ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

احزاب سیاسی اسپانیا – قسمت دوم

یونیداس پودموس (در اصل یونیدوس پودموس) ائتلافی ملی است که در ژوئن سال 2016 تشکیل شده و 14 حزب از احزاب سیاسی ملی و منطقه ای چپ را با هم ادغام کرده و به عنوان اعضای اصلی، حزب پوپموس پوپولیست "چپ جدید" را تشکیل داده است.

همچنین سه متحد ائتلاف منطقه ای Podemos ، ائتلاف منطقه ای Podemos را تشکیل دادند . در مارس 2019 ، این ائتلاف نام خود را به یونیداس پادموس تغییر داد تا نشانگر تعهد حزب به اصول فمینیستی باشد.

Podemos یک برنامه کتبی مشترک برای انتخابات اروپا 2014 ارائه داد. برخی از مهمترین این سیاست ها عبارتند از:

    بهبود اقتصادی: با تأکید بر کنترل عمومی ، کاهش فقر و عزت اجتماعی از طریق درآمد برای همه ، این شامل کنترل های لابی و اقدامات تنبیهی علیه جلوگیری از پرداخت مالیات توسط شرکتهای بزرگ و سازمانهای چند ملیتی و همچنین ارتقاء بنگاههای کوچکتر است.

    ارتقاء آزادی ، برابری و برادری: از بین بردن موانع در سرتاسر اروپا و اجازه دادن به مردم برای همکاری عادلانه و آزادانه بدون جمع آوری اطلاعات از آنها.

    تعریف مجدد حاکمیت: ابطال یا محدود کردن پیمان لیسبون ، کنار گذاشتن یادداشتهای تفاهم ، خروج از برخی توافق نامه های تجارت آزاد و ترویج همه پرسی در مورد هرگونه اصلاحات اساسی در قانون اساسی.

    محیط زیست: با کاهش مصرف سوخت های فسیلی ، ارتقاء حمل و نقل عمومی و ابتکارهای انرژی تجدید پذیر ، کاهش کشاورزی صنعتی و افزایش تولید مواد غذایی محلی توسط بنگاه های کوچک و متوسط ​​.

در جدیدترین انتخابات عمومی 10 نوامبر 2019 اسپانیا ، یونیداس پودموس 3،097،185 رای به دست آورد ، این رقم در واقع 12.8 درصد از کل آرا بود. البته این رقم به نسبت سال های گذشته پایین تر امده بود ،. آراء یونیداس پودموس در مجموع 32 کرسی در اسپانیا را برای این حزب به ارمغان آورد.

در انتخابات عمومی دسامبر 2015 اسپانیا ، Podemos و سه حزب موئتلف منطقه ای آن 5.190 میلیون رای یا 19.03 درصد از کل آراء را به دست آوردند و در پایان با مجموع 65 از 350 کرسی در کنگره نمایندگان را تصاحب کردند .

 

منبع: 

POLITIFILE :: Unidas Podemos ~ United We Can

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی