ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

OTTAWA - کانادا بیش از دو برابر تعداد مشاغل مورد انتظار در ماه ژانویه ایجاد کرده است، یکی از شاخض هایی که اقتصاد می تواند به اندازه کافی قوی باشد. 

آماری کانادا روز جمعه اعلام کرد جالب بود، انها اعلام کردند که 34.500 شغل در ژانویه ایجاد شده است ، دومین ماه مستقیم پس از افت رکورد در ماه نوامبر. نرخ بیکاری به رکورد 5.5 درصد رسیده است.

البته تحلیلگران رویترز پیش بینی کرده بودند 15،000 موقعیت ایجاد شود و نرخ بیکاری 5.6 درصد بماند.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره کلیدی خود را از اکتبر سال 2018 ثابت نگه داشته است اما اعلام کرد که در صورت ادامه روند نزولی اخیر در رشد داخلی، امکان کاهش این نرخ وجود داشت. زمان اعلام نرخ برنامه ریزی شده بعدی این بانک در تاریخ 4 مارس است.

 

درک هولت ، معاون رئیس جمهور اقتصاد بازار سرمایه در اسکوتیابانک، گفت که داده ها بهتر از چیزی است که انتظار آن را داشتیم.

وی در مصاحبه تلفنی گفت: "من فکر می کنم به اندازه کافی قوی هستیم که بتوانیم کمی دلگرمی به بانک کانادا بدهیم و شاید بتوانیم ماجرای ماه مارس را تعلیق کنیم."

انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره در ماه مارس ، همانطور که در بازارهای تعویض شاخص شبانه منعکس شده است ، از 12.89 درصد قبل از انتشار داده ها به 10.89 درصد رسید.

استاتسکان گفت ، تمام دستاوردهای ذکر شده در مشاغل تمام وقت بودند. بخش تولید کالا 49100 موقعیت شغلی - تقریبا نیمی از آنها را در تولید – ایجاد کرده است این در حالی است که بخش خدمات 14.500 شغل را به کانادایی ها اهدا کرده است.

دستمزد ساعتی کارمندان دائم - عددی که بانک کانادا از نزدیک نظارت می کند - در مقایسه با ژانویه 2019 با 4.4 درصد افزایش و در ماه دسامبر از 3.8 درصد افزایش داشته است.

جاش نای ، یک اقتصاددان ارشد به RBC گفت: "(این تعداد شغل ایجاد شده عددی است که به نظر می رسد نشان می دهد اقتصاد کانادا نوسان قابل توجهی را تجربه نمی کند، بنابراین یک شروع مثبت برای سال جدید در این رابطه است."

وی گفت: "ما فکر می کنیم که رشد آهسته اقتصاد باعث می شود که نرخ بهره بانکی کانادا کاهش یابد. این تعداد کار ایجاد شده، امروز صبح شاید به آنها کمی جدیدت برای انجام این کار را بدهد. "

داده های اخیر نشان می دهد که اقتصاد به طرز حیرت انگیزی در ماه نوامبر رشد کرده است ، کسری تجارت در ماه دسامبر کاهش یافته و فعالیت تولید در ژانویه برای پنجمین ماه مستقیم گسترش یافته است.

دلار کانادا به طور خلاصه در برابر نرخ بازپرداخت ، و از 1.3314 یا 75.28 سنت ایالات متحده ، از 1.3314 یا 75.11 سنت آمریکا قبل از سقوط ، به 1.3284 رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی