ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ حرارتی در درمان

لامپ های حرارتی در مجموعه لامپ های مادون قرمز هستند . این گروه تخصصی به تازگی وارد بازار شده اند و موارد استفاده فراوانی دارند ، به عنوان مثال در رستوران ها و فست فودها برای گرم نگه داشتن غذا از لامپ حرارتی استفاده می شود . این لامپ ها دارای حباب شفاف هستند و دارای یک آینه در بدنه برای متمرکزتر کردن نور و افزایش کارایی آن هستند . 

لامپ های حراریتی موارد استفاده فراوانی در صنعت های مختلف دارد به عنوان مثال در پرورش پردنگان و خزندگان نیز مورد استفاده قرار می گیرد . 

یکی از کاربردهای مهم لامپ حرارتی ، استفاده آن در درمان است ، از لامپ های حرارتی در درمان درد و تورم استفاده می شود ، این موضوع یک نکته مثبت برای ورزشکاران آسیب دیده است که می توانند در بعضی موارد سریع درمان شوند . 

تابش این لامپ از بافت های بدن عبور می کند و به اجزای بدن نفوذ می کند و گردش خون را بسیار بالا می برد . افزایش گردش خون در بخش اسیب دیده موجب رسیدن اکسیژن بیشتر و آب رسانی و در نتیجه تسکین درد می شود. 

اشعه این لامپ ها می توانند تا هفت سانتیمتر در بدن نفوذ کنند . تکنولوژی لامپ حرارتی به افراد این اجازه را می دهد که از تابش مفید فروسرخ استفاده کنند . دلیل اصلی تاثیر گذاری این تابش گاز نیتریک اسید است که از جمع شدن پلاکت هادر رگ ها جلوگیری می کند و موجب افزایش گردش خون در بدن می شوذ.

لامپ حرارتی در دندان پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در درمان بعضی از زخم های دهانی کاربرد دارند . در بهبود بعضی بیماری های پوستی نیز متخصصان پوست از لامپ حرارتی استفاده می کنند. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی