ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مراحل اپلای کردن

فرایند اپلای برای دانشگاهها و کشورهای مختلف متفاوت است  و برای موفقیت باید برای با دقت در مورد آن اطلاعات کافی به دست اورید ، اما به طور کلی می توان آن را در چند مرحله : انتخاب کشور و دانشگاه ، زبان ، ارتباط با استاد و فرستادن مدارک برای دانشگاه  شرح داد . در ادامه به توضیح مختصر فرآیند اپلای می پردازیم .

 

 

 

 

1-کشور و دانشگاه

ابین اولین مرحله است ، شما باید با بررسی همه جانبه یک کشور مناسب را انتخاب کنید . شرایط پذیرش دانشجوهای بین المللی در بعضی از کشورها بسیار دشوار است و باید به دقت در مورد آن تحقیق شود ، در  هنگام انتخاب کشور و دانشگاه علاوه بر رشته و رنک دانشگاه که باید با شرایط شما بخواند باید به فرهنگ کشور ، شرایط شهر مقصد ، هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور هم توجه کنید . در صورتی که می خواهید پس از تحصیل در آن کشور برای کار بمانید باید بازار کار رشته مورد نظر خود را نیز در آن کشور بررسی کنید.

 

 

2-دوره های اموزشی و آزمون زبان

پس از انتخاب کشور و دانشگاه باید بررسی کنید که برای دوره ای که قصد اپلای دارید چه مدارکی می خواهند ، در دوره های آلمانی ، فرانسوی و ... سطح خاصی معرفی می شود و برای دوره هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند شما باید آزمون تافل یا آیلتس بدهید و معمولا نمره قابل قبول را نیز مشخص میکنند. زمانبندی در امتحان زبان مهم است .

 

 

3-ارتباط با استاد

دانشجویان باید در دانشگاههای مورد نظر خود با بررسی سایت دانشگاه اساتیدی را پیدا کنند که  فعالیت های پژوهشی انها با علاقه مندی و رزومه آنها هم خوانی داشته باشند . باید پیش از پر کردن فرم اپلیکیشن با استاد از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید و خود را معرفی کنبد و سعی کنید او را مجاب کنید که شما را برای پوزیشن مورد نظر انتخاب کند ، پس از گرفتن پذیرش از استاد اقدام به کارهای اداری می کنید.

 

 

4-ارسال مدارک

حال نوبت به ارسال مدارک است ، در سایت دانشگاه در قسمت مربوط به اپلای پوتال شخصی ایجاد میکنید و مدارک درخواست شده را در آن قرار میدهید. تهیه بعضی از این مدارک زمان بر است و شما از مدتها قبل باید به فکر آنها باشید. پس از انجام فرآیند شما باید منظر پاسخ دانشگاه باشید .

 

منبع : موسسه اعزام دانشجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی