ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

بورسیه تحصیلی فرانسه

 انواع بورسیه‌های تحصیلی فرانسه

دولت فرانسه همانند همتایان اروپایی خود در راستای تشویق و جذب دانشجویان به تحصیل در کشور، بورسیه‌های مختلفی را در سیستم آموزشی خود تعریف کرده است و بورسیه ایفل جزو بورسیه‌های معروف تحصیلی فرانسه به‌حساب می‌آید. بورسیه ایفل مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های مهندسی، علوم پایه در مقطع دکتری، حقوق، اقتصاد و مدیریت و علوم سیاسی است. برای دریافت بورسیه ایفل، باید به دانشگاه (مؤسسه آموزش عالی) محل تحصیل، درخواست دهید. دانشگاه تعدادی از متقاضیان را انتخاب و برای آنها فرم درخواست بورسیه را ارسال می‌کند. سپس با استفاده از فرم‌های تکمیل‌شده توسط متقاضیان، از طریق سایت کامپوس فرانس برای آنها درخواست بورسیه می‌دهد. تمام مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه می‌توانند برای بورسیه ایفل اقدام کنند. مبلغ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد ۱۱۸۱ یورو در ماه و در مقطع دکتری ۱۴۰۰ یورو در ماه است. بورسیه ایفل همچنین شامل بلیط رفت و برگشت (کشور مبدأ – محل تحصیل)، بیمه و… را نیز شامل می‌شود. بورسیه‌های دیگری توسط دولت فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی درنظر گرفته شده است که آن‌ها به‌تفصیل در ادامه توضیح داده شده‌اند. کشور فرانسه مانند هر کشور دیگر شرایط بورسیه‌ تحصیلی مختص به خود را دارد. 

  • بورسیه تحصیلی اراسموس پلاس (Erasmus +)

این بورسیه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا تنظیم و ارائه می‌شود و از بورسیه‌های تحصیلی مهم این اتحادیه به‌حساب می‌آید. فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. حمایت مالی بورسیه اراسموس پلاس هزینه یک بلیط رفت و برگشت به کشور مقصد و همچنین مبلغ ۸۵۰ یورو به‌صورت ماهانه برای مدت زمان حضور دانشجو را شامل می‌شود که توسط اتحادیه اروپا و در بدو ورود به دانشجویان پرداخت می‌شود. شرط برخورداری از بورسیه داشتن حداقل معدل هفده و نداشتن مشروطی در کارنامه آموزشی است. همچنین داشتن مدرک زبان قابل قبول شامل IELTS، TOEFL و MSRT و ارائه رزومه پژوهشی از دیگر شرایط و امتیازهای دریافت بورسیه اراسموس پلاس به‌حساب می‌آید.

  • بورسیه تحصیلی (The Chateaubriand Fellowship)

سفارت فرانسه در آمریکا به دانشجویان ممتاز مقطع دکتری در دانشگاه‌های آمریکا برای یک فرصت مطالعاتی ۴ تا ۹ ماه در فرانسه بورسیه‌ای تحت عنوان The Chateaubriand Fellowship ارائه می‌دهد. 

 

اعزام دانشجو به فرانسه

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی