ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

دوره های زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

فرانسه از کشورهای مهم و پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی است. درحال‌حاضر یکی از مسیرهای سریع‌ و مقرون‌به‌صرفه تحصیل در خارج از کشور، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی در خود کشور فرانسه است. با مطالعه این مقاله از شرایط و مزایای گذراندن دوره زبان در فرانسه و نیز انتخاب دوره مناسب و هزینه ثبت‌نام دوره زبان در فرانسه مطلع خواهید شد. کسانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند، می‌توانند پس از گذراندن دوره زبان در فرانسه، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه اقدام کنند و ادامه تحصیل دهند. چنین مسیری یکی از انتخاب‌های سریع و هموار برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه به‌حساب می‌آ‌ید و اخذ پذیرش دوره‌های زبان در کالج‌های زبان و دانشگاه‌های مورد تأیید سفارت فرانسه است.

مزایای گذراندن دوره زبان در فرانسه

از مهمترین مزایای یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه می‌توان به نزدیکی زبان‌آموزان به فرهنگ و محیط آن کشور اشاره کرد. درک فرهنگ مردم فرانسه، یادگیری مهارت‌های زندگی مستقل، استفاده از آموخته‌های زبان فرانسه به‌طور روزانه و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌‌های فرانسه پس از گذراندن دوره زبان در فرانسه دیگر امکانهایی است که آموزش زبان در این کشور را منحصربه‌فرد میکند. 

همچنین متقاضایان و دانشجویان این دوره‌ها اجازه انجام کار دانشجویی در فرانسه به صورت نیمه‌وقت را دارند و از کمک‌هزینه مسکن دولت فرانسه حین تحصیل بهره‌مند خواهند شد. 

الزامی به داشتن مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی دوره زبان در فرانسه نیست. البته شرکت در یکی از آزمون‌های زبان فرانسه و ارائه مدرک زبان به شما برای دریافت ویزا کمک خواهد کرد. با توجه به شرایط فعلی سفارت فرانسه در ایران، متقاضیان ویزای تحصیلی می‌توانند در کم‌ترین زمان،‌ حدود دو هفته از این مرکز وقت مصاحبه بگیرند.

علاوه‌بر این، در صورت علاقه به ادامه تحصیل در کشور فرانسه‌‌ پس از گذراندن دوره زبان در فرانسه، اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاههای فرانسه امکان‌پذیر خواهد بود. در این صورت متقاضایان برای تمدید ویزا نیازی به بازگشت به کشور خود ندارند و شرایط این امر در خود کشور فرانسه فراهم است.

نکته قابل توجه این است که متقاضیان مهاجرت به کانادا پس از سپری کردن دوره زبان در فرانسه، شانس بیشتری برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا خواهند داشت.

ثبت نام دوره زبان در فرانسه

برای ثبت‌نام دوره زبان در فرانسه باید چند نکته را مدنظر قرار داد:

  • بهتر است طول دوره بیشتر از ۶ ماه و به‌اندازه دو ترم تحصیلی باشد. ثبت‌نام در دوره‌های بلندمدت امکان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بیشتر می‌کند.
  • برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه به‌منظور شرکت در دوره زبان فرانسه،‌ بهتر است دوره‌هایی را شرکت کرد که حداقل ۲۰ ساعت در هفته کلاس برگزار می‌کنند. البته ممکن است بخشی از ساعات آموزشی دوره به کارگاه آموزش زبان اختصاص داشته باشد.

هزینه دوره های زبان در فرانسه

هزینه دوره‌های زبان در فرانسه ۲۰۰۰ یورو به بالا است. هزینه دوره‌های زبان ارائه شده توسط دانشگاه‌های فرانسه، در مقایسه با هزینه کالج زبان در فرانسه پایین‌تر است اما ثبت‌نام در کالج‌های زبان فرانسه امتیازاتی دارد. از جمله تعداد بسیار زیاد کالج‌های زبان در شهرهای مختلف فرانسه و تنوع دوره‌های این کالج‌ها که هر متقاضی متناسب با سطح زبان و اهداف خود از یادگیری زبان فرانسه می‌تواند در دوره مناسب خود شرکت کند. همچنین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جهت شرکت در کالج های زبان در فرانسه آسان‌تر است.

کالج‌های برگزارکننده دوره زبان در فرانسه

کالج‌های زبان در فرانسه تعداد چشمگیری دارند. این مؤسسه‌های معتبر از امکانات آموزشی قابل قبولی برخوردارند و دوره‌های بسیار متنوعی در سطوح مختلف ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از این مؤسسه‌ها داری گواهی FLE هستند و آزمون‌های معتبر زبان فرانسه مانند DELF و DALF را برگزار می‌کنند.

دانشگاه‌های برگزارکننده دوره زبان در فرانسه

چندین دانشگاه در فرانسه، دوره زبان فرانسه برگزار می‌کنند. البته بسیاری از دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه‌های فرانسه، برای دانشجویان همان دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و نه کسانی که تنها می‌خواهند برای دوره زبان اقدام کنند.

معروف‌ترین دانشگاه برگزارکننده دوره زبان در فرانسه، دانشگاه استراسبورگ (Université de Strasbourg) است. ثبت‌نام دوره زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ از ماه آپریل ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

 

اعزام دانشجو به فرانسه

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی