ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا به عنوان کشوری با عنوان مهد هنر و فرهنگ، دانشجویان بین‌المللی فراوانی را به خود جذب می‌کند. ایتالیا علاوه‌بر معماری، هنر، طراحی و مد، در علوم و پژوهش سرآمد است و افراد شاخص و پرنفوذی در این کشور تحصیل کرده‌اند. در فهرست میراث جهانی یونسکو پنجاه مکان از کشور ایتالیا ثبت شده است که به‌همین دلیل توانسته رتبه نخست را در این زمینه به دست آورد. پایین بودن هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و بورسیههای دولتی و دانشگاهی برای دانشجویان بین‌المللی است از مزایای بااهمیت تحصیل در ایتالیا هستند. یکی از مراحل مهم فرایند پذیرش از دانشگاه‌ها در اکثر کشورها، دریافت مدرک زبان است. اما بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایتالیا با این پرسش مواجه هستند که آیا امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان وجود دارد؟! پاسخ به این پرسش را در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در ادامه مطالعه کنید. 

تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان

نخستین مرحله برای تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا شرکت در آزمون ورودی است. برای مثال متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید در آزمون IMAT شرکت کنند. بنابراین، باید مدارک خود را قبل از شرکت در آزمون مدنظر تحویل سفارت ایتالیا دهید. از جمله مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا، مدرک زبان است. به‌همین دلیل پیش از شرکت در آزمون ورودی و اخذ پذیرش دانشگاههای ایتالیا، دریافت مدرک زبان خود الزامی خواهد بود.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای ایتالیا بدون مدرک زبان وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در رشته‌های تحصیلی مختلف داشتن مدرک زبان برای پذیرش را الزامی در نظر نمی‌گیرند. هرچند دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورود به دانشگاههای این کشور منوط به داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دوره‌های انگلیسی‌زبان است. بعضی از دوره‌های تحصیلی رشته‌های بخصوص در ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند که در این صورت داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامی خواهد بود.

بنابراین متقاضیانی که از دانش زبان خوبی برخوردارند، اما هنوز فرصت شرکت در آزمون و دریافت مدرک زبان را نداشته‌اند یا در حال آماده شدن برای آزمون زبان هستند، می‌توانند نخست برای پذیرش دانشگاه در ایتالیا اقدام کنند و پس از اخذ پذیرش، مدرک زبان خود را دریافت و در زمان مصاحبه سفارت ایتالیا آن را ارائه دهند.

 

اعزام دانشجو به ایتالیا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی