ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

دوره زبان فرانسه در استراسبورگ

فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مهم برای تحصیل توانسته در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۴۳۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب کند. در حال حاضر از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیرها برای تحصیل در خارج از کشور، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای شرکت در دوره زبان در خود فرانسه است. در این مقاله شرایط دوره‌های زبان فرانسوی در دانشگاههای فرانسه بررسی می‌شود. امکان یادگیری زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در فرانسه به صورت دوره‌های زبان در دانشگاه استراسبورگ وجود دارد. فرصتی بی‌نظیر تا دانشجویان در کنار آموزش زبان فرانسه در محیطی فرانسوی‌زبان فرصت این را دارند که خود را با شرایط فرهنگی آن کشور برای تحصیل به مدت طولانی‌تر وقف دهند. در ادامه شرایط دوره زبان فرانسه در استراسبورگ و هزینه‌ی این دوره را به طور مفصل توضیح خواهیم داد. 

شرایط دوره های زبان فرانسوی در دانشگاه های فرانسه

دوره‌ی زبان فرانسوی در دانشگاههای فرانسه به‌طور متوسط حدود ۲۰۰۰ یورو است و حدوداً ۹ ماه ادامه خواهند داشت. پرداخت کمک هزینه ۴۰ درصد از اجاره محل سکونت توسط دولت فرانسه و اجازه  ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته حین تحصیل، از مزایای حضور در دوره‌های زبان فرانسه است. همچنین پس از پشت سر گذاشتن این دوره‌، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان وجود دارد. در این صورت برای تمدید ویزا می‌توان در خود کشور فرانسه اقدام کرد.

دوره زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ

استراسبورگ از دانشگاه‌های شناخته‌شده فرانسه است که دوره های آموزش زبان فرانسوی را برگزار می‌کند. تأسیس دانشگاه استراسبورگ (Université de Strasbourg) به قرن ۱۶ میلادی در شهر استراسبورگ فرانسه بازمی‌گردد.

مؤسسه بین‌المللی مطالعات فرانسوی

مؤسسه بین‌المللی مطالعات فرانسوی (Institut International d’Études Françaises) یا IIEF یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه استراسبورگ است که مدرک دانشگاهی، دورههای زبان و برنامه‌های زبان و فرهنگ فرانسه را ارائه می‌دهد:

  • مدارک دانشگاهی برای سطوح مبتدی (A1) تا پیشرفته (C2)
  • مدارک معتبر در سطح بین‌المللی و ملی (DELF و DALF)
  • مدارس تابستانی بین‌المللی (در ماه جولای برای استادان و در ماه آگوست برای دانشجویان)
  • دورههای آماده‌سازی: با شروع ترم‌های اول و دوم (سپتامبر و ژانویه)، دانشجویان فرصت شرکت در یک دوره پیشرفته که آنها را برای شرکت در کلاس‌های دانشگاه آماده می‌کند را پیدا خواهند کرد.

ثبت نام برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ از ماه آپریل ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

شرایط پذیرش دورههای دانشگاهی نیم‌ساله: داشتن حداقل ۱۸ سال سن و مدرک دیپلم (و پیش‌دانشگاهی).

مدارک مورد نیاز: فرم ثبت نام تکمیل‌شده، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و…

هزینه ثبت نام (deposit): برای ثبت نام یک یا دو ترم ۲۵۰ یورو و برای دوره آماده‌سازی، کل هزینه ثبت نام

هزینه دوره یک‌ساله (۲ ترم تحصیلی) در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰: ۲۴۵۰ یورو

 

کالج های زبان فرانسه در استراسبورگ

کالج های معتبر زبان فرانسه از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و دورههای متنوعی را برای افراد با اهداف گوناگون برگزار می‌کنند. این کالجها همچنین در زمان‌های مختلف در طی سال پذیرش دارند. از دیگر مزایای کالجهای زبان در فرانسه ارائه‌ی سطوح پیشرفته‌تر زبان فرانسه است. چندین کالج زبان فرانسه در استراسبورگ وجود دارند که از معتبرترین آنها می‌توان به کالج زبان فرانسه استارلانگ (Stralang)، شعبه استراسبورگ کالج زبان فرانسه آلیانس فرانسز (Alliance Française) و شعبه استراسبورگ کالج زبان فرانسه CIEL اشاره کرد.

 

هزینه زندگی در استراسبورگ

با توجه به تفاوت هزینه‌ها در شهرهای مختلف کشور فرانسه، بهطور متوسط زندگی دانشجویی در فرانسه حدود ۷۰۰ یورو در ماه هزینه برمی‌دارد. این مبلغ در شهر استراسبورگ فرانسه، پایین‌تر از شهرهای بزرگ، تجاری و توریستی این کشور و به طور خاص پاریس (پایتخت فرانسه) خواهد بود. در ادامه به مقایسه‌ی هزینه زندگی در این دو شهر می‌پردازیم.

  • متوسط قیمت مصرف‌کننده در پاریس ۲۱% گرانتر از استراسبورگ.
  • متوسط قیمت‌ها با در نظر گرفتن اجاره مسکن در پاریس ۴۱% گرانتر از استراسبورگ.
  • اجاره مسکن در پاریس ۱۰۶% گرانتر از استراسبورگ.
  • هزینه صرف غذا در رستوران در پاریس ۲۲% گرانتر از استراسبورگ.
  • متوسط هزینه مواد غذایی در پاریس ۲۴% گرانتر از استراسبورگ.

همچنین قدرت خرید محلی در پاریس ۲۰% پایین‌تر از استراسبورگ است. 

ویزای تحصیلی فرانسه برای دوره های زبان

با توجه به شرایط فعلی سفارت فرانسه در ایران، متقاضیان ویزای تحصیلی می‌توانند در کمترین زمان (حدود دو هفته)، از این مرکز وقت مصاحبه بگیرند.

یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، اخذ پذیرش جهت دورههای زبان کالجها و دانشگاه‌های مورد تأیید سفارت فرانسه است.

متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن یک دوره زبان فرانسوی به مدت شش ماه تا یک سال در کشور فرانسه، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه اقدام کنند. 

 

اعزام دانشجو به فرانسه

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با پرسش‌ها و ابهام‌های زیادی روبه‌رو هستند. مؤسسه‌های اعزام دانشجو با مشاوران مجرب و ارتباط‌های گوناگون‌شان با دانشگاه‌های مختلف، از جدیدترین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به‌همین دلیل یکی از کارهای مطمئن برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاوران باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مراکز مشاوره مجرب در زمینه تحصیل در خارج از کشور به‌حساب می‌آید که از سال 1382، فعالیت خود را با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش، فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی برای دانشجویانی فراهم کند که می‌خواهند تحصیل در کشورهای دیگر تحصیل کند.

  • حسین نیرومند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی