ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل است. دانشگاهها و کالج های کانادا در سطح جهانی بسیار معتبر هستند. در سال 2018 نزدیک به 370000 دانشجوی بین المللی ( بیش از 10000 نفر ایرانی )در این کشور مشغول به تحصیل بوده اند. 26 دانشگاه کانادا در بین 1000 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی سال 2020 قرار دارند. 

کشور کانادا یک کشور امن با نرخ جنایت پایین است و سیاست های این کشور بسیار مهاجر پذیر است . زندگی در این کشور در بین کشورهای جهان رتبه نخست را دارد تجربه دلنشینی خواهد بود . در ادامه میخواهیم در مورد هزینه زندگی و تحصیل در کانادا اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم . 

 


  

 

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا 

هزینه زندگی یک دانشجو شامل دو بخش شهریه دانشگاه  و هزینه های زندگی می شود . هزینه های زندگی معمولا به شهر شما بستگی دارد . دانشگاه مونترال هزینه زندگی در کانادا برای یک دانشجو را  15000 دلار کانادا در سال تخمین زده است که می توانیم این هزینه ها را دست بالا در نظر بگیریم . 

1-شهریه دانشگاه 

شهریه دانشگاه به موضوعات مختلفی بستگی دارد : دانشگاه ، رشته ، مقطع تحصیلی  و بومی یا بین المللی بودن فرد . شهریه برای افراد بومی کمتر از دانشجویان بین المللی است ولی به طور کلی شهریه های دانشگاههای کانادا از دیگر کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است. 

در مقطع کارشناسی شهریه دانشگاه به طور متوسط 29700 دلار کانادا ، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتر شهریه معمولا کمتر از کارشناسی است و به طور متوسط 17700 دلار کانادا است. 

2-هزینه مسکن 

چهار نوع مسکن دانشجویی وجود دارد : زندگی بیک خانواده ، آپارتمان ، آپارتمان اشتراکی ، خوابگاه . هزینه آپارتمان خصوصی بسیار بالا است و حدود 8000 دلار کانادا در سال است. برای صرفه جویی در هزینه ها می توان از خوابگاهها استفاده کرد که هزینه های انها کمتر است. 

 

3-هزینه خوراک و رفت و آمد 

دانشجو به طور متوسط باید 300 دلار در ماه را هزینه خوراک  درنظر بگیرد . بلیط یک ماه وسایل حمل و نقل عمومی 95 دلار کانادا است. 

 

4-هزینه وسایل آموزشی 

به طور متوسط هزینه ای که صرف خرید کتاب و سایر وسایل آموزشی می شود بین 1000 تا 2000 دلار کانادا است . 

 

منبع : سیم آخر 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی