ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تیمی از محققان کانادایی در حال کار بر روی نسخه تکمیل نشده ونتیلاتورهایی که  بسیار مورد نیاز هستند کار میکنند که  تا پایان ماه به بیمارستان ها تحویل داده می شوند. آرتور مک دونالد ، وی که در سال 2015 جایزه نوبل فیزیک دریافت کرد ، به کانال خبری CTV News گفت که وی با محققان شتاب دهنده ذرات TRIUMF در ونکوور ، SNOLAB در لایو ،  و آزمایشگاههای هسته ای کانادا  برای ایجاد ونتیلاتور ساده ساخته شده از قطعاتی که به راحتی در کانادا یافت می شود، همکاری میکند .

 

روز سه شنبه نخست وزیر جاستین تروودو گفت دولت با چندین حزب کانادایی - از جمله مک دونالد - برای تولید 30،000 دستگاه تهویه برای بیمارستان های کانادا همکاری می کند. مک دونالد گفت که وی به دریافت تأییدیه بهداشت کانادا نزدیک است و باید ظرف دو روز آینده با تولیدکنندگان قادر به تولید بیش از هزار  از این دستگاه های تهویه هر هفته قراردادهایی منعقد کند.

وی گفت: "هنگامی که ما اولین مدل های تولیدی را طی چند هفته ارائه می دهیم ، می توانیم خیلی سریع آنها را مجوز بگیریم و به بیمارستان ها منتقل شویم."  ونتیلاتور ، دستگاه هایی که هوا را به داخل ریه های انسان هایی می رسانند که  دیگر قادر به تنفس به تنهایی نیستند .زیرا کانادا با بیماری همه گیر COVID-19 می جنگد. وی گفت: "پیچیدگی واقعی در ساخت این دستگاه در کنترلر الکترونیکی است ، اما حتی در این صورت ما از قطعات ساده و در دسترس استفاده می کنیم."

به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، این ایده برای طراحی ساده ونتیلاتور در ابتدا از ایتالیا حاصل شده است ، یکی از نقاط مهم ویروس که در آن تاکنون 17127 نفر درگذشته اند.
مک دونالد در اصل در حال طراحی مجدد طراحی ایتالیایی است ، اما با اصلاحاتی که در آن قسمت هایی وجود دارد که به راحتی در کانادا یافت می شود. مک دونالد مانند نسخه ایتالیایی گفت که این طرح برای بازآفرینی در هر کس در جهان رایگان خواهد بود.

 

منبع

  • مدیر سایت

کانادا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی