ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

خازن های ثابت

خازنها انواع مختلفی دارند که از لحاظ شکل و اندازه با یکدیگر متفاوتند. برای مثال بعضی خازن ها از روغن پر شده بسیار حچیم هستند و برخی دیگر بسیار کوچک . خازنها بر حسب ثابت بودن یا نبودن ظرفیت به دو گروه تقسیم می شوند : 

  • خازنهای ثابت 
  • خازنهای متغیر

 

 

در خازنهای ثابت ، ظرفیت از پیش تعیین شده  و ثابت است . مقدار آن را بعد از ساخت نمیتوان تغییر داد . این خازن ها معمولا از جنس دی الکتریک ها هستند، تعدادی از خازنهای ثابت عبارتند از : 

  • خازن کاغذی : این خازنها قیمت کم و اندازه کوچکی دارند به همین دلیل موارد استفاده بالایی دارند. جنس دی الکتریک انها کاغذ اغشته به پارافین است و در ولتاژ بیش از 600 ولت استفاده می شود . صفحات این خازن ها به صورت نوارهای صاف و طویل از جنس ورقه های قلع است که کاغذ اغشته به پارافین به عنوان دی الکتریک بین دو صفحه قرار دارد. هر سه به صورت یک لوله پیچیده شده درون یک استوانه قرار میگیرد. 
  • خازن میکا : این خازن ها از تعدادی ورقه نازک میکا ، یعنی دی الکتریک و تعداد ورقه نازک فلزی ساخته می شوند .این ورقه ها به صورت یکی در میان قرار میگیرند . ورقه های فلزی در دو دسته به هم متصل می شوند تا سطح موثر هر صفحه خازن را بیشتر کنند. مجموعه ورقهای میکا و فلز در یک کپسول قرار میگیرد . 
  • خازن سرامیکی : خازنهای سرامیکی دارای دی الکتریک با توان بالا و اندازه کوچک هستند ، این خازن ها در فرکانس بالا استفاده می شوند. صفحات خازن سرامیکی از جنس نقره است و ماده دیالکتریک آن سرامیک است . 
  • خازن الکترولیتی : خازن الکترولیتی دارای قطبیت معین است و در مدارهای DC مورد استفاده قرار میگیرد . ظرفیت این خازنها بالاست و از چند میکروفاراد تا چند هزار میکرو فاراد است . 

 

 

  • مدیر سایت

خازنها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی