ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت دانشجویان (Student migration) از مسیرهای متداول مهاجرت است که از طریق دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزشی صورت می‌گیرد. این نوع از مهاجرت به‌مراتب وضعیت و شرایط بهتری برای مهاجران به‌وجود می‌آورد. دلیل این امر ورود به دانشگاه‌های معتبر و به‌دست آوردن مدرک دانشگاهی در کشور مقصد است. به‌همین دلیل این افراد شانس زیادی برای پیدا کردن شغل مدنظر خود دارند و به عنوان نیرویی ماهر به‌سرعت جذب شرکت‌های موجود در کشور مقصد می‌شوند. چنین شرایط و وضعیتی فرآیند دریافت اقامت دائم دانشجویان را سرعت می‌بخشد. البته باید به این نکته مهم توجه کرد که مهاجرت تحصیلی سختی‌های خاص خود را دارد و افرادی که به دنبال این نوع از مهاجرت هستند باید قبل از تصمیم به مهاجرت تمامی نکته‌های مربوط به شرایط تحصیل، هزینه تحصیل، شرایط کار، شرایط اقامت و… را در نظر داشته باشند. مطلب پیش روی شما سعی دارد شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا را به‌طور مفصل توضیح دهد تا اطلاعات جامع و مفیدی در اختیارتان قرار گیرد. 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا برنامه‌های گوناگونی برای مهاجرت تحصیلی و کاری در اختیار متقاضایان قرار داده است. Express Entry، Canadian Experience Class، Provincial Nomination Program و Federal Skilled Worker Program از جمله این برنامه‌ها هستند که برای در راستای نیروی متخصص در مشاغل و حرفه‌های مختلف مورد نیاز در کانادا طراحی شده‌اند. دولت کانادا آن دسته از دانشجویان بین‌المللی را برای اقامت دائم و تحصیل در مقاطع آموزش عالی جذب می‌کنند که از سطح بالای دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی و توانایی انطباق با سبک زندگی کانادایی را داشته باشند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از یک دوره تحصیلی بالای دو سال، می‌توانند درخواست اقامت دائم کانادا بدهند. اجازه کار (post-graduation work permit) پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان داده می‌شود و متقاضیان ۱۸۰ روز پس از دریافت نمرات نهایی خود مهلت دارند برای دریافت اجازه کار اقدام کنند. دریافت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی مشروط به دارا بودن شرایط زیر است:

  • مؤسسه آموزشی مورد تأیید (designated learning institution). 
  • طول دوره باید حداقل ۸ ماه باشد.
  • در پایان دوره مدرکی (Degree، Diploma یا Certificate) به دانشجو اعطا شود.
  • تحصیل دانشجو در همه ترم‌های تحصیلی تمام‌وقت بوده باشد (البته این شامل ترم آخر نمی‌شود).

اجازه کار به‌اندازه‌ مدت تحصیل و حداکثر تا ۳ سال معتبر است. طی این مدت اجازه انجام هرنوع کاری به متقاضی داده می‌شود. پس از پیدا کردن شغل مناسب شرایط دریافت اقامت دائم از طریق برنامه‌های مهاجرتی کانادا مهیا می‌شود. البته در برخی از استان‌های این کشور پیش از پیدا کردن کار نیز امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مقدار هزینه‌های تحصیلی مقطع مدنظر را بررسی کنند. متوسط شهریه دانشگاه‌های کانادا در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ۲۷۰۰۰ دلار کانادا  و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۱۶۰۰۰ دلار کانادا و همچنین هزینه کالج‌های کانادا از ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار در سال است.

برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا دارا بودن حداقل معدل ۱۴ در مقطع کارشناسی الزامی است. همین‌طور برخی دوره‌ها ممکن است گذراندن آزمون GMAT و یا GRE را با توجه به رشته تحصیلی فرد از شرایط پذیرش دانشجو قرار دهند. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی متناسب با زبان تدریس رشته مدنظر از جمله موارد مهم دریافت پذیرش دانشگاه‌های کانادا است. دانشجویانی که برای رشته‌های دو زبانه (انگلیسی و فرانسه) اقدام می‌کنند، باید هر دو مدرک زبان را ارائه دهند. دریافت اجازه تحصیل (Study Permit) برای متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، ضروری است.

 

اعزام دانشجو به کانادا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی