ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

شهر اسن آلمان

شهر اسن آلمان

شهر اسن آلمان یکی دیگر از شهرهای این کشور است که در بخش مرکزی منطقه رور، بزرگترین منطقه آلمان قرار دارد و با جمعیت حدود ۵۸۲۰۰۰  و مساحتی برابر ۲۱۰.۳ کیلومترمربع دومین شهر بزرگ این ناحیه محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل وجود دانشگاه اسن آلمان که یکی از دانشگاه‌های معروف جهان است از شهرت زیادی برخوردار است. تا جایی که بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در آلمان این شهر را به‌عنوان یکی از اولویت‌های خود درنظر می‌گیرند. با مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب اطلاعات جامع و دقیقی از شهر اسن آلمان کسب خواهید کرد.

کیفیت زندگی در شهر اسن آلمان

شهر اسن آلمان از نظر کیفیت زندگی از سطح مطلوب و قابل‌توجهی برخوردار است.

  • شاخص امنیت: متوسط
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بسیار بالا
  • شاخص کیفیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شهرهای نزدیک آلمانی

شهر اسن آلمان در نزدیکی شهرهای مهم آلمان قرار دارد و با سفری کوتاه می‌توان به شهرهای مجاور رسید. 

  • شهر دوسلدورف: ۳۶.۶۲ کیلومتر تا شهر اسن
  • شهر کلن: ۷۰.۳۳ کیلومتر تا شهر اسن

شرایط آب وهوایی شهر اسن آلمان

به‌طور کلی، آب و هوا در تابستان‌های شهر اسن آلمان، معتدل به همراه آسمان نیمه ابری است. زمستان‌های اسن بسیار سرد همراه با باد و آسمان ابری است. دمای هوا نیز در طول سال از ۰ درجه سانتی‌گراد تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۷- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد در این شهر نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر اسن آلمان از ۱ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۸ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۳ ماه آگوست با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال نیز در این شهر از ۱۷ ماه نوامبر تا ۸ ماه مارس بوده و دمای هوا در این مدت به طور متوسط، ۹ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم ۸ ماه فوریه با حداقل دمای ۰ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۵ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از شهر اسن آلمان از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است که دمای هوا در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر اسن آلمان

هزینه‌های مربوط به زندگی از فردی به فرد دیگر به‌دلیل سبک زندگی افراد مختلف دارای تفاوت‌هایی است، اما به‌طور کلی هزینه‌ی متوسط زندگی در شهر اسن آلمان برای یک نفر صرف نظر از اجاره ماهیانه، حدود ۷۵۰ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر اسن آلمان نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت ، هزینه مدرسه کودکان و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۴ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰.۶۵ یورو، ۱.۰۳ یورو، ۲.۱۶ یورو، ۱.۹۹ یورو و ۶.۵۸ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۷.۷۹ و ۱۰.۵۹ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۷.۱۳ یورو، ۱۰.۴۱ یورو و ۲.۴۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۱.۶۶ یورو، ۲.۱۰ یورو و ۲.۲۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر اسن آلمان نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود ۳ یورو و ۷۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۴ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر اسن آلمان برابر ۱.۴۳ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر اسن آلمان حدود ۵۳۳ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۴۱۴ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۱۰۱۴ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۸۴۲ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر اسن آلمان را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۱۳۳ یورو و ۱۹۳۳ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۱۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۴ یورو است.

هزینه مدرسه کودکان

هزینه مدرسه و مهدکودک غیرانتفاعی (برای یک روز کامل) به ازای هر یک کودک برابر ۳۱۰ یورو در ماه است. هزینه مدرسه بین‌المللی ابتدایی برای یک کودک نیز برابر ۱۰۲۰۰ یورو در سال است.

سایر هزینه‌ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۷۲.۵۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) برابر ۵۳.۳۲ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۶۸.۷۵ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود ۹۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۲۵ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای یک ساعت در آخر هفته برابر ۲۲ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما به ازای یک بلیت برابر با ۱۰ یورو خواهد بود.

 

اعزام دانشجو به آلمان

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی