ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ متال هالید چیست

در این سلسله از مطالب به بررسی لامپ ها می پردازیم. این بار به سراغ لامپ متال هالید رفته ایم.لامپ متال هالید از جمله لامپ های مرسومی نیست که همه اسم ان را شنیده باشیم. حتی در بازار تخصصی لامپ ها نیز مشتری ها گاها اسم ان را اشتباه به کار می برند و ان را با لامپ هلیوم اشتباه می گیرند.

اما لامپ متال هالید واقعا چیست؟

پیشینه این لامپ به دهه 60 میلادی بر میگردد این لامپ در کارگاه های بزرگ و حتی ورزشگاه ها به کار برده می شد. همچنین از این لامپ برای روشن کردن فروشگاه و فرودگاه و نمای ساختمان استفاده می شد.

از نظر فنی مدار این لامپ از دو حباب تشکیل شده است. یکی از انها جیوه و نمک هالوژنی دارد. این لامپ در رنگ ها و دماهای مختلف رنگی نور سفید را منتشر می کند. از این لامپ به صورت ایندور هم به صورت اوت دور می توان استفاده کرد.

در خاموش و روشن کردن این لامپ ها باید دقت کنید این لامپ ها باید 180 دقیقه روشن باشند و نیم ساعت قبل از روشن کردن مجدد خاموش باشند.

باید مراقب باشید که این لامپ ممکن است چشم را اذیت کنند. و ارتفاع به کار گیری این لامپ ها مهم است به همین دلیل که گفتیم! چشم اذیت می شود!

مراقب ترکیدن لامپ متال هالید باشید!

این لامپ فشار گاز زیادی درون خود دارد اگر بترکد خریده های لامپ با شدت به بیرون پرتاب می شوند.

خرید انلاین لامپ متال هالید

از این نوع لامپ نمونه های بسیاری پیدا می کنید. در خرید ان بسیار دقت کنید. یکی از فروشگاه هایی که به صورت انلاین لامپ را برای فروش در اختیار شما قرار می دهد فروشگاه نوراکومارت است. این لامپ را می توانید از لینک زیر با قیمت لاله زار بخرید

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی