بدانید در این کشور محدودیتی برای خرید مسکن برای مهاجران وجود ندارد اما بیشتر مهاجران مسکن اجاره میکنند.

 

 

4.هزینه حمل و نقل در آلمان

استفاده کردن از وسایل حمل و نقل عمومی به شما در کاهش هزینه ها کمک میک ند . سیستم حمل و نقل این کشور بسیار با کیفیت  است. قطارهای داخل شهری پیشنهادات مقرون به صرفه ای را نیز به مسافران میدهد مثلا با تهیه کارت BahnCard شما هزینه کمتری میپردازید . هزینه حمل و نقل را به طور متوسط باید 90-60 دلار در نظر بگیرید که باز هم بسته به شهر و منطقه متفاوت است .

 

 

5.هزینه بیمه در آلمان

فرد از همان اولین روزی که وارد این کشور می شود باید برای دریافت بیمه اقدام کند. دانشجویان بدون داشتن بیمه نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. هزینه بیمه سلامت از سمت دولت تعیین می شود. در صورتی که افراد مایل باشند خدمات بیشتر درمانی دریافت کنند باید بیمه سلامت خصوصی بگیرند .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی