ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

آگاهی از سلامت روان و چالش های قانون خانواده

در دهه گذشته ، براساس گفته های مقامات کانادایی به موضوعات روانی در پرونده های خانوادگی بیش از 4200 بار ارجاع شده است.  در دهه قبل از آن ، این تعداد کمتر از 50 درصد بوده، تقریباً 1900 بار ارجاع در پرونده های خانوادگی ثبت شده است. بیایید بیشتر به عقب برگردیم ، این موضوع در دهه 90، 680 بار بوده، در دهه 80، 370 بار و در دهه 70 فقط 110 بار.

 

شیوع مباحث بهداشت روان  در خانواده این نیاز را بیشتر مورد توجه قرار می دهد که باید بین سیستم روانشناسی خانواده و دنیای قانون خوانده ارتباط بیشتری وجود داشته باشد.

از سویی ، آگاهی به وجود امده در مورد مسائل روانشناختی یا بهداشت روانی ، درک بهتری از پویایی و پیچیدگی موضوعات مربوط به خانواده را فراهم کرده است. این دانش دلایل رفتاری و گفتاری اعضای خانواده را روشنتر کرده است و فرصتی برای درمان بهتر موضوعات مربوط به افسردگی ، اضطراب و انواع اعتیاد فراهم کرده است. و البته این در را باز کرد تا همسران متخاصم نسبت به شرکای زندگی سابق خود حساس تر و دلسوز تر باشند.

 

در صورتی که علاقه مند به رشته روانشناسی هستید پیشنهاد می شود مطلب پیشین وبلاگ با عنوان " رشته روانشناسی در آلمان " را مطالعه کنید. 

 

با این حال ، افزایش همه گیر مسائل بهداشت روان ، موانع و چالش هایی را نیز به همراه داشته است.

این چالش ها مربوط به واقعیت اتفاقاتی است که در یک خانواده رخ داده است، به طور کلی ، سیستم حقوقی خانواده در این فرآیند خیلی دیر به روز می شوند و مشکل جدی که وجود دارد در سیستم حقوقی خانواده حقیقت به ذات ممکن است اهمیتی نداشته باشد بلکه حقیقتی که شما بتوانید آن را ثابت کنید حائز اهمیت است.

بنابراین ، حتی اگر یک فرد مطمئن باشد که همسرش خودشیفته است ، وقتی وارد عرصه قانون خانواده شود، ادعاهایش به تنهایی کافی نخواهد بود. به یک قاضی آموزش داده می شود بی طرفانه رفتار کند و هر دو طرف را به طور یکسان قضاوت کند. البته این موضوع به طور کلی قبل از جدی گرفتن اتهام صورت می گیرد.

البته هنوز هم در دادگاه های خانواده شواهد متقاعد کننده ای برای حمایت از ادعاهای بهداشت روان وجود دارد. نگاه دادگاه های خانواده به موضوعات روانی اغلب می تواند به صورت ارزیابی روانشناختی و ارزیابی ظرفیت والدین است و به طور معمول توسط روانشناسان آموزش دیده انجام می شود. به عنوان بخشی از ارزیابی ها ، بسیاری از روانشناسان، آزمایش های روانشناسی و شخصیتی را نیز انجام می دهند.

در موارد اولیه برخی خصوصیات منفی روانشناختی مانند نگهداری اسلحه یا سیگاری بودن ممکن است در پرونده ها مشاهده شود. اما آنچه مهم است این است که آیا این موارد بهداشت روان بر توانایی والدین در نگهداری فرزند خود تأثیر می گذارد یا خیر. به عنوان مثال ، فرد می تواند دارای ویژگی های خودشیفتگی باشد ، اما اگر این صفات بر توانایی او در نگهداری فرزند خود و مسئولیت هایش به عنوان والد اثر نداشته باشد، از نظر قانونی اهمیتی ندارد.

  • مدیر سایت

اخبار کانادا

کانادا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی