ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

یکی از مزیت‌های ویژۀ انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد تحصیلی است. درواقع، این امکان برای تمامی دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که بعد از اتمام تحصیلشان، درصورت پیداکردن کار بتوانند برای دریافت اقامت موقت و در‌نهایت اقامت دائم، درخواست دهند. بنابراین، اگر قصد دارید بعد از اتمام دورۀ دانشگاه در این کشور کار و زندگی کنید، در مقالۀ اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا، با ما همراه شوید.

اقامت تحصیلی در ایتالیا

بی‌شک، اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای ادامۀ زندگی و کار در این کشور است. درحقیقت، با ورود به دانشگاه‌های مطرح و تاریخی ایتالیا و کسب مدرک معتبر دانشگاهی، بخت پیداکردن کار برایتان به‌مراتب افزایش خواهد یافت و این موضوع می‌تواند نقش بسزایی در روند دریافت اقامت دائم ایتالیا ایفا کند.

 

یکی از دانشگاه‌های مطرح و تراز اول ایتالیا جهت تحصیل، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است که سالانه دانشجویان بین‌المللی فراوانی جهت تحصیل به آن جذب می‌شوند. 

چگونگی اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا، تنها برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند بعد از پایان تحصیل برای دریافت اقامت موقت (Temporary Stay Permit) یا به ایتالیایی  Permesso di Attesa Occupazioneدرخواست دهند. اقامت موقت حداکثر دوازده‌ماهه است و در این مدت، دانشجویان می‌توانند به‌صورت قانونی در ایتالیا زندگی کنند و به‌دنبال کار بگردند. در‌صورتی‌که پنج سال به‌طور مداوم در این کشور کار و زندگی کنید، می‌توانید اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنید. بنابراین، با‌توجه‌به اینکه پیداکردن کار نقش مهمی در دریافت اقامت دائم ایتالیا بازی می‌کند، دانشجویان بهتر است شرایط رشتۀ تحصیلی و فرصت‌های شغلی مرتبط به آن را بررسی کنند.

خودروسازی، محصولات شیمیایی، فراورده‌‌های غذایی، مهندسی، بیمه، داروسازی، ارتباطات و گردشگری ازجمله بخش‌های اقتصادی مهم این کشور به‌شمار می‌روند که میزان استخدام در آن‌ها به‌مراتب بیشتر است. ناگفته نماند اگر به هر دلیل نتوانید در این کشور شغل دلخواهتان را پیدا کنید، با استفاده از اقامت موقت، می‌توانید برای یافتن کار به دیگر کشورهای حوزۀ شینگن سفر کنید و درصورت پیداکردن کار، درخواست اقامت خود را در همان کشور ارائه دهید.

متوسط درآمد سالانه در ایتالیا بین ۱۷هزار تا ۲۵هزار یوروست؛ البته این درآمدها کاملاً به میزان مهارت و نوع حرفه‌ای وابسته است که فرد در آن تخصص دارد. درادامه، می‌تواند متوسط درآمد برخی از مشاغل مهم در این ایتالیا را مشاهده کنید.

  • معلم (۳۲هزار یورو در سال)
  • حسابدار (۲۹هزار یورو در سال)
  • پرستار (۲۵هزار یورو در سال)
  • مهندس نرم‌افزار (۳۳هزار یورو در سال)
  • معمار (۲۳هزار یورو در سال)
  • مدیر تولید (۴۱هزار یورو در سال)
  • توسعه‌دهندۀ وب‌سایت (۲۵هزار یورو در سال)

نکته‌های مهم دربارۀ کار در ایتالیا

  • در ایتالیا، هفتۀ کاری معمولاً از دوشنبه تا جمعه است.
  • ساعات کار معمولاً از هشت تا هجده یا از نُه تا نوزده و زمان استراحت یک‌ساعتۀ ناهار درحدود ساعت سیزده است.
  • بخش دولتی ممکن است ساعت‌های کاری متفاوتی تجربه کند؛ از‌جمله کار در روز شنبه.
  • کارگران ایتالیایی حداقل بیست روز مرخصی با حقوق دریافت می کنند؛ اما بسته به قرارداد، تعداد این روزها نیز می‌تواند بیشتر باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی