ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

Sustainability rankings، جنبه متفاوتی از آموزش عالی نشان می دهد.

Times Higher Education  برای اندازه گیری میزان موفقیت دانشگاهها در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل طراحی شده است. SDG ها روی آموزش عالی متمرکز نشده اند ، بلکه یک طرح مشترک برای تعیین استراتژی هایی دارند که به دنبال بهبود سلامت و آموزش ، کاهش نابرابری و تقویت رشد اقتصادی هستند ، در حالی که به تغییرات  می پردازند و برای حفظ اقیانوس ها و جنگل های ما تلاش می کنند.

در سراسر جهان ، تصمیم گیران و سیاست گذاران ، SDG ها را به عنوان سمبل عمل و گفتمان سیاسی در مواقع عدم اطمینان و افزایش نابرابری پذیرفته اند و در مواجهه با بسیاری از چالش هایی که این روزها با آنها روبرو هستیم.

در سال گذشته رتبه بندی در زمینه نحوه برخورد دانشگاهها با SDGها  انجام شد.

نسخه امسال ، که در اواخر آوریل منتشر شد ، شامل 767 موسسه از 86 کشور است که داده های مربوط به حداقل چهار SDG را ارسال کرده اند. در مقایسه با سال گذشته ، 38 درصد در تعداد مؤسسات شرکت کننده افزایش داشته است.

164 موسسه در سطح جهان (21٪ از کل مشارکت کنندگان) وجود داشتند که داده ها و مدارک مربوط به هر هفده SDG را ارائه دادند. همانطور که در سال گذشته مشاهده شد ، کار بر روی ثبت نام برای این رتبه بندی به دلیل مقدار زیادی از اطلاعات مورد نیاز ، یک تلاش مهم برای موسسات است.

بر خلاف دیگر رتبه بندیها  ، ماهها برنامه ریزی و آمادگی ، کلید موفقیت در آن است. متأسفانه ، موسسات با منابع کمتری نمی توانند مشارکت کامل داشته باشند و باید انتظارات خود را از عملکرد خوب در این رتبه بندی تعدیل کنند.

از 164 موسسه ای که قادر به ارائه داده ها درمورد 17 SDGs بودند ، 95 از اقتصادهای پردرآمد بودند که عمدتا از کشورهای آسیای شرقی و اقیانوس آرام و مناطق اروپای غربی تهیه شده اند. 124 موسسه از اقتصادهای با درآمد متوسط پایین وجود داشته است که داده هایی را در مورد حداقل چهار SDG ارائه داده اند و به همین دلیل یک رتبه کلی داده شده است.

از بین دانشگاه هایی که در 200 کشور برتر جهان قرار گرفته اند ، 82 درصد دانشگاه هایی از اقتصادهای پردرآمد هستند ، در درجه اول از مناطق آسیای شرقی و اقیانوس آرام ، اروپای غربی و آمریکای شمالی.

نیمی از دانشگاه های آمریکای لاتین در رده 301-500 قرار دارند ، در حالی که بیشتر دانشگاه های کشورهای عربی و مناطق مرکزی و اروپای شرقی در خارج از 400 کشور برتر قرار دارند.

 

منبع و ادامه

  • مدیر سایت

Sustainability rankings

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی