ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

دانشگاه های هنر آلمان

لیست دانشگاه های هنر آلمان

آلمان جزو کشور‌های محبوب برای تحصیل رشته‌های هنری به‌شمار می‌رود. به‌دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و مطرح، امکان تحصیل رایگان، هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و همچنین استقبال گرم از دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در آلمان یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در رشته هنر است. بدون شک تحصیل در آلمان چشمانداز شغلی روشنی در برابر دانشجویان این رشته قرار می‌دهد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید، در با مطالعه‌ ادامه مطلب می‌توانید فهرست دانشگاه‌های هنر آلمان را مشاهده کنید.

دانشگاه هنر برلین آلمان

دانشگاه هنر برلین آلمان (The Universität der Künste Berlin) یکی از دانشگاه‌های هنر مطرح در کل اروپا است که در زمینه هنر و طراحی از دانشگاه‌های مطرح اروپا و جهان به‌شمار می‌رود. اگر قصد تحصیل در دانشگاه هنر برلین را دارید، بدون‌شک بهترین و برجسته‌ترین استادان در زمینه هنر به شما آموزش خواهند داد. در حال حاضر این دانشگاه دارای چهار دانشکده شامل: دانشکده هنرهای تجسمی، دانشکده طراحی، دانشکده موسیقی و دانشکده هنرهای نمایشی است و شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنر و طراحی را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب کنید. با توجه به جدید‌ترین رتبه‌بندی وبگاه معتبر QS، دانشگاه هنر برلین آلمان رتبه چهلم دانشگاه‌های برتر جهان را از آن خود کرده است. 

دانشگاه هنربرلین آلمان

دانشگاه باوهاوس وایمار

دانشگاه باوهاوس وایمار (Bauhaus University, Weimar) یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح آلمان در زمینه هنر و طراحی است که دوره‌های مختلفی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به علاقه‌مندان به تحصیل در رشته هنر ارائه می‌دهد.  این دانشگاه در واقع بیشتر یک دانشگاه تحقیقاتی است که قصد دارد هنر و تکنولوژی را تلفیق کند. دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده هنر و طراحی و دانشکده رسانه از جمله دانشکده‌های این دانشگاه هستند. در این دانشگاه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های علوم ارتباطات و رسانه‌های جمعی به صورت مجزا و یا به صورت ترکیبی با رشته‌ی معماری امکان‌پذیر است. علاوه بر این رشته‌های مطالعات فیلم و رسانه در اروپا و همچنین طراحی در مقطع کارشناسی‌ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه وایمار ارائه می‌شود. براساس جدید‌ترین رتبه‌بندی وبگاه معتبر QS، دانشگاه باوهاوس وایمار در جایگاه پنجاه و یک قرار دارد.

دانشگاه باوهاوس وایمار

دانشگاه هنر برمن

دانشگاه هنر برمن (Hochschule für Künste Bremen) از جمله دانشگاه‌های تراز اول آلمان در زمینه هنر و طراحی است. دانشکده هنر و طراحی این دانشگاه دوره‌های مختلفی مانند هنرهای زیبا مثل نقاشی و مجسمه‌سازی و موسیقی، طراحی یکپارچه (Integrated Design) و رسانه دیجیتال را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. این دانشگاه با داشتن کادر علمی بسیار ماهر و مجرب، با ارائه فرصت‌های متنوع به دانشجویان کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خلاقانه خود را کشف کنند. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌ی مطالعات فرهنگی این دانشگاه وجود دارد. 

Hochschule für Künste Bremen

مدرسه عالی هنر براونشوایگ

مدرسه عالی هنر براونشوایگ یکی از جدید‌ترین مدرسه‌های (دانشگاه) هنر در آلمان است. در فهرست دانشگاه‌های هنر آلمان، این دانشگاه نوپا و جوان به حساب می‌آید. مدرسه عالی هنر براونشوایگ همچنین دانشگاهی بین‌المللی است با محوریت هنر و علم که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در دوره‌های مختلف آن ثبت‌نام کرده‌اند. دوره‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند موارد زیر را شامل می‌شوند: 

  • fine art (هنرهای زیبا)
  • Teaching (تدریس)
  • طراحی
  • علم هنر
  • مطالعات رسانه ای

این دانشگاه یکی از بزرگترین مدارس هنری در آلمان است که برخی از بهترین شرایط تحصیل را ارائه می‌دهد. کارگاه‌ها (workshops) و همچنین امکان استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز و ارائه تجربه کارآمد و تخصص نظری توسط استادهای مجرب در زمینه هنر و طراحی به تسهیل فرایند یادگیری در این دانشگاه کمک می‌کند.

دانشگاه هنر و جامعه آلانوس

تحصیل در دانشگاه هنر و جامعه آلانوس (Alanus University of Arts and Social Sciences) در واقع یعنی شما خود را در محیطی پر از افکار هنری قرار داده‌اید. در این دانشگاه هنر، دوره‌های متعددی نظیر هنرهای تجسمی و نمایشی، روش‌های درمانی هنری، معماری، فلسفه، آموزش و پرورش و اقتصاد و … برای تحصیل وجود دارد.  به طور کلی هدف این دانشگاه تلفیق علم و هنر است و به دانشجویان خود می‌آموزد که چگونه تفکرات خود را فراتر از محدویت‌ها موجود شکل دهند.

Alanus University of Arts and Social Sciences

آکادمی هنری مونستر

آکادمی هنری مونستر (The Münster Art Academy) در سال ۱۹۷۱ به عنوان انستیتوی معلمان هنر تأسیس شد و در سال ۱۹۸۷ شکل مستقل به‌خود گرفت. این دانشگاه دوره‌های متنوعی از هنر‌های زیبا ارائه می‌دهد. موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی، شعر، رقص و نمایش از جمله دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه است.

آکادمی دولتی هنر اشتوتگارت

آکادمی دولتی هنر اشتوتگارت (Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart) یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر این کشور در زمینه هنر است. این دانشگاه بیش از ۲۵۰ سال سابقه در زمینه آموزش هنر دارد و در حال حاضر ۲۰ دوره را در زمینه‌های هنر، طراحی و معماری به دانشجویان ارائه می‌دهد.

آکدمی هنرهای زیبا لایپزیگ

در فهرست دانشگاه‌های هنر آلمان، آکادمی هنرهای زیبای لایپزیگ (Hochschule für Grafik und Buchkunst / Academy of Fine Arts Leipzig) یکی از دانشگاه‌های قدیمی اروپا است که بیش از ۲۵۰ سال در سطح بالای آموزش هنری قرار گرفته است. هنرهای تجسمی و طراحی گرافیکی از جمله دوره‌های مطرح این دانشگاه است.

البته به جز دانشگاه‌های اشاره شده در بالا مؤسسه‌ها و آکادمی‌های دیگری در فهرست دانشگاه های هنر آلمان وجود دارد که می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه یولیوس ماکسیمیلیانس وورتسبورگ
  • دانشگاه علوم کاربردی ماکرومدیا
  • دانشگاه علوم کاربردی لودویگشافن
  • دانشگاه کلن (امکان تحصیل رشته‌ی مطالعات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد به انگلیسی)

تحصیل در رشته‌های هنر به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در رشته‌های هنر در دانشگاه‌های آلمان و به زبان انگلیسی وجود دارد. برخی از این رشته‌ها از سوی دانشگاه‌هایی ارائه می‌شوند که تحصیل در آن‌ها رایگان است. دانشگاه‌های وایمار و آزاد برلین از جمله این دانشگاه‌ها هستند. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کرد تفاوت اصلی تحصیل در رشته‌های هنر در دانشگاه‌های ‌آلمان با مراکز آموزش عالی در این کشور است. برای ورود به دانشگاه‌های آلمان و تحصیل در رشته هنر نیازی به آزمون عملی برای ورود به دانشگاه نیست چون تمرکز اصلی بیشتر بر پایه‌ دانش نظری است. امّا پذیرش در مدرسه‌های عالی و مراکز تخصصی آموزش هنر، با قبولی در آزمون عملی ممکن خواهد بود.

 

اعزام دانشجو به آلمان

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی