ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

دانشگاه ساپینزا

دانشگاه ساپینزا یکی از قدیمی ترین دانشگاههاس ایتالیا است که در سال 1303 توسط پاپ بونیفیس هشتم تاسیس شد . این دانشگاه در شهر رم قرار دارد . رتبه 203 را در بین دانشگاههای جهان در رنکینگ 2020 دارد . دانشگاه ساپینزا رم دارای 11 دانشکده و 63 دپارتمان است و به طور کلی دارای 74000 دانشجو است .

دانشگاه ساپینزا رم

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از : معماری ، هنر و علوم انسانی ، مهندسی صنایع و عمران ، اقتصاد، حقوق ، مهندسی اطلاعات و امار ، علوم طبیعی ، پزشکی و دندان پزشکی ، روانشناسی ، داروسازی ، علوم سیاسی ، جامعه شناسی و علوم ارتباطات ، مهندسی هوافضا . علاوه بر دانشکده ها دارای مراکز تحقیقاتی متعددی در زمینه های مختلف دارد.

در این دانشگاه شما میتوانید دوره های انگلیسی زبان نیز پیدا کنید . در مقطع کارشناسی محدود است  در این مقطع دوره های بیوانفورماتیک ، پرستاری و مهندسی مقاوم سازی به انگلیسی برگزار می شود. در مقطع کارشناسی ارشد دوره های فراوانی وجود دارند که  در دانشکده  های مختلف این دانشکاه به زبان انگلیسی برگزار می شوند .

با توجه به بورسیه جهان سوم ایتالیا ، دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند نباید نگران شهریه دانشگاه باشند . همچنین در دانشگاه ساپینزا هنگامی که یکی از اعضای خانواده ثبت نام می کند ، هزینه برای سایر اعضای خانواده کمتر می شود . دانشجویان در سال اول تحصیل می توانند رشته خود را بدون پرداخت شهریه عوض کنند.

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده اقتصاد ، حقوق ، هنر و علوم انسانی ، علوم سیاسی ، جامعه شناسی و علوم ارتباطات  شهریه کل 2821 یورو است. در رشته های معماری ، عمران ، صنایع ، داروسازی و پزشکی ، دندان پزشکی ، روانشناسی، علوم پایه  شهریه 2924 یورو است . در مقطع دکتری تحصیل رایگان است.

 

منبع : مهاجرت تحصیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی