ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

توصیه نامه تحصیلی

دانشجویانی که قصد اپلای دارند ، پس از انتخاب کشور و دانشگاه، کسب مدرک زبان مورد نیاز و ارتباط با استاد و دانشگاه باید مدارک مورد نیاز برای دانشگاه بفرستند. ( در پروفایل خود در سایت دانشگاه مورد نظر قرار دهند ) یکی از مدارک مورد نیاز توصیه نامه تحصیلی است . توصیه نامه یک مدرک است در در آن نشان داده می شود افراد و اساتیدی که قبل از این با شما کار کرده اند ، شما را چگونه ارزیابی می کنند. در ادامه در مورد متن توصیه نامه تحصیلی برای اپلای توضیح می دهیم .

 

توصیه نامه تحصیلی

یکی از سوالات مهم این است که از چه کسی بخواهیم برای ما توصیه نامه را بنویسد؟ دانشگاه برای دوره مورد نظر مشخص می کند که از اساتید و گاها گارفرمای خود تقاضا کنید. هنگامی که یک استاد برای شما توصیه نامه بنویسد باید در آن به دستاوردهای دانشگاهی و علمی شما اشاره شود و در صورتی که خواستار توصیه نامه از کارفرما باشند باید در مورد مهارتهای مربوط به دوره مورد نظرتان در آن سخن گویند.

از کسی معرفی نامه بخواهید که حداقل شش ماه شما را بشناسد و کسی را انتخاب کنید که با او همکاری نزدیک دارید . برای تاثیرگذاری بیشتر میتوانید از استادی بخواهید که فعالیتهای علمی مرتبط با دوره مورد نظر داشته باشد.

هنگامی که دانشگاه توصیه نامه از کارفرما میخواهد باید کسی را پیدا کنید که بتوانید اطلاعاتی در مورد دوره مورد نظر ارائه دهد.  توصیه نامه از سه بخش  تشکیل شده است : معرفی خود ، محتوا ( معرفی رزومه تحصیلی شما ، فعالیتها و ویژگیهای شخصیتی شما ) و پایان .

برای ایجاد یک توصیه نامه تاثیرگذار بهتر است حتی اگر معرف شما را به خوبی می شناسد، اطلاعاتی از خود در اختیار او قرار دهید از جمله : رزومه تحصیلی ، نمرات و معدل خود در دوره های تحصیلی ، فعالیتهای فوق برنامه و تاریخ ارسال نامه . در توصیه نامه باید مثالهایی از انچه انجام داده اید برای مهارتهای مختلف شما بیان شود و شامل پیشرفت شما در طول زمان باشد . بهتر است لحن  توصیه نامه خشک نباشد .

 

منبع: مهاجرت تحصیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی