ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا و آزمون imat

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا زبان انگلیسی داشتن دیپلم ( داشتن دیپلم تجربی ضروری نیست) و قوبل شدن  آزمون ورودی می توانید وارد دانشگاه شوید . متقاضیان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی باید در آزمون imat شرکت کنند.دوره تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی ، 6 سال طول می کشد.

آزمون  آیمت به زبان انگلیسی برگزار می شوند ، پس تسلط بع زبان انگلیسی بسیار به دانش آموز  کمک می کند ، سطح علمی آزمون های ورودی در حد دبیرستان است و دانش آموزان ایرانی که توانایی علمی خوبی دارند احتمالا مشکلی در قبولی در آزمون ندارند . آزمون imat یک آزمون کتبی با سوالات پنج گزینه ای در چهار قسمت است . مدت زمان آزمون 100 دقیقه است.

 

 imat

 

سرفصل های آزمون IMAT :

1.استدلال منطقی و دانش عمومی : سوالات دانش عمومی متربط با دروس دانش اموزان نیستند ، بلکه هدف آن بررسی کنجکاوی فرد در موضوعات مختلف است . دیدن اخبار برای این بخش از آزمون مفید است. علاوه بر آن سوالاتی برای بررسی مهارتهای فکری ، استدلالی و تحلیلی فرد آماده شده است.

2.زیست شناسی : در این بخش مباحثی مانند : سلول و پایه حیات، شیمی موجودات زنده ، تولید مثل و وراثت ، بیوانرژتیک و ...وجود دارند .

3.شیمی : در بخش شیمی معمولا از موضوعات ترکیب ماده ، ساختار اتمی ، جدول تناوبی ، پیوند شیمیایی محلولها ، اکسیداسیون و کاهش ، شیمی غیرآلی ، اسیدها و بازها ، شیمی آلی سوال می آید .

4.فیزیک  و ریاضی : موضوعات در قسمت فیزیک عبارتند از : اندازه گیری ، سینماتیک، دینامیک ، مکانیک سیالات ، ترمودینامیک، الکتروستاتیک و الکترودینامیک .

بخش ریاضیات موضوعات جامع و گسترده ای را شامل می شود که عبارتند از : هندسه ، آمار و احتمالات ، توابع ، جبر و مجموعه های عددی

 

نمره دهی :

نمره کلی این آزمون حداکثر 90 است و به همراه نمرات بخش ها : استدلال منطقی ، دانش عمومی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی ارائه می شود . نمره فرد یه این صورت محاسبه می شود که هر پاسخ درست 1.5 نمره دارد و پاسخ های نادرست  0.4- نمره دارند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی