ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کانادا

مؤسسه‌ QS براساس شاخص‌های کیفیت دانشگاهی رتبه 29 برترین دانشگاه‌های جهان را به دانشگاه دولتی تورنتو داده است. تأسیس این دانشگاه پیشتاز در زمینه‌های آموزش، اکتشافات و دانش به سال ۱۸۲۷ برمی‌گردد. دانشگاه تورنتو بیش از ۵۶۰,۰۰۰ فارغ‌التحصیل، ۷۴,۰۰۰ دانشجوی در حال تحصیل دارد. با مطالعه این مقاله با پردیس‌ میسیساگا - یکی از پردیس‌های دانشگاه تورنتو کانادا - دپارتمان‌ها و رشته‌های تحصیلی آن آشنا خواهید شد.

پردیس‌های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو دارای سه پردیس است:

  • پردیس میسیساگا (Mississauga Campus)
  • پردیس اسکاربرو (Scarborough Campus)
  • پردیس سنت‌جورج (Down Town)

پردیس میسیساگا

1967 سال تأسیس پردیس دانشگاهی میسیساگا است. با ۱۴۰۰۰ دانشجو در ۱۵ دپارتمان آموزشی و ۱۴۸ رشته تحصیلی، یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های دانشگاهی جهان محسوب می‌شود.

دپارتمان‌های تحصیلی مقطع کارشناسی در پردیس دانشگاهی میسیگا:

انسان‌شناسی

انسان‌شناسی به مطالعه بشریت از ابتدا تا امروز می‌پردازد و قصد رسیدن به شناختی عمیق از وجود بشریت دارد. رشته‌های این دپارتمان عبارتند از؛ انسان‌شناسی، علم پزشکی قانونی (در زمینه انسان‌شناسی)، علم پزشکی قانونی (در زمینه زیست‌شناسی)، علم پزشکی قانونی (در زمینه شیمی) و علم پزشکی قانونی (در زمینه روانشناسی).

 

 

زیست‌شناسی

فرصت‌های شغلی مناسبی پس از فارغ‌التحصیلی از رشته‌های مربوط به زیست‌شناسی در کانادا وجود دارد. رشته‌های دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه تورنتو عبارتند از؛ زیست‌شناسی، زیست‌شناسی (علوم بهداشت)، زیست‌فناوری، روانشناسی تطبیقی، بوم‌شناسی و دگرگونی، زیست‌شناسی مولکولی و دیرینه‌شناسی.

علوم فیزیک و شیمی

از سال 2003 با ادغام دپارتمان‌های مستقل شیمی، فیزیک، نجوم و علوم زمین، ‌ دپارتمان علوم فیزیک و شیمی دانشگاه تشکیل شد. رشته‌های دپارتمان فیزیک و شیمی دانشگاه تورنتو عبارتند از؛ نجوم، علوم وابسته به نجوم، زیست‌شیمی، شیمی، علوم زمین، زمین‌شناسی، فیزیک و علوم آموزش.

اقتصاد

دپارتمان اقتصاد در مقطع کارشناسی این رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد؛ اقتصاد، اقتصاد و علوم سیاسی، اقتصاد (امور مالیو بازرگانی)، اقتصاد مالی، منابع انسانی و روابط صنعتی و روابط بین‌المللی.

زبان انگلیسی و نمایش

دانشجویان دپارتمان زبان انگلیسی و نمایش دانشگاه تورنتو این فرصت را دارند تا کنار برترین منتقدان، نویسندگان خلاق، متخصصین تئاتر، بازیگران آموزش ببینند. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان عبارتند از؛ زبان انگلیسی، مطالعات کانادایی، تئاتر و نمایش و مطالعات تئاتر و نمایشنامه.

جغرافی

دپارتمان جغرافی روی مطالعات علمی و اجتماعی درباره زمین تمرکز دارد. این دپارتمان زمینه‌های جغرافیای طبیعی و انسانی، علوم اطلاعات جغرافیایی و محیط‌زیست را در اختیار دانشجویان قرار داده است. رشته‌های تحصیلی دپارتمان جغرافی دانشگاه تورنتو شامل جغرافیا (در زمینه هنری)، جغرافیا (در زمینه علوم)، علوم جغرافیایی، مدیریت محیط‌زیست، علوم محیط‌زیست، سیستم اطلاعاتی جغرافیایی می‌شود.

 

علوم تاریخی

با ادغام دپارتمان‌های مذهب و تاریخ در سال 2005، دپارتمان بینارشته‌ای مطالعات تاریخی دانشگاه تورنتو کانادا تأسیس شد. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان عبارتند از؛ تمدن کلاسیک، تاریخ، تاریخ دین (تاریخ مذهب)، مطالعات پراکندگی و فراملی، مطالعات کاریب (وابسته به سرخپوستان کاریب) و آمریکای لاتین، تمدن آسیای جنوبی، مطالعات جنسیت و بانوان.

مطالعات زبانی

دپارتمان فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی (FGI)در سال ۲۰۰۳ به دپارتمان زبانی تغییر نام داد. به دلیل وجود فناوری در آموزش زبان، این دپارتمان سرآمد دانشگاه‌های جهان است.

رشته‌های تحصیلی دپارتمان مطالعات زبانی: مطالعات سینمایی، زبانشناسی تجربی، مطالعات فرانسه، فرانسه و ایتالیایی، زبان و زبانشناسی فرانسه، زبان وادبیات فرانسه، فرانسه کابردی (Functional French)، ایتالیایی، آموزش و یادگیری زبان (فرانسه و ایتالیایی)، آموزش و یادگیری زبان (فرانسه)، زبانشناسی.

مدیریت

آموزش و آماده‌سازی دانشجویان برای رهبری در دنیای کسب و کار و فرصت یادگیری مهارت‌های نقادانه و تخصصی هدف دپارتمان مدیریت دانشگاه تورنتو است. این دپارتمان رشته‌های تحصیلی حسابداری (امور مالی و بازرگانی)، امور مالی و بازرگانی (مدیریت منابع انسانی)، امور مالی و بازرگانی (امور مالی)، امور مالی و بازرگانی (مارکتینگ)، امور بازرگانی، مدیریت شامل می‌شود.

علوم ریاضیات و کامپیوتری

دپارتمان علوم ریاضیات و کامپیوتری رشته‌های آمار کاربردی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتری، امنیت اطلاعات و علوم ریاضی را ارئه می‌دهد.

 

 

 

فلسفه

دپارتمان فلسفه پردیس میسیساگا با دو مرکز مکمل در پردیس‌های دیگر دانشگاه تورنتو، رشته‌های فلسفه، فلسفه علوم و منطق را در اختیار دانشجویان قرار داده‌ است.

علوم سیاسی

پیشرفت آموزش تجربی، بهبود سطح دپارتمان در زمینه سیاست تطبیقی و سیاست شهری از اهداف اصلی دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه تورنتو است. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان روابط بین‌الملل و تئوری‌های سیاسی تا سیاست کانادایی را دربرمی‌گیرد.

روانشناسی

دانشمندان و محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو به مطالعه شخصیت، رفتار اجتماعی، رفتار غیرعادی و علم اعصاب رفتاری می‌پردازند. رشته‌هایی این دپارتمان عبارتند از؛ روانشناسی، زیست‌شناسی عصب، ژنتیک و رفتار، استثنائات در رفتار انسانی.

جامعه‌شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی پردیس میسیساگا در مقطع کارشناسی رشته‌های جامعه‌شناسی و مطالعات جرم‌شناسی و حقوق اجتماعی ارائه می‌دهد.

مطالعات هنرهای تجسمی

دپارتمان بینا‌رشته‌ای هنرهای تجسمی دانشگاه تورنتو بر اهمیت تاریخ، تئوری و تمرین‌های استودیویی در مطالعه هنرهای تجسمی تأکید دارد. رشته‌های این دپارتمان هنر و تاریخ هنر، تاریخ هنر، ارتباطات و فرهنگ تجسمی و مطالعات سینمایی را شامل می‌شوند که به ارزیابی هنر، معماری، تصاویر رسانه‌ای، فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، رسانه جدید و وب‌سایت می‌پردازند.

 

دپارتمان‌های مقطع کارشناسی ارشد پردیس میسیساگا:

انسان‌شناسی

دپارتمان انسان‌شناسی پردیس دانشگاه تورنتو سال ۱۹۳۶ تأسیس شده و اعضای آن تحقیقاتی درباره جامعه انسانی (در گذشته و امروز)، دانش فرهنگی، مطالعات درباره اجداد و موضوعاتی از این قبیل انجام می‌دهند‌. رشته‌های تحصیلی که این دپارتمان عبارتند از؛ باستان شناسی، فرگشت انسان (سیر تکاملی انسانی)، انسان‌شناسی زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی انسان‌شناسی پزشکی، انسان‌شناسی فرهنگی-اجتماعی.

شیمی

دپارتمان شیمی پردیس میسیساگا - از مراکز شیمیِ پیشتاز در جهان در سال 1859 تأسیس شد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، تجهیزات مختلف در زمینه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، فناوری نانو و محیط‌زیست از جمله امکاناتی هستند که در اختیار دانشجویان این دپارتمان قرار دارند.

 

 

 

بوم‌شناسی و زیست‌‌شناسی تکاملی

اکولوژی و زیست‌شناسی تکاملی بر جنبه‌های مختلف دستگاه‌های زیست‌شناسی تمرکز دارند. آناتومی، ژنتیک رفتاری، بیوانفورماتیک، اکوسیستم، اکولوژی تکاملی و میکروبیولوژی موضوعات تحقیقاتی اساتید این دپارتمان هستند.

جغرافی

دپارتمان جغرافی و برنامه‌ریزی پردیس میسیساگا تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اعضای این دپارتمان در زمینه‌هایی نظیر ریخت‌شناسی کره زمین، اقلیم‌شناسی، زیست‌جغرافی، خاک‌شناسی، مدیریت محیط‌زیست، منابع طبیعی پایدار، توسعه بین‌الملل، نوآوری صنعتی، جغرافیای شهری و اقتصادی، جغرافیای فرهنگی و تاریخی، مطالعات جنسیتی، جغرافیای اجتماعی، ارزیابی منطقه‌ای، فلسفه و تاریخِ جغرافیا، سنجش از راه دور، نقشه‌کشی کامپیوتری، آمار فضایی، موضوعات مربوط به اطلاعات جغرافیایی و ارزیابی کمی به تحقیقات می‌پردازند.

زمین‌شناسی

دپارتمان زمین‌شناسی رشته‌های مختلف علوم زمین و زمین‌شناسی را ارائه می‌دهد.

تاریخ هنر

رشته‌های مختلفی مربوط به دوران باستان، قرون وسطی، معاصر و مدرن در دپارتمان تاریخ هنر ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان این دپارتمان کتابخانه‌ای با بیش از ۴۰۰۰۰ کاتالوگ در اختیار دارند.

ریاضیات

دپارتمان ریاضیات در پردیس میسیساگا فرصت‌های تحقیقاتی بسیاری را برای کارشناسی و دکتری ارائه می‌دهد.

 

 

فیزیک

تحقیقات گسترده‌ای با موضوع فیزیک تجربی و نظری در زمینه‌هایی مثل فیزیک جو (فیزیک اتمسفر)، ژئوفیزیک، نورشناسی کوانتوامی، فیزیک ماده چگال، فیزیک ذرات بنیادی، زیست-فیزیک، اخترفیزیک در دپارتمان فیزیک انجام می‌شود. دپارتمان فیزیک میسیساگا قوانین عمومی خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد. این دپارتمان‌‎ برای مقطع کارشناسی برابر ۱ سال و برای مقطع دکتری برابر ۴ سال کمک مالی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

روانشناسی

دپارتمان روانشناسی کارشناسی ارشد میسیساگا بر روانشناسی تجربی تأکید دارد. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان زیست‌شناسی و رفتار، علوم اعصاب شناختی، روانشناسی رفتارهای غیرعادی، شخصیت و جامعه را شامل می‌شوند.

جامعه‌شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی سعی دارد افق دید و مهارت‌های دانشجویان را در زمینه تحقیقاتی مورد نظرشان بهبود بخشد. این دپارتمان مهارت‌های تحقیقاتی تکمیل‌کننده‌ای در بخش‌های خصوصی و دولتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

 

اعزام دانشجو

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند فراهم کند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی